Po testach w Walencji kierowcy przenieśli się do Jerez. Zespół Lotus Renault GP postanowił, że kontuzjowanego Roberta Kubicę zastąpi Nick Heidfeld, który był wtedy głównym faworytem do objęcia posady w ekipie. Były kierowca Saubera otrzymał bolid R31 w przedostatnim dniu testów i wykręcił najszybszy czas. Jeżeli chodzi o najlepszy rezultat całych badań, to należał on do Rubensa Barrichello.
Mercedes GP w tym czasie nie był konkurencyjny, ale Michael Schumacher miał drugi rezultat badań. Wielu ekspertów uważało, że siedmiokrotny mistrz świata jeździł lekkim bolidem. Słabo spisał się partner Schumachera Nico Rosberg, który zajął miejsce w dolnej części tabeli z czasami. Pozytywnie zaskoczył Sergio Perez, a kierowcy Red Bulla przeprowadzali symulację wyścigu. Na torze nie pojawiła się ekipa HRT, która postanowiła nakręcić wspólny spot reklamowy z Pirelli.
Po testach w Jerez ciężko coś wywnioskować i raczej w stawce nie doszło do niespodzianek. Z dobrej strony pokazało się Ferrari i McLaren. Po "nowych" zespołach ciężko wywnioskować czy wykonali krok do przodu.
Najlepszy czas testów w Jerez
M | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | Rubens Barrichello | Williams | 1:19.832 | |
2 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 1:20.352 | |
3 | Nick Heidfeld | Lotus Renault GP | 1:20.361 | |
4 | Felipe Massa | Ferrari | 1:20.413 | |
5 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:20.493 | |
6 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1:20.601 | |
7 | Jenson Button | McLaren | 1:21.009 | |
8 | Lewis Hamilton | McLaren | 1:21.099 | |
9 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 1:21.213 | |
10 | Jaime Alguesuari | Toro Rosso | 1:21.214 | |
11 | Bruno Senna | Lotus Renault GP | 1:21.400 | |
12 | Sergio Perez | Sauber | 1:21.483 | |
13 | Mark Webber | Red Bull | 1:21.522 | |
14 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:21.574 | |
15 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 1:21.632 | |
16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 1:21.755 | |
17 | Adrian Sutil | Force India | 1:21.780 | |
18 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:22.103 | |
19 | Timo Glock | Virgin Racing | 1:22.208 | |
20 | Witalij Pietrow | Lotus Renault GP | 1:22.493 | |
21 | Pastor Maldonado | Williams | 1:22.591 | |
22 | Paul di Resta | Force India | 1:22.945 | |
23 | Jerome d’Ambrosio | Virgin Racing | 1:22.985 | |
24 | Jarno Trulli | Team Lotus | 1:23.216 |
Podobnie jak Walencji, najbardziej pracowitym kierowcą na torze był znowu Fernando Alonso. W sumie tylko pięciu kierowców przejechało w sumie ponad 200 kółek. O dziwo w tej grupie nie znaleźli się zawodnicy McLarena. Najmniej okrążeń przejechał Daniel Ricciardo, ale kierowca Toro Rosso testował tylko przez pół dnia.
Słabo wypadli Lotus Renault GP. Za bolidem R31 w Jerez zasiadło trzech kierowców i tylko Witalij Pietrow miał na swoim koncie ponad 100 kółek. Pastor Maldonado, który miał do dyspozycji bolid przed dwa dni, przejechał zaledwie 51 okrążeń, co z pewnością było bardzo słabym wynikiem.
Najwięcej okrążeń - kierowcy
M | Kierowca | Zespół | Ilość dni | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Fernando Alonso | Ferrari | 2 | 246 | |
2 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 2 | 226 | |
3 | Felipe Massa | Ferrari | 2 | 217 | |
4 | Mark Webber | Red Bull | 2 | 207 | |
5 | Rubens Barrichello | Williams | 2 | 202 | |
6 | Sebastian Vettel | Red Bull | 2 | 188 | |
7 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 2 | 182 | |
8 | Kamui Kobayashi | Sauber | 2 | 170 | |
9 | Paul di Resta | Force India | 2 | 163 | |
10 | Sergio Perez | Sauber | 2 | 150 | |
11 | Jenson Button | McLaren | 2 | 139 | |
12 | Witalij Pietrow | Lotus Renault GP | 2 | 122 | |
13 | Jerome d’Ambrosio | Virgin Racing | 2 | 117 | |
14 | Jaime Alguesuari | Toro Rosso | 1,5 | 114 | |
15 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 2 | 112 | |
16 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 2 | 104 | |
17 | Adrian Sutil | Force India | 2 | 101 | |
18 | Timo Glock | Virgin Racing | 2 | 99 | |
19 | Lewis Hamilton | McLaren | 2 | 94 | |
20 | Jarno Trulli | Team Lotus | 2 | 94 | |
21 | Nick Heidfeld | Lotus Renault GP | 1 | 86 | |
22 | Bruno Senna | Lotus Renault GP | 1 | 68 | |
23 | Pastor Maldonado | Williams | 2 | 51 | |
24 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 0,5 | 31 |
Ferrari zostawiło daleko w tyle swoich rywali jeżeli chodzi o ilość okrążeń. Kroku starał się dotrzymać Red Bull, ale nie udało im się przekroczyć bariery 400 kółek. Tabele zamykały najsłabsze ekipy z poprzedniego sezonu. Lotus Renault GP spisał się średnio i jeżeli spojrzeć na inne zespoły, to stajnia Erica Boulliera mogła bardziej się postarać, jeżeli chodzi o ilość wykonanych przejazdów.
Najwięcej okrążeń - zespoły
M | Zespół | Ilość dni | Okr. | |
---|---|---|---|---|
1 | Ferrari | 4 | 463 | |
2 | Red Bull | 4 | 395 | |
3 | Mercedes GP | 4 | 338 | |
4 | Force India | 4 | 327 | |
5 | Toro Rosso | 4 | 327 | |
6 | Lotus Renault GP | 4 | 276 | |
7 | Williams | 4 | 253 | |
8 | McLaren | 4 | 233 | |
9 | Sauber | 4 | 220 | |
10 | Marussia Virgin | 4 | 216 | |
11 | Team Lotus | 4 | 198 | |
12 | HRT | 0 | 0 |
W najbliższy poniedziałek podsumowanie testów w Barcelonie.