Mourinhomania w Wielkiej Brytanii? Portugalczyk zmienia swój wizerunek

Newspix / Zuma / Na zdjęciu: Jose Mourinho
Newspix / Zuma / Na zdjęciu: Jose Mourinho

Jose Mourinho w dniu, w którym został menedżerem Manchesteru United, założył swój oficjalny profil na portalu społecznościowym Instagram. Już pierwszego dnia zebrał kilkaset tysięcy "obserwujących". Portugalczyk zamierza zmienić swój wizerunek.

Jose Mourinho to nie tylko doskonały trener, ale również idealna twarz reklamowa. Jest niezwykle popularny i albo się go kocha, albo nienawidzi. Dla niektórych marek jest strzałem w przysłowiową dziesiątkę, lecz to też jeden z powodów jego dłuższych rozmów z Manchesterem United.

Nie od dzisiaj Mourinho jest bowiem powiązany z różnymi markami, a znak towarowy do Portugalczyka posiada... Chelsea. Spece od marketingu ze Stamford Bridge wiedzieli co robią podpisując w ten sposób długie umowy z Mourinho. Kończą się one w 2023-2025 roku i teraz The Blues będą domagali się od Man Utd rozliczeń finansowych.

Z całą pewnością założenie profilu na Instagramie, to jeden z elementów ludzi od PR-u, którzy chcą zmienić wizerunek Mourinho. Dotychczas w Anglii był kojarzony tylko z Chelsea - nic dziwnego skoro prowadził tylko tę drużynę. Już pierwszego dnia od podpisania kontraktu z Man Utd, w sieci pojawił się jego oficjalny profil. Pierwsze zdjęcie jest niezwykle wymowne - to pierwsza kartka jego kontraktu z Man Utd. Nazwa klubu oraz menedżera to jedyne co można tak naprawdę wyczytać.

ZOBACZ WIDEO #dziejesienaeuro. Świetne informacje z Francji dotyczące Kamila Grosickiego!

Tak ma się zmieniać wizerunek Mourinho. Kto myślał, że Portugalczyk od czasu do czasu będzie "wrzucał" zdjęcia, był w grubym błędzie. Z pewnością nie bawi się tym sam Mourinho, a agencja specjalnie do tego wynajęta, ale praktycznie codziennie pojawiają się nowe zdjęcia. Na większości z nich znaleźć można napis bądź też logo Manchesteru United. To świadoma strategia - Mourinho ma zacząć kojarzyć się z Czerwonymi Diabłami, a nie Chelsea.

Kolejnym aspektem jest zmiana wizerunku - z kłótliwego menedżera, wsadzającego palec w oko innego trenera, przepychającego się z innymi szkoleniowcami, wyłania się obraz uśmiechniętego i pełnego pasji do futbolu człowieka. Praca pojawia się niemal na każdym zdjęciu Mourinho.

To też idealna pożywka dla brytyjskich mediów, które z zapartym tchem śledzą każdy nowy post Portugalczyka. W środę pojawiło się zdjęcie przedstawiające biurko Mourinho - niby nic (poza oczywiście logami Man Utd), ale brytyjskie gazety szybko zrobiły analizę, co znajduje się na nim. Znaleziono: letni plan przygotowań, grafiki różnych formacji taktycznych, długopisy, pióro, zegarek, telefon, kalendarz, notatnik oraz iPada. Wszystko rzecz jasna obrandowane logiem Man Utd, które później powielane jest przez wszystkie gazety.

Wydaje się, że cel jest właśnie osiągany - Mourinho dominuje w mediach i już nie jako postać nielubiana, ale jako pasjonata futbolu. Na pytanie o wojnę z Pepem Guardiolą (nowy menedżer Manchesteru City), odparł, że żadnej nie będzie.

Komentarze (3)
avatar
PierwszaStolica
9.06.2016
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
A ja mysle ze Jose udowodni ze ciagle jest "The Special One" 
avatar
Rylszczak
9.06.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Pieniądze wyrzucone w błoto !!! 
Super Kibic
9.06.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
witam taki numer o Lewym fajna nutka :) 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.