W listopadzie będzie kolejna ciekawa umowa dla Lechii - rozmowa z Andrzejem Kucharem, właścicielem Lechii Gdańsk

Jak już informowaliśmy, w środę została podpisana umowa, pomiędzy Lechią Gdańsk, a potężną firmą zajmującą się kompleksowym marketingiem klubów sportowych, firmą Sportfive. Fakt ten, a także inne sprawy dotyczące Lechii skomentował jej właściciel, Andrzej Kuchar.

Michał Gałęzewski: Czy wchodząc jako inwestor do Lechii Gdańsk spodziewał się pan tego, że w tak niedługim czasie uda się podpisać umowę z tak dużą firmą marketingową?

Andrzej Kuchar: Ciężko na to pracowaliśmy, żeby taka umowa doszła do skutku.

Czy ta współpraca to kolejne założenie planu inwestowania w Lechię?

- Mamy plan budowania jak to się w Gdańsku ładnie mówi - Wielkiej Lechii. Jest to element tego planu. Mamy następne etapy. W listopadzie będzie kolejna ciekawa umowa dla Lechii, dotycząca już spraw sportowych. Mam nadzieję, że będziemy szli do przodu tak, jak planujemy.

Może pan coś więcej zdradzić co to za umowa?

- Nie mogę. Powiemy to wszystkim dziennikarzom. Mamy taką zasadę, aby do wszystkich przedstawicieli mediów być tak samo uczciwi. Dlatego robimy konferencję i na niej to ogłaszamy. Podobnie będzie w listopadzie.

Ponad rok temu Lechia zagrała pierwszy mecz w Ekstraklasie po latach, w styczniu przyszedł pan do klubu. Co będzie dalej?

- Chcemy na nowym stadionie grać w europejskich pucharach i to jest nasz cel.

Lechia ma kandydować do bycia operatorem stadionu. Umowa ze Sportfive ma w tym pomóc?

- Ta umowa nie warunkuje zostania przez Lechię operatorem. Lechia musi grać jednak na nowym stadionie i to właśnie jest warunek ze strony Sportfive. Sportfive nie jest w stanie obłożyć reklamami stadionu na Traugutta. Musimy grać na stadionie w Letnicy. Lechia Operator, to zupełnie co innego. Spółka pod taką nazwą wystartuje w przetargu o bycie operatorem stadionu. Nie ma to jednak żadnego związku z umową. Lechia Operator, to spółka, której stuprocentowym udziałowcem jest Lechia S.A. Naturalnie przy przetargu będziemy korzystać z doradctwa Sportfive, to naturalne.

Nie macie zamiaru wciągnąć Sportfive do udziału w przetargu?

- Nie myślimy o tym.

Pan Placzyński potwierdził kwoty, o których pan mówił przy okazji przyjścia do Lechii, czyli budżet rzędu 60-80 milionów złotych...

- Chcemy mieć taki budżet już w drugim sezonie po wejściu na nowy stadion, czyli w sezonie 2012/13.

Jak wiadomo, na inauguracje stadionu w Gdańsku-Letnicy zostaną rozegrane dwa mecze – jeden zagra Reprezentacja Polski, drugi Lechia Gdańsk...

- Sportfive złożył gwarancję, że na inaugurację stadionu zostanie rozegrany mecz z Juventusem Turyn. Takie mecze kontraktuje się 2-3 lata naprzód. Do wyboru był albo Real Madryt, albo Juventus. Oferta Realu była jednak za droga. Złożyliśmy już Juventusowi gwarancje finansowe.

Wróćmy do spraw bieżących. Jest pan zadowolony z dotychczasowych wyników Lechii Gdańsk w tym sezonie?

- Tak średnio, zawsze może być lepiej. Nie mieszam się jednak w sprawy kadrowe, o tym wszystkim decyduje Kafar (Tomasz Kafarski, dop.red.). Spotykamy się raz na jakiś czas, wymieniamy uwagi, ale nie dotyczą one bezpośredniego zarządzania drużyną, czy funkcjonowania. Kafar ma zbudować dobry zespół współpracowników, który ma mu pomóc zbudować dobrą drużynę. Ma do tego zarząd, budżety i tak to funkcjonuje. Wiadomo, że zespół trzeba systematycznie wzmacniać. To jest oczywiste.

Zimą chciałby pan jednak zapewne widzieć Lechię na takim, a nie innym miejscu w tabeli...

- Mówimy o celach. Drużyna dostała cel zakończenia sezonu w pierwszej ósemce i tutaj się nic nie zmienia.

Czy w rundzie zimowej będą przeznaczone jakieś większe pieniądze na transfery?

- To nie jest kwestia pieniędzy, a zawodników, jacy będą mogli wzmocnić zespół.

Mówił pan przy okazji przejęcia zespołu Lechii Gdańsk, że chciałby pan, aby jak największa procentowa wielkość stadionu była zapełniona kibicami. Jak na razie jak na możliwości stadionu, kibice przychodzą na mecze przy ulicy Traugutta tłumnie...

- Przychodzą, ale musimy na nowy stadion ściągnąć cztery razy więcej ludzi. Na mecz z Juventusem ściągniemy, ale co będzie potem? Trzeba popracować nad jakością widowiska. Przykładowo moja żona była raz na meczu Lechii, a był to dla niej pierwszy mecz sportowy na trybunach. Była na meczu ze Śląskiem, w przerwie wyszła ze stadionu mówiąc "nudne jak cholera" (śmiech, dop.red.).

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.