Piłka nożna króluje na świecie

Nie finał Super Bowl, lecz finał Ligi Mistrzów oglądało najwięcej ludzi - pisze Przegląd Sportowy. Dotychczas sądzono, że spotkania futbolu amerykańskiego biją na głowę inne dyscypliny.

Często można było przeczytać: "Rekord! 100 milionów widzów", "3 miliony dolarów za 30-sekundowy spot reklamowy", "Najchętniej oglądany sport na świecie!". Tymczasem okazuje się, że finał Ligi Mistrzów z 2009 roku pomiędzy FC Barceloną, a Manchesterem United oglądało na świecie 109 milionów ludzi, a finał Super Bowl 106.

Faktem jest, że więcej zapłaci się za reklamę podczas amerykańskiego finału - 3 miliony dolarów. Dla porównania spot reklamowy w przerwie Ligi Mistrzów to wydatek rzędu 450 tysięcy dolarów.

Więcej w Przeglądzie Sportowym.

Komentarze (0)