- Dla mnie jest to jeden z najpiękniejszych torów, na których się ścigamy, z fantastycznie zielonym i bujnym otoczeniem - powiedział o torze Spa Jenson Button. - Dla kierowcy ten tor ma jeden z tych układów, które mają wszystko i daje ci prawdziwego "kopa" do jazdy, tak jak Suzuka i Silverstone. Eau Rouge jest legendarnym zakrętem - gdy jedziesz w dół wzgórza i bolid dotyka ziemi, a potem wystrzeliwujesz się z powrotem prosto do góry, to uczucie jest niesamowite. To szalony zakręt gdy jest sucho i nawet jeszcze bardziej gdy jest mokro. Warunki pogodowe mogą odegrać dużą rolę podczas wyścigowego weekendu, co jest dla nas świetne, bo samochód dobrze spisuje się na mokrym podłożu. Może padać na jednym końcu toru, a na drugim może być zupełnie sucho - więc musisz być gotowy i szybko reagować na cokolwiek, co przyniesie ci pogoda.
Rubens Barrichello ma nadzieję, że testy w Monza pomogły wyeliminować problemy z hamulcami, które dotknęły go w Walencji. Dodatkową nadzieję daje charakterystyka toru, którą tak opisuje: - Tor nie jest wymagający dla opon, hamulców i silnika. Tam jest dość mała liczba hamowań z maksymalnej do małej prędkości i masz dużo czasu, by schłodzić hamulce pomiędzy tymi zakrętami. Bolid jest ustawiony na średnią siłę docisku, podobnie do specyfikacji na Montreal, ale musisz zachować otwarte możliwości, gdy zmieni się pogoda, by przejść na wyższą siłę docisku.
Rubens Barichello również uważa Spa za jeden z najlepszych torów Formuły 1, gdzie dzięki nieprzewidywalnej pogodzie i miejscom do wyprzedzania, zawsze można spodziewać się pasjonującego wyścigu. - Przejazd okrążenia daje fantastyczne uczucie w bolidzie F1, jako że jest on bardzo szybki i wręcz płynie na niektórych wspaniałych zakrętach.
Tor w Spa jest również jednym z ulubionych torów szefa zespołu Rossa Brawna. - Gdy stoisz na Eau Rouge i obserwujesz jak bolid przejeżdża ten bardzo szybki zakręt na granicy praw fizyki, to aż jeżą ci się włosy na plecach - opowiada Ross i kontynuuje - Osiągnęliśmy znaczący postęp z RA108 podczas przerwy wakacyjnej, jednak nie udało nam się zamienić tego potencjału na rezultaty w kwalifikacjach i w wyścigu w Walencji, co było rozczarowujące. Po ubiegłotygodniowych testach w Monza będziemy mieli ulepszenia naszego układu hamulcowego, które powinny rozwiązać problemy, które Rubens napotkał w Walencji, oraz dodatkowo pakiet aerodynamiczny o średniej sile docisku wymaganej w Spa.