Opony
Pirelli został wybrany jako jedyny dostawca opon dla Mistrzostw Świata Formuły 1 na okres trzech lat, zaczynając od roku 2011. Dostawca zobowiązuje się do ścisłego przestrzegania przepisów technicznych i sportowych realizowanych przez FIA. Czytaj więcej -->
Licencja FIA
Wniosek w sprawie licencji dla poszczególnych pracowników zgłoszonych do Mistrzostwa Świata FIA został złożony do Komisji Formuły 1. Jego wdrożenie zostanie rozważone od 2011 roku wraz z rozpatrzeniem włączenia go w przyszłości do innych Mistrzostw Świata FIA.
Samochód Bezpieczeństwa
Ze skutkiem natychmiastowym, bolid nie może wyprzedzać dopóki nie przekroczy pierwszej linii samochodu bezpieczeństwa, pierwszy raz odkąd samochód bezpieczeństwa powrócił do boksów. Jeżeli Safety Car będzie znajdował się na ostatnim okrążeniu i wyścig będzie kończył się za samochodem bezpieczeństwa, to bolidy dojeżdżają do mety bez wyprzedzania.
Ogólne zasady bezpieczeństwa
Ze skutkiem natychmiastowym, każdy wolno jeżdżący samochód lub uznany za potencjalne niebezpieczeństwo dla innych kierowców, będzie zgłaszany do sędziów. Będzie to dotyczyć każdego bolidu znajdującego się na torze lub w alei serwisowej.
W celu zapewnienia, aby samochody nie były prowadzone zbyt wolno na okrążeniach wyjazdowych lub rozpoznawczym, kierowcy muszą zmieścić się w czasie określonym przez FIA. Od linii samochodu bezpieczeństwa po wyjeździe z alei serwisowej, do linii samochodu bezpieczeństwa przed zjazdem do alei serwisowej. Czas będzie określany przez dyrektora wyścigu przed pierwszym treningiem i może być zmieniony w dalszej części weekendu jeżeli będzie taka potrzeba.
Pola startowe
Od sezonu 2011 każdy kierowca, którego najlepsze okrążenie kwalifikacyjne przekroczy 107 procent najlepszego czasu z Q1, nie będzie mógł wziąć udziału w wyścigu. W wyjątkowych sytuacjach po ustanowienie odpowiedniego czasu w treningach, sędziowie będą mogli dopuścić do udziału w wyścigu. Jeżeli będzie więcej takich kierowców, to o ustawieniu na polach startowych zadecydują sędziowie. Czytaj więcej -->
Regulowane nadwozie
Od 2011 roku regulacja tylnego skrzydła może być aktywowana przez kierowcę w dowolnym momencie przed rozpoczęciem wyścigu, a podczas jazdy tylko w celu poprawy możliwości wyprzedzania po przejechaniu dwóch okrążeń. Kierowca może aktywować regulację nadwozia, jeżeli zostanie poinformowany przez elektroniczną kontrolę. Zostanie ona włączona kiedy kierowca znajdzie się mniej niż sekundę za innym bolidem w ustalonych miejscach na torze. System automatycznie zostanie wyłączony po użyciu hamulców za pierwszym razem. FIA po konsultacji z wszystkimi zespołami, dostosuje czas bliskości aby upewnić się, że cel regulowania nadwozia jest spełniony
Aerodynamika
Z wyjątkiem regulacji nadwozia, każdy inny system, urządzenia lub procedury które wykorzystują ruchy kierowcy w celu zmian aerodynamicznych bolidu, zostają zakazane od roku 2011.
Waga
Od sezonu 2011 minimalna waga samochodu nie może być mniejsza niż 640 kilogramów przez cały weekend Grand Prix.
Paliwo
Ze skutkiem natychmiastowym, po sesjach treningowych wymagana jest próbka paliwa, a samochód musi być doprowadzony do boksów dzięki własnej mocy.