Adidas i Ekstraklasa nadal będą współpracować. Właśnie została podpisana nowa, pięcioletnia umowa, która będzie obowiązywać aż do końca sezonu 2029/30. Marka pozostanie oficjalnym dostawcą piłek, ale zakres działań znacznie się rozszerzy. Jak się dowiedzieliśmy, obejmie nowe linie produktów licencyjnych, działania edukacyjne, projekty skierowane do dzieci i młodzieży oraz intensyfikację współpracy promocyjnej i lifestylowej.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Fenomenalne gole to ich wizytówka. Znowu to potwierdzili
Wspólna historia PKO BP Ekstraklasy i Adidasa liczy już niemal dekadę wspólnych emocji na boiskach. Tylko w ostatnich pięciu sezonach dzięki piłkom tej marki padło 3 511 goli, oddano 11 460 celnych strzałów, 467 rzutów karnych, 899 strzałów w poprzeczkę; zawodnicy mieli 1 630 164 kontaktów z piłką, przebiegli 3 066 kilometrów z piłką przy nodze, wykonali 1 446 rajdów w pole karne.
- Współpraca z Adidasem to długie, strategiczne partnerstwo i bardzo się cieszymy z jego przedłużenia na kolejne lata. To najwyższa jakość połączona z nowoczesną wiedzą w dziedzinie projektowania profesjonalnego sprzętu sportowego, a piłkami tej marki rozgrywane są największe turnieje piłkarskie na świecie - mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy. - Takimi samymi piłkami będą rozgrywane także mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy przez kolejnych pięć sezonów. Najnowsza umowa jest dla nas bardzo korzystna nie tylko z uwagi na najwyższy poziom sprzętu, ale także zwiększone zaangażowanie naszego Sponsora Technicznego we wspieranie rozwoju ligi w wymiarze finansowym i merytorycznym - dodaje Animucki.
– Przedłużenie tej współpracy to dla nas ogromny powód do dumy. Cieszymy się, że możemy nadal wspierać rozwój najwyższej klasy rozgrywek piłkarskich w Polsce – nie tylko dostarczając nasz sprzęt, ale też dzieląc się doświadczeniem oraz budując wspólne projekty, które pomogą w pełni wykorzystać potencjał – mówi Marina Mogusz, SVP&General Manager Central w Adidas. - Wspierać też będziemy będzie także inicjatywy związane z rozwojem piłkarskich pasji wśród dzieci i młodzieży – zapewnia.
Adidas przekaże sprzęt sportowy na wydarzenia organizowane przez Fundację Ekstraklasy, wesprze rozwój dzieci i młodzieży w całej Polsce, a także stworzy nowe kolekcje odzieżowe inspirowane piłkarskim stylem.
Do tego dojdzie wymiar ekspercki - wyjazdy szkoleniowe do europejskich klubów współpracujących z Adidasem, wymiana wiedzy o dniu meczowym, przyciąganiu kibiców i tworzeniu stadionowych doświadczeń. Współpraca zakłada również większą obecność adidasa w kanałach promocyjnych ligi - od stadionów po media społecznościowe.