Liga Mistrzów. Fotele do wymiany, długopisy też. A co to będzie, jak przyjadą Azjaci? Legia jest gotowa

Newspix / PIOTR KUCZA/NEWSPIX.PL / Na zdjęciu: stadion Legii Warszawa
Newspix / PIOTR KUCZA/NEWSPIX.PL / Na zdjęciu: stadion Legii Warszawa

UEFA przejęła stadion Legii i teraz to ona rządzi na Łazienkowskiej. Mistrz Polski musi się dostosować i robi to świetnie. Czas na Ligę Mistrzów.

W tym artykule dowiesz się o:

- Teraz będzie ciasno, ale dopiero jak na mecz z Realem Madryt, przyjadą telewizje azjatyckie... - mówią przy Łazienkowskiej. Mistrz Polski szał związany z grą w Champions League czuje od dawna. Zdążył się przyzwyczaić, zdążył się przygotować.

Przejęcie obiektu przez UEFA nastąpiło dwa dni przed meczem z Borussią Dortmund, choć już wcześniej Legia Warszawa znała wszelkie wytyczne. Teraz to Europejska Unia Piłkarska jest gospodarzem. To jej impreza. Piękne białe fotele z logo klubu w sali konferencyjnej trzeba wymienić, bo są za duże i zasłaniałyby znaki handlowe sponsorów UEFA. Wszelkie reklamy nie związane z UEFA należy zasłonić. Mogą być widoczne tylko te uefowskie. Etykiety na butelkach wody dla dziennikarzy? Najlepiej zerwać, żeby nie było nazwy firmy nie związanej z UEFA. Nawet długopisy muszą być przyjezdne.

Zaleceń, obostrzeń mniejszych lub większych nie brakuje i są restrykcyjnie przestrzegane. - Sprawdzane są nawet śrubki w pulpitach - mówi rzeczniczka prasowa Izabela Kuś.

Roboty nie brakuje. - Ile te wszystkie zmiany będą kosztowały? - pytam. - Mojego zdrowia? Wolę nie liczyć - odpowiada rzeczniczka.

ZOBACZ WIDEO: Nowa murawa, nowe reklamy... Legia zmienia się na Ligę Mistrzów (źródło TVP)

{"id":"","title":""}

I jest bardzo z tego zadowolona. Jej telefon w trakcie obchodu po stadionie w zasadzie nie przestaje dzwonić.

Wozy transmisyjne zastawią cały teren przed budynkiem klubowym. Na mecz z Borussią Dortmund przyjadą polskie nc +, TVP, a także niemieckie stacje Sky i ZDF. Niemcy przyjadą autami 16-metrowymi. Nie będzie gdzie wcisnąć szpilki. Osób tylko z Borussii Dortmund, które zasiądą na trybunie prasowej, będzie około pięćdziesiąt. Sama trybuna dla mediów, wobec ogromnego zainteresowania, też musi być powiększona. Cały górny rząd sektorów, kosztem miejsc dla kibiców, będzie przeznaczony dla dziennikarzy. Trzeba zbudować dodatkowe platformy pod kamery i studia. Te najlepsze w skyboksie z widokiem na murawę zarezerwowała sobie stacja nc +. Na stanowiskach komentatorskich klub musiał zdemontować szyby wedle życzenia ZDF. Choć stacja Sky akurat na swoich miejscach nie ma z tym problemu. - Poradzimy sobie - mówią.

W Legii podkreślają, że zarówno UEFA, jak i kluby czy stacje telewizyjne podchodzą do Polaków bardzo życzliwie. Na przykład ZDF zażyczył sobie, żeby zamontować mu kamerę na trybunie przeciwległej do ławek rezerwowych. Tylko po to, żeby śledzić zachowanie trenera i piłkarzy. Choć skandali raczej nie będzie, bo przecież Joachim Loew w Borussii nie pracuje.

- Jeśli stacja nas poprosi, to musimy zapewnić takie miejsce, ale na przykład w raporcie przed sezonem była mowa o zablokowaniu na ten cel nawet 30 miejsc dla fanów. Natomiast panowie z Niemiec powiedzieli, że wiedzą, jak to jest dla nas ważne spotkanie, nie chcą utrudniać nam pracy ani robić czegoś przeciwko kibicom i proszą, żeby zablokować im tylko kilka miejsc w pierwszym rzędzie -  tłumaczy Izabela Kuś.

Ciekawe za to, jakie wymagania ma Borussia Dortmund. Tego na razie nie wiadomo. Nie tak dawno jeden z klubów, który przyjechał grać przy Łazienkowskiej, zażyczył sobie do szatni kilka kartonów... żelków. Takich kolorowych, małych, słodkich do jedzenia. Każdą taką zachciankę klub gospodarz musi spełnić.

Piłkarze Legii i Borussii zagrają też na nowej murawie. To już inicjatywa stołecznego klubu. Tę starą klub postanowił w kawałkach sprzedać kibicom. Nowe miejsce - i to już jest nakaz z centrali - musi mieć stadionowy spiker, który nie może, tak jak na meczach ligowych, stać koło ławek rezerwowych.

A pod stadionem? Namiot dla rodziny UEFA, czyli oficjeli, sponsorów, zaproszonych gości. Liga Mistrzów to impreza, jakiej w Polsce nie mieliśmy od 20 lat.

W tym namiocie to się dopiero będzie działo…

Jacek Stańczyk
Komentarze (15)
avatar
Stanisław Dublanka
15.09.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Z Białym Legionem nie ma co dyskutować , Tak marnie rozumuje jak Legia gra. Sami szmatławcy. 
avatar
Stanisław Dublanka
15.09.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Z Białym Legionem nie ma co dyskutować , Tak marnie rozumuje jak Legia gra. Sami szmatławcy. 
avatar
Rejwen
14.09.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Humor się trzyma redakcji 
MariaMOher
14.09.2016
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
"Gościom najwyraźniej wydaje się, że Polska to jeszcze trzeci świat. W biurze prasowym jeden z tamtejszych dziennikarzy pytał z przekąsem, czy w naszym kraju jest woda, bo nie miał się czego na Czytaj całość
Grzegorz Pruchniak
14.09.2016
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Ciekawe dlaczego takiego meczu nie rozgrywają na narodowym
myślę że komplet by był 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.