A jednak Typa

Od chwili wyjścia na jaw faktu, że Michał Kościuszko nie może wziąć udział w programie Pirelli Star Driver jasne stało się, że jedynym kandydatem stał się ponownie Typa. Kierowca z Ornety był pierwszym kandydatem, jednak później PZMot zmienił zdanie. Kandydatura właśnie została oficjalnie potwierdzona.

Paweł Świder
Paweł Świder

Na posiedzeniu w dniu 17 października 2008 Prezydium Zarządu Głównego Polskiego Związku Motorowego zdecydowało o zgłoszeniu kierowcy rajdowego Radosława Typy jako reprezentanta Polski do programu Pirelli Star Driver, w miejsce niezakwalifikowanego przez FIA Michała Kościuszki (tak jak: Martina Prokopa(CZ), Patrika Sandella(SWE) czy Andreasa Aignera(A)).

Przypomnijmy– 20 lipca tego roku w ciszy gabinetów Polskiego Związku Motorowego podjęto decyzję, że Radosław Typa będzie polskim przedstawicielem w konkursie Pirelli Star Driver. 11 sierpnia w mediach ukazała się informacja, że to nie Typa, a Michał Kościuszko pojedzie w październiku do Austrii na konkurs młodych talentów rajdowych.

Było to odpowiedzią na wybory w innych państwach, gdzie typowani byli kierowcy na co dzień startujący w cyklach mistrzostw Świata np. Martin Prokop, Patrik Sandell, czy Andreas Aigner. Polskie władze doszły do wniosku, że w starciu z tak znanymi w rajdowym światku zawodnikami Typa nie ma większych szans i trzeba go "wymienić" na kandydata startującego za granicą, bowiem jak mówił regulamin jedynym kryterium jest wiek kierowcy, który w dniu konkursu nie może mieć więcej niż 27 lat.

Po ogłoszeniu oficjalnych kandydatur powstał pewien afront. Zniesmaczeni kierowcy i kibice wskazywali na nieuczciwe zagrania państw, które na swoich kandydatów przedstawiło startujących w Junior WRC oraz Production Cars WRC.

Na szczęście w październikowy piątek po raz drugi nadeszła nadzieja dla zdegustowanego całą sytuacją Typy. Oficjalny serwis PZMotu podał, że w związku z nieprzyjęciem kandydatury Kościuszki do konkursu polskim przedstawicielem będzie wicemistrz Polski w pucharze Citroena C2 Radosław Typa.

Nagrodą dla dwóch zwycięzców programu Pirelli Star Driver w Europie będą starty autami klasy N4 lub S2000 w mistrzostwach Świata.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×