Czołowa dwójka rajdu zasiadająca za kierownicami Citroenów C4 WRC zapisała na swoje konto całą pierwszą pętlę rajdu. Oczywiście zwycięzcą odcinków był Sebastien Loeb, a drugie pozycje zajmował Dani Sordo. Tym samym na półmetku rajdu Loeb powiększył przewagę nad kolegą z zespołu do 1 min. 12,2 sek. Mikko Hirvonen podobnie jak na wielu wcześniejszych rajdach asfaltowych pogodził się ze swoją rolą "tego trzeciego" – na pierwszym odcinku zajął taką właśnie pozycję, ale na kolejnych odcinkach musiał uznać wyższość innych zawodników, usprawiedliwiając się awarią wspomagania kierownicy. Na drugim i trzecim odcinku dnia niezłym bo trzecim czasem popisał się Chris Atkinson, na pierwszej próbie Australijczyk uznał jeszcze poza dubletem fabrycznych Citroenów wyższość wspomnianego Hirvonena.
Najlepszy z Junior Citroen Rally Team po pierwszym dniu - Conrad Rautenbach został na pierwszej próbie po kontakcie z murkiem. Podobną przygodę miał zwycięzca Monte Carlo ’09 Sebastien Ogier w kolejnej C4-ce, ale jego kosztowało to jedynie stratę zderzaka i reflektorów.
Dobry powrót w systemie SupeRally zaliczał również pierwszy lider rajdu Jari-Matti Latvala, który zajmował kolejno piątą i dwie czwarte pozycje – tuż za Atkinsonem. Naill McShea, który był sensacją pierwszych dwóch odcinków rajdu kierując Protona Satrię Neo S2000 ponownie zaczął robić niezłe czasy plasując się poza ostatnim odcinku pętli w okolicach dziesiątej pozycji, jednocześnie pozostawiając w tyle wiele samochodów WRC. Jak się okazało pierwszego dnia Proton uległ awarii instalacji elektrycznej przez część wartą ledwie 0,5 GBP.
Druga pętla rozpoczęła się od wpadki bezbłędnego lidera rajdu. Sebastian Loeb po ośmiu oesowych wygranych z rzędu tym razem popełnił błąd i wypadł na trawę uzyskując piątą pozycję ze stratą 13,7 sek. do zwycięzcy odcinka – Mikko Hirvonena. Dani Sordo ponownie był drugi, a drugi kierowca Forda – Latvala dopełnił podium. Atkinson ponownie zmieścił się w czołowej czwórce co w generalce nadal daje mu piątą pozycję nie całe pół minuty za Henningiem Solbergiem (Ford Focus WRC). Z kolei Ogier ósmy na odcinku zbliżył się na 1,3 sek. do szóstego w klasyfikacji generalnej Matthew Wilsona (Ford Focus WRC).
Na kolejnych odcinkach znowu bezapelacyjnie najlepszy był Loeb, a Atkinson bardzo starał się atakować czwarte miejsce, co dało mu drugi i trzeci czas na dwóch ostatnich próbach dnia. Sordo nieco odpuścił podobnie jak Hirvonen, ale nie zmieniło to ich pozycji przed ostatnim etapie. Ostatecznie Solberg utrzymał czwartą pozycję w rajdzie, ale zostało mu już ledwie 4,7 sek. z ponad półtoraminutowej przewagi nad Atkinsonem. Szóstą pozycję zyskał Ogier spychając za swoje plecy Wilsona, a po wypadnięciu Garetha MacHale’a (Ford Focus WRC) ósemkę zamyka w kolejnym Focusie Khalid al-Qassimi.
W klasyfikacji JWRC po pierwszym dniu zdecydowanym liderem był Hans Weijs (Citroen C2 S1600), ale dzisiaj w ciągu dnia stracił prowadzenie, a na ostatnim odcinku specjalnym zaliczył dosyć mocny "dzwon" i po utracie przytomności został odwieziony na badania do szpitala. Prowadzenie w klasyfikacji Juniorów objął Aaron Burkart (Suzuki Swift S1600), a drugie miejsce po wypadku lidera po pierwszym etapie przypadło Martinowi Prokopowi (Citroen C2 S1600), na trzecią pozycję wskoczył z kolei Simone Bertolotti w kolejnym Suzuki.
Wyniki II etapu Rajdu Irlandii (WRC) :
M | Kierowca | Kraj | Samochód | Czas |
---|---|---|---|---|
1 | Sebastien Loeb | Francja | Citroen | 2:20:02,8 |
2 | Dani Sordo | Hiszpania | Citroen | +1:09,1 |
3 | Mikko Hirvonen | Finlandia | Ford | +2:30,9 |
4 | Henning Solberg | Norwegia | Ford | +5:57,4 |
5 | Chris Atkinson | Australia | Citroen | +6:02,1 |
6 | Sebastien Ogier | Francja | Citroen | +9:13,4 |
7 | Matthew Wilson | Wielka Brytania | Ford | +9:51,3 |
8 | Khalid al-Qassimi | Zjednoczone Emiraty Arabskie | Ford | +11:50,0 |
9 | Eamonn Boland | Irlandia | Subaru | +12:40,4 |
10 | Austin MacHale | Irlandia | Ford | +13:40,4 |