Lausitz Cup 2009 - czego możemy się spodziewać?

Po dobrym ubiegłym sezonie cyklu Lausitz Cup organizatorzy liczą, że tegoroczna edycja będzie jeszcze lepsza. Zadbano o kilka nowości, które mają uatrakcyjnić rywalizację. Co nas czeka w Pucharze Łużyc w roku 2009?

W tym artykule dowiesz się o:

Obecnie trwają przygotowania do tegorocznej edycji Pucharu, która zostanie rozegrana w ramach następujących rajdów:

1 Runda - 01.-02.05.2009 Thermica Rally Lužické hory – Hradek nad Nisou – Czechy;

2 Runda 10-11.07.2009r. Rajd Karkonoski – Jelenia Góra – Polska;

3 Runda 16-17.10.2009r. Lausitz-Rallye – Boxberg – Niemcy.

W trzeciej już edycji Pucharu zaplanowano kilka zmian regulaminowych oraz kilka nowości tak, aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić go i zachęcić do udziału w nim zawodników z pierwszej i drugiej rajdowej ligi. Bardzo ważne okazują się propozycje i sugestie zawodników, którzy planują udział w tym europejskim serialu. Organizatorzy czekają również na propozycję utworzenia klas markowych, pucharów itp. Nadrzędnym celem jest organizacja imprez rajdowych, w których każdy bez względu na doświadczenie oraz moc i klasę auta będzie chętnie startować i budować wspólną przyszłość rajdów samochodowych w atmosferze sportowej rywalizacji i w przyjacielskich relacjach.

Zmiany w stosunku do roku ubiegłego są następujące:

● nowy podział na klasy:

KLASA 1 do 1000 cm3

KLASA 2 od 1001 – 1400 cm3

KLASA 3 od 1401 – 1600 cm3

KLASA 4 od 1601 – 2000 cm3

KLASA 5 od 2001 cm3 wzwyż

Są to klasy typu OPEN, ale jak widać po ubiegłorocznej edycji pucharu, słabsze auta często wygrywały z dużo mocniejszymi rajdówkami;

● zwrot wartości wpisowego wynosi -20% z każdej rundy pucharu, czyli 180 euro przy starcie we wszystkich 3 rundach;

● w tym roku w czeskich RallySprintach obowiązuje wszystkich zawodników system HANSA, jednakże dla celów pucharowych zawodnicy spoza Czech mają tylko zalecane jego zastosowanie;

● jeden z odcinków czeskiego rajdu Thermica Rally Lužické hory przebiega w całości po terenie Polski w okolicy Bogatyni – bardzo widowiskowy, techniczny i fragmentami szybki – pod kątem kibica dodatkowo jest bardzo atrakcyjny krajobrazowo. Odcinek zostanie zorganizowany wspólnie przez sędziów z Czech i Polski, co zapewne zaowocuje wspólną wymianą doświadczeń oraz zawarciem ciekawych kontaktów personalnych;

Tuż po nowym roku zabrano się pełną parą do pracy, dlatego organizator prosi o jak najszybsze przekazywanie swoich uwag, pytań i sugestii na temat cyklu. Zaprasza się także do współpracy osoby, które posiadają kontakty z zawodnikami z zagranicy, nawet z tymi z odległych krajów, – aby wspólnie zaprosić ich do rywalizacji i zbudować mocną grupę zawodniczą. Organizatory liczą też na duże zainteresowanie mediów, zarówno tych internetowych, radiowych, telewizyjnych oraz prasę. Pamiętajmy – razem możemy wiele!

Ważnym aspektem Pucharu Łużyc są nagrody finansowe na koniec cyklu, co pozwala ograniczyć koszty startu:

Klasyfikacja Generalna: od 1 do 6 miejsca

1. miejsce: 500,- EUR + 2 puchary

2. miejsce: 400,- EUR + 2 puchary

3. miejsce: 300,- EUR + 2 puchary

4. miejsce: 200,- EUR + 2 puchary

5. miejsce: 150,- EUR + 2 puchary

6. miejsce: 100,- EUR + 2 puchary

Klasyfikacja w klasach: od 1 do 5 miejsca

1. miejsce: 300,- EUR + 2 puchary

2. miejsce: 200,- EUR + 2 puchary

3. miejsce: 100,- EUR + 2 puchary

4. miejsce: 2 puchary

5. miejsce: 2 puchary

Źródło artykułu: