12 mln zł długu Wisły Kraków! Bogusław Cupiał może sprzedać część udziałów

Prezes Wisły Kraków Ludwik Miętta-Mikołajewicz zdradził, że do końca roku klub z Reymonta 22 musi uzbierać 1 mln złotych, by spłacić wierzycieli, a to i tak mniej niż 10 proc. jego całego długu!

Komisja ds. Licencji Klubowych PZPN ukarała Wisłę odjęciem trzech punktów na starcie sezonu 2015/2016 w związku z niewywiązaniem się z zobowiązań wobec wierzycieli. Prezes Ludwik Miętta-Mikołajewicz zdradził, że krakowski klub nie będzie odwoływał się od decyzji Komisji, ale zrobi wszystko, by kara została zmniejszona o dwa "oczka". By tak się stało, Wisła do końca grudnia 2014 roku musi spłacić zaległości wobec pięciu podmiotów - łącznie na ok. 1,1 mln zł.
[ad=rectangle]

- Po pierwsze, z całą pokorą przyjmujemy karę, ponieważ Wisła na nią zasłużyła, nie realizując przyjętych wiosną zobowiązań w procesie licencyjnym - mówi Miętta-Mikołajewicz i dodaje: - Wiosną ówczesny zarząd zawarł z 14 osobami ugody, na mocy których do 31 lipca 2014 roku należało wypłacić im zaległości. Po meczu z Legią spłaciliśmy dziewięć osób, ale wciąż nie udało nam się spłacić pięciu osób - Kew Jaliensa, Ivicę Ilieva, trenera Smudy i dwóch aktualnych zawodników. Zawarliśmy z nimi jednak ugody, które przedstawiliśmy przez PZPN, ale Komisja nie uznała tych ugód i trzeba przyznać im rację, ponieważ ze zobowiązań trzeba się wywiązywać. Kara jest słuszna, ale mam wątpliwości co do formy kary. Odebranie punktów drużynie jest krzywdzące, ponieważ to nie piłkarze są tego winni. Owszem, należała się nam kara finansowa, ale pozbawianie nas punktów jest niesprawiedliwe.

Jeśli do 31 grudnia Wisła spłaci pozostała zobowiązania, sezon 2015/2016 rozpocznie z minus jednym, a nie z minus trzema punktami. - Musimy zrobić wszystko, żeby uratować te dwa punkty. Nie będziemy się odwoływać od kary jednego punktu, ponieważ według oświadczenia Komisji nie mamy szans na powodzenia, a możemy stracić tylko kaucję, która jest niemałą kwotą. Do 31 grudnia musimy uzbierać ok. 1,1 mln zł i tę kwotę musimy koniecznie uzbierać, by uratować te dwa punkty. Jestem optymistą, ponieważ do tego czasu powinny wpłynąć transza za prawa telewizyjne i kolejna rata za transfer Chrapka. Pierwszą część pieniędzy otrzymanych za transfer Chrapka już rozdysponowaliśmy - tłumaczy prezes Białej Gwiazdy.

To już koniec Wisły Cupiała?
To już koniec Wisły Cupiała?

Jak wysokie są dziś wszystkie długi krakowskiego klubu? - To kwota między 10 a 15 mln zł. Czy 12 mln zł? Blisko - mówi Miętta-Mikołajewicz, który nie chciał dać słowa, że Wisła może być pewna otrzymania licencji na sezon 2015/2016.

Od grudnia 1997 roku właścicielem stu procent akcji Wisły SA, pod szyldem której działa sekcja piłkarska Białej Gwiazdy, jest Tele-Fonika Bogusława Cupiała, ale niewykluczone, że w najbliższym czasie dojdzie do zmian w strukturze udziałowców.

- Gdyby pojawił się partner, który byłby skory do wykupienia części udziałów, to taka sytuacja też jest dopuszczalna. Prowadzimy takie rozmowy - przystało na to kierownictwo Tele-Foniki i sam pan Cupiał. Dopuszczamy taką możliwość podratowania klubowego budżetu - zdradza Miętta-Mikołajewicz, dodając: - Muszę stanąć w obronie pana Cupiała, który jest atakowany przez część kibiców za obecną sytuację Wisły. Panu Cupiałowi należą się olbrzymie słowa uznania, bo przez 17 lat utrzymuje Wisłę i nie ma w polskiej piłce drugiej osoby, która w tym czasie inwestowała w piłkę z tak dobrym skutkiem. Nastąpiła trudna sytuacja w Tele-Fonice i stąd dotacje, które szerokim strumieniem płynęły do Wisły, się skończyły. Kurek w tym roku został przykręcony, ale trzeba to po prostu przetrwać. Mamy zapewnienia, że w nowym roku sytuacja będzie lepsza.

Miętta-Mikołajewicz pochwalił piłkarzy Wisły za to, że ci ze zrozumieniem podchodzą do sytuacji, w jakiej znalazł się klub: - Żaden z zawodników nie zająknął się w sprawie pieniędzy. Piłkarze zachowują się bardzo fair, a niemała w tym rola trenera Smudy, który działa kojąco na ewentualne postawy roszczeniowy. Tu należy się duży szacunek dla trenera i piłkarzy.

Prezes zaapelował też do kibiców Wisły o pomoc w wyjściu z kryzysu: - Gdyby bojkot trwał aż do dziś, to już byłoby po Wiśle... Dlatego apeluję do kibiców, by na ostatnich meczach Wisły w tym sezonie licznie pojawili się na stadionie. By nie odwracali się od klubu w tych trudnych chwilach, by pokazali swoją przywiązanie do klubu i swoją tożsamość.

Pod skrzydłami Cupiała Biała Gwiazda zdobyła osiem ze swoich 13 mistrzostw Polski, a do tego pięciokrotnie stawała na niższych stopniach podium. Odkąd klub należy do Tele-Foniki, Wisła tylko w czterech sezonach znalazła się poza strefą medalową: 2006/2007, 2011/2012, 2012/2013 i 2013/2014.

Komentarze (22)
avatar
zgrywus_
8.11.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Apelują do kibiców... Tych z ktorymi sie układali? To moze niech poproszą o podniesienie cen biletów o kolejne 50 zł. na te ostatnie mecze? Wieksze wpływy do kasy, to szybsze wyjscie z klopotow Czytaj całość
kapitan bomba
8.11.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Milicja pomoże. 
avatar
MarcinSTALG
7.11.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Taka cala pilka czyli Wisla wielkie zadluzenie a wynikow 0 na Europejskim boisku.. 
avatar
Jarek
7.11.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Polska piłka w wydaniu ligowym to studnia bez dna, a po drugie to teraz wyszły po prostu zakupy zrobione z myślą o awansie za wszelką cenę do LM za czasów Valckxa i Maaskanta 
avatar
sebam
7.11.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Zastaw sie, a postaw....Polskie motto każdego Polaka. Ja wiem że kluby,kibice chcą tylko sukcesów ale jakimi kosztami tym że pograją jeden sezon dobrze a na drugi bankrut. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.