- Doskonale rozumiem niezadowolenie kibiców - rozmowa z rzecznikiem prasowym Arki na temat zamieszania z biletami

Na samym początku niedzielnego spotkania Arka Gdynia - ŁKS Łódź w Gdyni doszło do nieprzyjemnej sytuacji spowodowanej zbyt wolnym wydawaniem biletów w kasach stadionowych. Po pierwszym gwizdku sędziego kibice Arki manifestacyjnie zaczęli schodzić z trybun, aby zaprotestować niemożności oglądania wielu swoich kolegów wciąż czekających w kolejkach na bilet. O wyjaśnienie całej zaistniałej sytuacji poprosiliśmy rzecznika prasowego Polnord Arki Gdynia, pana Krzysztofa Paciorka.

Marcin Patoła: Panie Krzysztofie, mam do Pana pytanie na temat wczorajszego zamieszania z biletami podczas meczu Arka - ŁKS. Dostałem informację, że winien kolejek przed kasami stadionu był system wydawania biletów, który się zawieszał.

Krzysztof Paciorek: Za zaistniałą sytuację nie obwiniamy ani systemu, ani jakiejkolwiek osoby. Chcielibyśmy wytłumaczyć kibicom, że system ten wprowadzony został po to, by spełnić wszystkie wymogi jakie stawia przed nami ustawa o organizacji imprez masowych. Również przejrzystość ewidencji finansowej jest niezaprzeczalnym atutem korzystania z elektronicznych biletów.

Na czym polega przewaga biletów kupowanych za pomocą systemu nad tradycyjnymi papierowymi, wydawanymi przez klub?

- Podstawową różnicą, a zarazem przewagą jest na bieżąco aktualizujący się raport kasowy. Możemy cały czas na bieżąco śledzić ruch w każdym punkcie sprzedaży. Dla kibiców niewątpliwym plusem jest możliwość zakupu biletu na dowolny mecz w tej rundzie, rezerwacji dogodnego miejsca i odbioru wejściówki bez stania w kolejce bezpośrednio przed meczem. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że zakup wejściówki trwa teraz dłużej, ale dlatego dostępnych jest 12 punktów przedsprzedaży, a dodatkowo dzień przed meczem czynna jest kasa na stadionie. Jestem pełen nadziei, że na meczu z Lechią Gdańsk wszystko będzie funkcjonowało jak należy. Liczę, że kibice zaakceptują powrót do systemu elektronicznego i postarają się dostrzec wiele zalet takiego rozwiązania.

Nie mniej jednak zaistniała sytuacja wprowadziła pewien chaos przed meczem Arki z ŁKS.

- Doskonale rozumiem kibiców, że wczorajsza sytuacja była trudna i wywołała spore niezadowolenie. Jednakże w tej samej chwili chciałbym po raz kolejny zaapelować do wszystkich kibiców, aby korzystali z przedsprzedaży, gdyż została ona zorganizowana po to, by ułatwić im życie. Zminimalizowanie kolejek przed kasami naprawdę jest możliwe, kiedy kibice będą wcześniej nabywali wejściówki. Przecież dzięki temu w dniu meczu mają pewność, że biletów dla nich nie zabraknie.

Dokładnie, podobno to właśnie z powodu nieznajomości swojego numeru PESEL sprzedaż biletu trwała właśnie tak długo. Czy władze klubu poinformowały wcześniej kibiców o konieczności podania tego numeru?

- Tak, informowaliśmy o tym kibiców na stronie internetowej, poza tym kibice znają doskonale te procedury, ponieważ jeszcze w drugiej lidze graliśmy trzy mecze o podwyższonym ryzyku. Przypomnę, że wtedy, gdy stosowaliśmy jeszcze tradycyjny typ biletów, kibice ręcznie wpisywali na papierowe bilety swój PESEL, a następnie byli sprawdzani z dowodem osobistym przy wejściu.

Czyli te przepisy mówiące o konieczności podania numeru PESEL dotyczą tylko spotkań o podwyższonym ryzyku?

- O podwyższonym ryzyku, jak najbardziej. Mecze zwykłe, jak na przykład mecz środowy z Odrą Wodzisław w Pucharze Polski, nie stawiają wymagania wpisywania numeru PESEL.

Jednak mimo potrzeby podania numeru PESEL przy zakupie mam informacje, że nie były sprawdzane te numery przy wejściu na stadion.

- Były sprawdzane, ale niestety ochrona nie wszędzie wywiązała się ze swoich obowiązków. Dołożymy wszelkich starań aby takie sytuacje nie miały już miejsca.

Znam jednak taką sytuację, że znajoma osoba kupowała taki bilet podając tylko swój numer PESEL, po czym nie był on w żaden sposób później weryfikowany - ani przy kupnie, ani przy wejściu na stadion.

- Tak jak powiedziałem przed chwilą. Dołożymy wszelkich starań aby podobne uchybienia nie miały więcej miejsca.

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.