Trzeci i ostatni etap Rajdu Polski był zdecydowanie krótszy niż dwa pierwsze. Składał się z przejeżdżanej dwukrotnie pętli, obejmującej odcinki specjalne Miłki i Tros, wytyczone po dwóch stronach jeziora Niegocin oraz, na zakończenie, z powtórnego przejazdu superoesu Mikołajki.
Po nocnych opadach deszczu, w ciągu dnia od rana panowała sucha, słoneczna pogoda. Na pierwszym niedzielnym odcinku specjalnym (OS14, Miłki 1) Dani Sordo stracił 25 sekund względem lidera.
- Spóźniłem hamowanie do nawrotu, bo z pobocza zniknęła tablica, którą na zapoznaniu wybrałem jako punkt orientacyjny. W efekcie przestrzeliłem skrzyżowanie i musiałem zawrócić, tracąc trochę czasu. Nie zmieniło to zajmowanego przez nas miejsca, ale musieliśmy tym bardziej uważać, by nie stracić miejsca na podium - powiedział Sordo.
Zwycięzcą OS14 został - po raz pierwszy w tym rajdzie - Sebastien Ogier. Drugi czas zanotował Sebastien Loeb, który komentował: Dzisiaj od rana już mniej ryzykuję. Moim celem jest zdobycie punktów dla zespołu.
Po ostatnim, trzydziestominutowym serwisie zawodnicy wrócili na drugą pętlę. Podczas, gdy Dani Sordo jadąc konsekwentnie i w równym tempie pilnował swojej 3 pozycji, Sebastien Loeb znalazł się u progu czołowej ósemki po tym, jak Sebastien Ogier musiał się wycofać z rajdu na OS16, a Conrad Rautenbach na OS17 przepuścił pięciokrotnego Mistrza Świata, by umożliwić mu wejście do strefy punktowej kierowców. Ostatnia sensacja rajdu zdarzyła się na kończącym rundę superoesie w Mikołajkach: po wypadku Jari-Mattiego Latvali zarówno Dani jak i Sebastien zyskali po jednej pozycji, docierając do mety na, odpowiednio, drugim i siódmym miejscu.
- W niedzielę rano poleciliśmy dwóm zawodnikom naszego zespołu satelitarnego (chodzi o Jewgenija Nowikowa i Conrada Rautenbacha), aby przepuścili Sébastiena, pozwalając w ten sposób zespołowi fabrycznemu Citroen Total WRT na zdobycie większej liczby punktów – wyjaśnia Olivier Quesnel, Dyrektor Citroen Racing.- Dużym rozczarowaniem jest dla nas fakt, że Sebastien Ogier nie ukończył rajdu, bo do chwili awarii jechał znakomicie. Jednak na zakończenie tego trudnego weekendu to Citroën jest zespołem, który zdobywa najwięcej punktów, a nasza przewaga w klasyfikacji producentów w sezonie 2009 Rajdowych Mistrzostw Świata wzrasta do 17 punktów. Natomiast w punktacji kierowców Sebastien Loeb ma po dzisiejszym dniu 1 pkt do odrobienia wobec Mikko Hirvonena - wyjaśniał.