Frekwencja PGE GKS - problem odwieczny

Od lat głównym tematem, który najchętniej podejmują krytycy PGE GKS-u Bełchatów, jest niska frekwencja na trybunach podczas spotkań w ekstraklasie. I o ile w ubiegłych latach GKS bronił się liczbami, w tym sezonie niestety sytuacja na trybunach podczas meczów Brunatnych wygląda bardzo źle.

Kibice GKS-u na różnych forach piszą, że to przede wszystkim wina źle działającego marketingu. - Nikt nie robi nic, żeby przyciągnąć ludzi na stadion, w dodatku wprowadzono karty kibica, co jeszcze bardziej utrudnia sprawę - czytamy jeden z komentarzy. Ale czy na pewno marketing w Bełchatowie w ogóle nie funkcjonuje? Czy rzeczywiście Karty Kibica to zło wcielone?

Postanowiliśmy zapytać panią dyrektor do spraw marketingu, dlaczego według niej na meczach Torfiorzy jest mało kibiców. - Nie trzeba być geniuszem. Wystarczy przeczytać trochę prac, wykonywanych przez specjalistów w tej dziedzinie lub przeprowadzić analizę wiodących lig europejskich, żeby zrozumieć, że podstawowym magnesem przyciągającym ludzi na stadion jest wynik sportowy, a co za tym idzie poziom rozgrywek. Nie ulega wątpliwości, że największą frekwencję osiągają te kluby, które wychodzą poza rozgrywki krajowe, czyli grają w europejskich pucharach - wyjaśnia Beata Dechnik.

Ale czy na pewno sama gra klubu w europejskich pucharach może przyciągnąć liczną widownie? - Drugą kwestią jest jakość widowiska, czyli poziom gry. Możemy mecz przegrać, ale jeżeli kibice widzą, że piłkarze walczą, że to widowisko jest emocjonujące to będą przychodzili na mecze. Istnieją kluby zajmujące niższe lokaty w tabeli, które swoją zaciekłą walka na murawie zapewniają sobie jednak, pomimo przegranych spotkań, dobrą liczbę kibiców na stadion - dodaje spec od marketingu.

Trudno nie zgodzić się ze słowami pani dyrektor. Gra GKS-u od roku nie porywa prawie nikogo. Najzagorzalsi fani, wiadomo, zawsze przyjdą na mecz, ale co zrobić, żeby przyciągnąć na stadion nowych widzów? Wcześniej wspomniane Karty Kibica to w Bełchatowie nadal duży problem, z którym do tej pory klub nie umie sobie poradzić, mimo coraz prężniej rozwijającego się programowi partnerskiemu. - Stałym od półtora sezonu problemem dla naszych fanów jest Karta Kibica. Dla niektórych to wciąż swego rodzaju przeszkoda psychologiczna. Trudno im zrozumieć, że ma ona służyć przede wszystkim im samym a nie jakiemuś bankowi. Każdy pracownik klubu sobie taką kartę wyrobił i za nią oczywiście zapłacił. Nasi bliscy również. Staramy się tłumaczyć, że to "nie gryzie", robimy różne promocje na kartę, sprawnie rozwija się program partnerski. Mamy nadzieję, że miłość do GKS-u w końcu przeważy i jeszcze spora liczba fanów karty wyrobi i wróci na stadion. Nie ukrywamy, że ludzi związanych od lat z GKS-em niepokoi i boli taki opór względem kart a one przecież tak ułatwiają kibicowskie "życie" - mówi nam Michał Antczak, rzecznik prasowy klubu z Bełchatowa.

Trzecim i również bardzo ważnym problemem w ubiegłej rundzie, były pory rozgrywania meczów. Mało kto mógł pozwolić sobie na przyjście na stadion o godzinie 13:00. - Terminy spotkań też mają wyraźny wpływ na frekwencję, szczególnie u nas. Od minionej rundy, nie ma co ukrywać, jesteśmy traktowani trochę po macoszemu. W Bełchatowie na osiem spotkań aż pięć odbyło się w sobotę o 13:30. Próbujemy wnioskować o zmianę terminów do odpowiedniej instytucji, ale na razie nie ma to żadnego przełożenia. Miejsce w tabeli też ma tutaj duże znaczenie. Mecze czołowych drużyn są pokazywane w lepszych porach. Można by się było zastanowić, jaka byłaby frekwencja na Lechu czy Legii, gdyby mecze tych drużyn były rozgrywane o godzinie 13:30. Oni, zdaje się, tego smaku jeszcze nie zaznali, a u nas jest to częste zjawisko. Wiemy o tym, że sobotnie wczesne przedpołudnie w elektrowni czy kopalni to czas zmian pracowniczych. Spora część kibiców pracuje właśnie w tych zakładach i mogliby przyjść na mecz, ale fizycznie jest to niemożliwe. Do 14-15 funkcjonuje także wielu przedsiębiorców. Do tego dochodzą liczni studenci czy osoby pracujące poza regionem, dla których mecze piątkowe czy poniedziałkowe są także nieosiągalne. Tych ludzi niestety tracimy - dodaje Antczak.

Ktoś mógłby zatem zapytać: widać, że klub próbuje coś robić, ale co z działalnością Stowarzyszenia Kibiców? Jak oni próbują przyciągnąć mieszkańców Bełchatowa na stadion? - Ze swojej strony robiliśmy naprawdę dużo. Przed każdym meczem setki informacji, plakatów, filmików zalewało Internet. Poza tym główne miejsca w mieście były plakatowane, rozdawaliśmy ulotki, pojawiały się również transparenty, zachęcające do przyjścia na mecz, czy pojechania na wyjazd - mówi jeden z członków zarządu Stowarzyszenia Sympatyków GKS Bełchatów.

Po przeczytaniu powyższego tekstu gołym okiem widać, że problem nie leży po stronie klubu czy kibiców, ale właśnie słabszej gry bełchatowian. GKS żeby zachęcić ludzi do przychodzenia na stadion przy ul. Sportowej 3 obniżył ceny biletów, które i tak od lat są najniższe w kraju. Wyżej wspomniany program partnerski oraz promocja na Karty Kibica również mają zachęcić sympatyków do oglądania GKS-u Bełchatów na żywo prosto ze stadionowego krzesełka.

Wszystkie zabiegi marketingowe czy promocyjne mogą okazać się na nic, bo drużyna GKS-u Bełchatów w obecnie trwającym sezonie spisuje się dużo poniżej swoich możliwości. Jeżeli sama nie wypromuje się dobrymi wynikami, w przyszłości możemy być świadkami spektaklów piłkarskich, na które będzie przychodziło po 500 osób...

Komentarze (6)
Pan Robert
12.01.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
- haha, no fakt, na wiśle frekwencja jest znakomita. i te mecze o 13, ze klub jest traktowany po macoszemu. o 13 grają ekipy prezentujące piłkę najmniej atrakcyjną i nie dziwi, że żadna telewiz Czytaj całość
avatar
santa66
12.01.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
@Sawczenko, długo myślałeś nad swoim genialnym pomysłem?Od kiedy słabsze drużyny zasługują na grę w wyższej lidze?
@Pędzel,w chwili obecnej jest 5 drużyn które grają na o wiele gorszych obiekta
Czytaj całość
thebest
12.01.2012
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Specjalnie dla Bełchatowa mecze z ich udziałem muszą odbywać się w sobotnie lub niedzielne wieczory ponieważ w sobotnie wczesne południe źle,mecze piątkowe czy poniedziałkowe są także nieosiąga Czytaj całość
avatar
Sawczenkos
12.01.2012
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Niesamowite, po raz pierwszy się chyba kolego z Tobą zgodzę. Potrafisz jednak coś sensownego napisać, a nie same głupoty jak do tej pory. 
avatar
Pędzel
12.01.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
GKS tak naprawde nie ma gwiazd w zespole, trudno jest przyciagnac kibicow na maly obiekt, ktory do najwoczeniejszych w polsce nie nalezy. ekstraklasa pod tym wzgledem im uciekla i raczej jej ni Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.