Testy w Walencji z pewnością ucieszyły polskich kibiców. W ostatnim dniu badań Robert Kubica wykręcił najszybszy czas, porównując wszystkie trzy dni. Niestety w niedzielę Polak uległ wypadkowi w rajdzie Ronde di Andora i marzenia o sukcesie będzie trzeba odwlec o rok.
Z większych niespodzianek w tej tabeli jest z pewnością pozycja Timo Glocka z Marussia Virgin. Bardzo dobrze poradzili sobie debiutanci: Paul di Resta, Pastor Maldonando i Sergio Perez. Formę utrzymał Nico Hulkenberg, który w sezonie 2011 będzie tylko rezerwowym w Force India. Niemiec będzie brał jednak udział w piątkowych treningach i z pewnością będzie wywierał presję na podstawowych kierowców.
Rozczarowanie? Z pewnością Mercedes GP, którego kierowcy do najlepszego czasu stracili około 1,5 sekundy. Na minus także Rubens Barrichello oraz Witalij Pietrow, choć w przypadku tego drugiego mało kogo dziwi ta pozycja. Na ostatnich miejscach kierowcy Team Lotus. Bolid T128 sprawiał sporo problemów i większość czasu spędził u mechaników. Jarno Trulli nie był w stanie wykręcić nawet jednego okrążenia pomiarowego.
Najlepszy czas testów w Walencji
M | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | Robert Kubica | Lotus Renault GP | 1:13.144 | |
2 | Adrian Sutil | Force India | 1:13.201 | |
3 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:13.307 | |
4 | Jenson Button | McLaren | 1:13.553 | |
5 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:13.614 | |
6 | Paul di Resta | Force India | 1:13.844 | |
7 | Mark Webber | Red Bull | 1:13.936 | |
8 | Nico Hulkenberg | Force India | 1:13.938 | |
9 | Felipe Massa | Ferrari | 1:14.017 | |
10 | Timo Glock | Marussia Racing | 1:14.207 | |
11 | Gary Paffet | McLaren | 1:14.292 | |
12 | Pastor Maldonado | Williams | 1:14.299 | |
13 | Lewis Hamilton | McLaren | 1:14.353 | |
14 | Sergio Perez | Sauber | 1:14.458 | |
15 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 1:14.537 | |
16 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 1:14.645 | |
17 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 1:14.801 | |
18 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1:15.831 | |
19 | Jerome d’Ambrosio | Marussia Racing | 1:16.003 | |
20 | Rubens Barrichello | Williams | 1:16.023 | |
21 | Witalij Pietrow | Lotus Renault GP | 1:16.351 | |
22 | Jaime Alguesuari | Toro Rosso | 1:16.474 | |
23 | Narain Karthikeyan | HRT | 1:16.535 | |
24 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 1:20.649 | |
25 | Jarno Trulli | Team Lotus | - |
Jeżeli chodzi o ilość okrążeń, to najbardziej pracowitymi kierowcami w Walencji byli Fernando Alonso oraz Robert Kubica. Obaj mieli na swoim koncie ponad 200 kółek i dwa dni jazdy. Do pracowitych zawodników możemy także zaliczyć Nico Hulkenberga, który w ciągu pół dnia przejechał aż 71 okrążeń. Wysoko w tej klasyfikacji był Narain Karthikeyan, ale Hindus miał do dyspozycji bolid HRT aż przez trzy dni. Kolejni kierowcy nie przekroczyli 150 okrążeń z powodu dzielenia swoich obowiązków z partnerem.
Niska pozycja Nico Rosberga świadczy o pechu, jaki Niemiec miał w Walencji. W jego rękach bolid często się psuł, w przeciwieństwie do Michaela Schumachera. Kłopoty miał także Witalij Pietrow oraz kierowcy Team Lotus.
Najwięcej okrążeń - kierowcy
M | Kierowca | Zespół | Ilość dni | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Fernando Alonso | Ferrari | 2 | 206 | |
2 | Robert Kubica | Lotus Renault GP | 2 | 200 | |
3 | Narain Karthikeyan | HRT | 3 | 188 | |
4 | Jerome d’Ambrosio | Marussia Racing | 2 | 148 | |
5 | Timo Glock | Marussia Racing | 2 | 148 | |
6 | Sergio Perez | Sauber | 2 | 146 | |
7 | Paul di Resta | Force India | 1,5 | 139 | |
8 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1,5 | 136 | |
9 | Pastor Maldonado | Williams | 1,5 | 130 | |
10 | Rubens Barrichello | Williams | 1,5 | 128 | |
11 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 1,5 | 125 | |
12 | Mark Webber | Red Bull | 1,5 | 122 | |
13 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 1,5 | 119 | |
14 | Adrian Sutil | Force India | 1 | 117 | |
15 | Jenson Button | McLaren | 1 | 105 | |
16 | Gary Paffet | McLaren | 1 | 91 | |
17 | Jaime Alguesuari | Toro Rosso | 1,5 | 84 | |
18 | Lewis Hamilton | McLaren | 1 | 83 | |
19 | Felipe Massa | Ferrari | 1 | 80 | |
20 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 1,5 | 78 | |
21 | Nico Hulkenberg | Force India | 0,5 | 71 | |
22 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1 | 68 | |
23 | Jarno Trulli | Team Lotus | 1 | 38 | |
24 | Witalij Pietrow | Lotus Renault GP | 1 | 28 | |
25 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 1 | 15 |
Ostatnia klasyfikacja także dotyczy ilości okrążeń, ale tym razem zespołów. Rekordzistami byli kierowcy Force India, którzy w trójkę przejechali aż 327 okrążeń. Również dużo kółek przejechały Ferrari, McLaren i Sauber. Słabo wypadły natomiast Lotus Renault GP i Mercedes GP, których kierowcy mieli problemy mechaniczne. Odpowiednio Witalij Pietrow oraz Nico Rosberg. Najmniej kółek miał Team Lotus, który testował tylko dwa dni i to ze sporymi kłopotami.
Najwięcej okrążeń - zespoły
M | Zespół | Ilość dni | Okr. | |
---|---|---|---|---|
1 | Force India | 3 | 327 | |
2 | Ferrari | 3 | 286 | |
3 | McLaren | 3 | 279 | |
4 | Sauber | 3 | 274 | |
5 | Red Bull | 3 | 258 | |
6 | Williams | 3 | 258 | |
7 | Lotus Renault GP | 3 | 228 | |
8 | Marussia Virgin | 3 | 219 | |
9 | Mercedes GP | 3 | 203 | |
10 | Toro Rosso | 3 | 203 | |
11 | HRT | 3 | 188 | |
12 | Team Lotus | 2 | 53 |
W najbliższy czwartek podsumowanie testów w Jerez.