Zespół Ferrari pokazał w niedzielę, że zakaz "team orders", czyli poleceń zespołowych, jest fikcją. Co więcej, nikt w zespole właściwie tego nie krył! W połowie wyścigu, gdy Fernando Alonso jechał za Felipe Massą Brazylijczyk usłyszał przez radio: Fernando jest szybszy. Chwilę później, na wyjściu z 6. zakrętu Massa pojechał bardzo powoli, a Hiszpan przemknął obok niego jak błyskawica. - Chyba nic więcej nie trzeba dodawać - powiedział na konferencji wyraźnie rozczarowany Massa. Mimo podwójnego, 81. w historii, podwójnego zwycięstwa Ferrari, kierowcy tego zespołu po wyjściu z bolidu… w ogóle się nie cieszyli. Oschły uścisk, zero uśmiechów, zero euforii… Ferrari zapewne w ciągu kilku godzin wyda oficjalny komunikat wyjaśniający, że w bolidzie Massy coś się zepsuło, ale raczej nikt w to nie uwierzy.
Jak stało się, że kierowcy Ferrari znaleźli się na czele? Wykorzystali ewidentnie słabszy start Sebastiana Vettela. Niemiec próbował przed pierwszym zakrętem zablokować Alonso, co po zewnętrznej wykorzystał Massa, a chwilę później z Niemcem uporał się i Hiszpan. Podwójny triumf Ferrari przez cały wyścig był niezagrożony. Pod koniec wprawdzie Vettel zbliżył się na 1 sekundę do Massy, ale widząc, że zostało mu za mało czasu, odpuścił.
W czołówce walki było niewiele - podczas pit stopów Mark Webber z 4. miejsca spadł na 6. wyprzedzony przez obu kierowców McLarena i to było wszystko. W drugiej dziesiątce emocji było więcej, było kilka ciekawych manewrów, zdarzyło się kilka wypadków, m.in. zderzyli się kierowcy Toro Rosso. Tradycyjne problemy miały nowe ekipy, a także - co już bardziej zaskakujące - Force India, którego kierowcy pojawiali się w boksie w sumie aż 6 razy.
Robert Kubica przed wyścigiem mówił, że walka z czołowymi ekipami będzie niemożliwa i zupełnie się nie pomylił. W Niemczech Ferrari, Red Bull i McLaren jeździli w innej lidze, a najlepiej o tym świadczy fakt, że poza tą szóstką reszta została zdublowana przez Alonso. Znalazł się w tej grupie również Polak, który był jednak najlepszy wśród tych słabszych. Kierowca Renault dobrze wystartował, próbował walczyć z bolidami McLarena, jednak musiał uznać ich wyższość. Usadowił się jednak na swoim 7. miejscu, które zagrożone było tylko przez chwilę - po wyjeździe z pit stopu Kubica znalazł się tuż przed Michaelem Schumacherem i przez kilka zakrętów kierowcy jechali koło w koło, z walki górą wyszedł jednak Kubica. Polak zaliczył kolejny bezbłędny wyścig. Na 10. miejscu do mety dojechał Witalij Pietrow dzięki czemu Renault do Mercedesa odrobił… punkt.
Już za tydzień kolejny wyścig - GP Węgier na torze Hungaroring.
Aktualizacja: Ferrari dostało karę 100 tys. dolarów, ale sprawa zostanie przekazana do Światowej Rady Sportów Motorowych -> więcej
Czytaj również:
Najszybsze okrążenia w wyścigu ->
Massa dostaje polecenie od zespołu ->
Po wyścigu powiedzieli:
Robert Kubica i Witalij Pietrow
Felipe Massa i Fernando Alonso
Sebastian Vettel i Mark Webber
"Radość" kierowców Ferrari
Wyniki GP Niemiec
M | Kierowca | Kraj | Zespół | Czas |
---|---|---|---|---|
1 | Fernando Alonso | Hiszpania | Ferrari | 1:27:38,864 |
2 | Felipe Massa | Brazylia | Ferrari | +4,1 |
3 | Sebastian Vettel | Niemcy | Red Bull | +5,1 |
4 | Lewis Hamilton | Wlk. Brytania | McLaren | +26,8 |
5 | Jenson Button | Wlk. Brytania | McLaren | +29,4 |
6 | Mark Webber | Australia | Red Bull | +43,6 |
7 | Robert Kubica | Polska | Renault | +1 okr. |
8 | Nico Rosberg | Niemcy | Mercedes | +1 okr. |
9 | Michael Schumacher | Niemcy | Mercedes | +1 okr. |
10 | Witalij Pietrow | Rosja | Renault | +1 okr. |
11 | Kamui Kobayashi | Japonia | BMW Sauber | +1 okr. |
12 | Rubens Barrichello | Brazylia | Williams | +1 okr. |
13 | Niko Hulkenberg | Niemcy | Williams | +1 okr. |
14 | Pedro de la Rosa | Hiszpania | BMW Sauber | +1 okr. |
15 | Jaime Alguersuari | Hiszpania | Toro Rosso | +1 okr. |
16 | Vitantonio Liuzzi | Włochy | Force India | +2 okr. |
17 | Adrian Sutil | Niemcy | Force India | +2 okr. |
18 | Timo Glock | Niemcy | Virgin | +3 okr. |
19 | Bruno Senna | Brazylia | Hispania Racing | +4 okr. |
Niesklasyfikowani: | ||||
- | Heikki Kovalainen | Finlandia | Lotus | na 56 okr. |
- | Lucas di Grassi | Brazylia | Virgin | na 50 okr. |
- | Sakon Yamamoto | Japonia | Hispania Racing | na 19 okr. |
- | Jarno Trulli | Włochy | Lotus | na 3 okr. |
- | Sébastien Buemi | Szwajcaria | Toro Rosso | na 1 okr. |