KokpitKibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Czarny klasyk - przed Rajdem Ypres

U nas jest Rajd Polski, Czesi mają ukochany Rajd Barum, Włosi Mille Miglia a Portugalczycy Rajd Madery. Kiedy rozgrywany jest rajdowy klasyk wszystkie siły jednoczą się, aby impreza przeprowadzona została jak najlepiej. W Belgii jest nieśmiertelny Rajd Ypres, który odbędzie się w ten weekend.
Paweł Świder
Paweł Świder

Na liście startowej znajdują się 102 załogi, co w porównaniu np. z Rajdem Polski jest liczbą ogromną. Zawodnicy, którzy się zgłosili to absolutna czołówka zarówno IRC, jak i Mistrzostw Europy. Numery startowe przyznawano w kolejności pozycji w Mistrzostwach Europy, IRC i Mistrzostw Belgii (w takiej kolejności). Dlatego pierwszy numer został przyznany Corrado Fontanie we Fiacie Punto S2000. Włoch wyjedzie tuż przed Nicolasem Vouillozem, który będzie prowadził Peugeota 207 S2000. Numer trzeci przydzielono Volkanowi Isikovi. Turek podobnie jak dwóch pierwszych kierowców wystartuje autem Super 2000. Będzie to czerwono – biały Fiat Punto Abarth.

Tak naprawdę o zwycięstwo może walczyć nawet 14 kierowców, co sprawia, że rajd będzie wyrównany i wygra go ten, kto od początku dobrze porozumie się z belgijskim asfaltem. Oprócz wymienionej trójki wśród faworytów można upatrywać innych kierowców S2000: aktualny lider dwóch cykli Luca Rosetti jest w życiowej formie i pokonanie go na poszczególnych odcinkach specjalnych już będzie sukcesem. Oprócz kierowcy Peugeota 207 S2000 Włosi mają jeszcze kilku kierowców, którzy wcale nie muszą okazać się gorsi od lidera. Giandomenico Basso startując fabrycznym Fiatem Punto S2000 z pewnością pokaże, że należy mu się miejsce wśród najlepszych kierowców Europy, Renato Travaglia znów przesiadł się z Lancera Evo IX do Fiata S2000. Szanse na podium ma także czwarty na liście startowej Jan Kopecky.

Także gospodarze mają swoich faworytów. Patrick Slijers wygrał konkurs na start Peugeotem 207 S2000 ze stajni Kronos Racing. Belg przekonał ekspertów z Kronosa, BF Goodrich i dziennikarzy, że jest idealnym kierowcą do osiągnięcia dobrego wyniku w ten weekend. Wystarczy wspomnieć, że Snijers ma na swoim koncie kilka zwycięstw w tym klasyku. Na liście starowej jest także Freddy Loix, który czterokrotnie zwyciężał w tym rajdzie.

Ypres to pierwsza asfaltowa runda IRC i trzecia w Mistrzostwach Europy. Jest więc okazja, aby sprawdzić jak poczynają sobie pretendenci do tytułów w tych dwóch cyklach. W przeciwieństwie do rajdów szutrowych na „twardym” łatwiej jedzie się pierwszym załogom, które mają czystą drogę. Wielu kierowców może mieć z tym problem, bo wyskakujące kamienie i brud już nie raz okazały się zaporą nie do przejścia dla rajdowców. Przez ostatnie tygodnie w okolicach rajdu mocno padało, co także będzie miało wpływ na warunki podczas odcinków specjalnych. Z pewnością będzie sporo poślizgów, przez co stawka trochę się rozluźni.

- Jestem bardzo zaskoczony początkiem sezonu w moim wykonaniu. Jestem bardziej doświadczony w jeździe po asfalcie, jednak Ypres nie jest zwyczajnym rajdem na tej nawierzchni. W ubiegłym roku udało się zwyciężyć dzięki bezproblemowej jeździe, teraz mamy identyczną taktykę - powiedział Rossetti - Belgijscy kierowcy z pewnością będą bardzo mocni, więc nie nastawiamy się na zwycięstwo, ale na zdobycie kilku niezwykle cennych punktów do klasyfikacji generalnej cyklu - zakończył Włoch.

Po swoich testach z nowym autem dobrze nastawiony był Snijers, który stwierdził: Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych dni spędzonych w nowym aucie. Bardzo szybko znalazłem z Peugeotem wspólny język. Mocno pracowaliśmy, aby jak najlepiej dopracować auto. Rajdówka jest bardzo dobrze wyważona, co ułatwia jej prowadzenie - powiedział Belg - Razem z BF Goodrich próbowaliśmy dobrać optymalne ogumienie. Mamy sporo możliwości i jesteśmy przygotowani na każde warunki. Zapowiada się deszczowy weekend, więc jeśli trzeba będzie to odpowiednio dotniemy opony - stwierdził Patrick Snijers.

Program Rajdu Ypres:

Piątek, 27.06

OS 1 Dikkebus 1 11,32 km 17:59
OS 2 Monteberg-Kemmelberg 1 9,8km 18:21
OS 3 Langemark 1; 21,86km; 19:04
OS 4 Dikkebus 2; 11,32km; 20:38
OS 5 Monteberg-Kemmelberg 2; 9,8km; 21:00
OS 6 Langemark 2; 21,86km; 21:43

Sobota, 28.06

OS 7 Hollebeke 1; 14,42km; 11:30
OS 8 Mesen - Sauvegarde 1; 26,32km; 11:52
OS 9 Westouter 1; 5,95km; 12:27
OS 10 Watou 1; 9,26km; 12:47
OS 11 Kemmelberg 1; 7,95km; 14:39
OS 12 Heuvelland 1; 42,56km; 14:58
OS 13 Hollebeke 2; 14,42; 17:18
OS 14 Mesen - Sauvegarde 2; 26,32km; 17:40
OS 15 Westouter 2; 5,95km; 18:15
OS 16 Watou 2; 9,26km; 18:35
OS 17 Kemmelberg 2; 7,95km; 20:27
OS 18 Heuvelland 2; 42,56km; 20:46

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna
Komentarze (4)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×