Tylko 7 mln oglądało mecz z Francją. Odezwał się były szef TVP Sport

Materiały prasowe / Marek Szkolnikowski
Materiały prasowe / Marek Szkolnikowski

Marek Szkolnikowski zamieścił na platformie X wpis z wynikami oglądalności meczów reprezentacji Polski na trzech ostatnich dużych imprezach. W oczy rzuca się ostatni rezultat. Starcie z Francją na Euro 2024 cieszyło się najmniejszym zainteresowaniem.

We wtorek (25 czerwca) reprezentacja Polski zakończyła udział w Euro 2024. Ostatnim rywalem Biało-Czerwonych na tym turnieju byli Francuzi. Przegrane w dwóch pierwszych meczach spowodowały, że starcie z Trójkolorowymi było tylko o honor.

Spotkanie bez stawki odbiło się na oglądalności. Jak przekazał na X-ie Marek Szkolnikowski, pojedynek z wicemistrzami świata śledziło tylko 7 milionów osób. W porównaniu ze spotkaniami z Holandią i Austrią oglądalność była mniejsza o półtora miliona osób.

Były szef TVP Sport przytoczył również dane z dwóch poprzednich dużych imprez piłkarskich. Z tych liczb można by wywnioskować, że spotkania reprezentacji Polski cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem. Trzeba jednak wziąć pod uwagę kilka kwestii.

ZOBACZ WIDEO: "Prosto z Euro". Mecz z Francją dał mu do myślenia. "Nie rozumiem"

Pierwsza z nich to fakt, że Polacy na Euro 2020 (rozgrywanym w 2021 roku) do ostatniego meczu mieli szanse na wyjście z grupy. Ostatnie spotkanie ze Szwecją śledziło 9,2 miliona osób (grubo ponad 2 mln więcej niż starcie z Francją).

Dwa pierwsze mecze grupowe (ze Słowacją i Hiszpanią) oglądało odpowiednio 8,2 miliona i 9,2 mln osób. Natomiast dwa pierwsze spotkania na Euro 2024 śledziło po 8,5 miliona widzów (z Holandią i Austrią).

Z kolei zdecydowanie większą oglądalność miał mundial w Katarze (10 mln z Meksykiem, 10,4 mln z Arabią Saudyjską, 12,4 mln z Argentyną i 12,3 mln z Francją). Szkolnikowski ma wytłumaczenie na tak spore zainteresowanie fanów.

"Mundial na przełomie listopada i grudnia to złoto dla telewizji" - napisał w mediach społecznościowych były szef TVP Sport, zaznaczając, że pora roku ma ogromny wpływ na oglądalność.

Warto dodać, że w Katarze Biało-Czerwoni także do końca walczyli o wyjście z grupy, a nawet o jej wygranie. Gdyby Polacy nie przegrali z Argentyńczykami, wówczas zajęliby pierwsze miejsce.

Zobacz także:
"Eee tam". Tak zareagował na pytanie o Lewandowskiego
Przewidział porażkę Polski z Austrią. Podał wyniki 1/8 finału Euro. Będą sensacje?

Komentarze (2)
avatar
Anna Płaska
28.06.2024
Zgłoś do moderacji
3
1
Odpowiedz
Nieudolny niech się zajmie pingpongiem kieszonkowym , albo cymbergajem na małe bramki bo do niczego innego się nie nadaje ! 
avatar
Pogromca treseraklonów
28.06.2024
Zgłoś do moderacji
4
1
Odpowiedz
Dno dna mułu I szlamu. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.