Puchar Łużyc - pierwsza rajdowa kolaboracja

Już w maju rusza pierwsza część cyklu Lausitz Cup, imprezy składającej się z trzech rajdów rozgrywanych na terenie trzech krajów: w Czechach, Polsce i Niemczech. To pierwsze takie połączenie organizacyjne w tej części Europy.

W tym artykule dowiesz się o:

Pierwszym rajdem Pucharu Łużyc będzie Thermica Rally Lużicke Hory (16-17.5) zaliczany do Mistrzostw Czech w sprintrally. Po tym rajdzie zostanie stworzona pierwsza klasyfikacja pucharowiczów. Rajd Lużicke Hory odbywa nieopodal granicy z Polską na nawierzchni asfaltowej z łącznikami szutrowymi, co niewątpliwie pozytywnie wpłynie na atrakcyjność liczącego sobie 184 km (73km oesowe) rajdu.

Łakomym kąskiem dla startujących w Pucharze będzie start w Rajdzie Karkonoskim, zaliczanym do kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Występ obok najlepszych kierowców startujących w Polsce będzie szansą na wykazanie się swoimi umiejętnościami.

Ostatnią częścią Pucharu Łużyc będzie Lausitz Rallye, odbywający się za naszą zachodnią granicą w październiku.

Sprawy organizacyjne zostały dopięte na ostatni guzik. Lista zgłoszeń została już otwarta, więc już czas, aby załogi zgłaszały swój udział w cyklu.

Warunkiem zwrócenia 30 procent wpisowego jest start we wszystkich trzech rundach Lausitz Cup tj.: Thermica Rally Lużicke Hory (16-17.5), Rajdzie Karkonoskim (29-30.8) i ADMV Lausitz Rallye (16-18.10). Każda załoga, która weźmie udział w tych trzech rajdach dostanie zwrot kosztów na mecie rajdu w Niemczech.

W tym roku ADMV Lausitz Rallye stanowić będzie rundę Pucharu aut klasy WRC, a więc jest wysoce prawdopodobne, że podczas sierpniowego rajdu zobaczymy na polskich trasach samochody najwyższej klasy WRC. Od kilku lat auta te są zakazane w RSMP dla zawodników walczących o Mistrzostwo Polski, jednak organizatorzy Pucharu dostali zgodę od Głównej Komisji Sportów Samochodowych na start WRC. Zapowiada się więc niesamowite widowisko.

Dotychczasowi zwycięzcy Rajdu Thermica rally Lužické hory:

I. 1980 Urban ? Lev ? Škoda 130 RS

II. 1981 Janeba ? Gottvald ? Škoda 110 R

III. 1982 Šelmát ? Laciný ? Škoda 130 RS

IV. 1983 Zeman ? Regner ? Škoda 110 R

V. 1984 Berger ? Petera ? Škoda 120 LS

VI. 1985 Štrauch ? Pelc ? Škoda 130 L

VII. 1986 Švec ? Hořejš ? VAZ 2105

VIII. 2005 Kožmín ? Talaváňa ? Mitsubishi Lancer

IX. 2006 Berger ? Gross ? Škoda Octavia

X. 2007 Trněný ? Kafka ? Škoda Octavia WRC

Portal sportowefakty.pl objął patronat medialny nad Pucharem Łużyc.

Więcej informacji na oficjalnej stronie rajdu: www.lausitzcup.pl

Źródło artykułu: