El. MŚ 2018: Europa powalczy o 13 miejsc. Ósmy awans reprezentacji Polski w 18. podejściu?

52 reprezentacje będą rywalizować w eliminacjach MŚ 2018. Dokładnie jedna czwarta wywalczy awans. Kogo historia ostatnich turniejów kwalifikacyjnych każe widzieć w roli murowanego faworyta?

W tym artykule dowiesz się o:

Od kiedy przed mundialem w 1982 roku zwiększono liczbę uczestników turnieju finałowego do 24, z europejskich eliminacji po awans sięga od 12 do 14 drużyn. Ponadto, w większości przypadków jedna z drużyn narodowych ze Starego Kontynentu udział miała zapewniony z urzędu - jako gospodarz albo obrońca tytułu. Tym razem zwolniony jest organizator - Rosja.
[ad=rectangle]
W 1986, 1998 i 2002 roku Europejczycy walczyli w eliminacjach aż o 14 przepustek. Później liczba ta została zmniejszona i także tym razem do rozdania jest 13 miejsc. W MŚ 2018 wystąpi zatem 9 zwycięzców grup oraz 4 drużyny, które wygrają barażowe dwumecze.

Liczba miejsc dla europejskich reprezentacji począwszy od MŚ 1982:

RokGospodarzUczestnicyUczestnicy z Europy
1982 Hiszpania 24 14 (13 + Hiszpania)
1986 Meksyk 24 15 (14 + Włochy)
1990 Włochy 24 14 (13 + Włochy)
1994 USA 24 13 (12 + Niemcy)
1998 Francja 32 15 (14 + Francja)
2002 Japonia & Korea Płd. 32 15 (14 + Francja)
2006 Niemcy 32 14 (13 + Niemcy)
2010 RPA 32 13
2014 Brazylia 32 13
2018 Rosja 32 14 (13 + Rosja)

Najbliższy mundial będzie 21. w historii. Jedyny kraj, który był reprezentowany we wszystkich dotychczasowych turniejach, to Brazylia. Kolejne w klasyfikacji są Niemcy oraz Włochy, przy czym Squadra Azzurra nie przebrnęła przez eliminacje MŚ 1958. Nasi zachodni sąsiedzi podjęli 18 prób zakwalifikowania się i wszystkie wykorzystali, przy czym nie zawsze musieli startować w eliminacjach (np. w 1994 i 2006 roku).

Wysokim poziomem skuteczności mogą pochwalić się również Anglia (14 na 17) oraz Hiszpania (14 na 18). La Furia Roja po raz ostatni opuściła mundial w 1974 roku, natomiast Synowie Albionu przegrali eliminacje do MŚ 1994. Co ciekawe, Chorwacja tylko w jednym z pięciu przypadków nie poradziła sobie w kwalifikacjach (4 na 5).

Jak do tej pory spisywali się Biało-Czerwoni? Nasz zespół w eliminacjach debiutował w 1934 roku, cztery lata później fetował historyczny awans, a na starcie zabrakło nas w 1950 i 1954 roku. Po II wojnie światowej do finałów dostaliśmy się sześciokrotnie: w 1974, 1978, 1982, 1986, 2002 oraz 2006 roku. To skuteczność około 41 procent - wyższa m.in. od Portugalii, Rumunii czy Irlandii, ale niższa od Węgier, Szwajcarii oraz Szwecji.

Europejscy uczestnicy MŚ po 20 turniejach (w pierwszej edycji nie rozegrano eliminacji):

Lp.ZespółPróby wywalczenia awansu*Udział w finałach MŚ
1. Niemcy (RFN) 18 18
2. Włochy 19 18
3. Anglia 17 14
4. Hiszpania 18 14
5. Francja 20 14
6. Belgia 19 12
7. Rosja (ZSRR) 16 11
8. Serbia (Jugosławia) 19 11
- Szwecja 19 11
10. Holandia 17 10
11. Szwajcaria 19 10
12. Czechy (Czechosłowacja) 18 9
- Węgry 18 9
14. Szkocja 17 8
15. Polska 17 7
- Austria 17 7
17. Bułgaria 18 7
18. Rumunia 19 7
19. Portugalia 19 6
20. Chorwacja 5 4
21. Dania 14 4
22. Irlandia Północna 17 3
- Norwegia 17 3
24. Grecja 18 3
25. Irlandia 19 3
26. Słowenia 5 2
27. Turcja 16 2
28. Bośnia i Hercegowina 5 1
- Ukraina 5 1
- Słowacja 5 1
31. NRD 9 1
32 Walia 17 1

* - oznacza zarówno start w eliminacjach, jak i miejsce w finałach zapewnione z urzędu

Komentarze (1)
avatar
Yakubu86
25.07.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Na kogo byśmy nie trafili to NIEŹLE trzeba będzie pykać w tej grupie aby zająć 1 lub 2 miejsce które daje tylko baraż. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.