Lotto Ekstraklasa powiększona? Projekt ESA 37 wkrótce trafi do kosza

WP SportoweFakty / Jakub Piasecki / Na zdjęciu: mecz Lotto Ekstraklasy
WP SportoweFakty / Jakub Piasecki / Na zdjęciu: mecz Lotto Ekstraklasy

Wiele wskazuje na to, że formuła ESA 37 w Lotto Ekstraklasie dobiega końca. Prezes Lecha Poznań zdradził na antenie Radia Merkury, że to może być ostatni sezon na takich zasadach.

Obecne reguły (podział punktów po 30 kolejkach i grupy mistrzowska oraz spadkowa) obowiązują od edycji 2013/2014. Często są jednak krytykowane, tym bardziej, że w Europie podobne rozwiązania są stosowane niezmiernie rzadko.

- Stanowisko Lecha jest jasne. Sezon 2016/2017 powinien być ostatnim rozgrywanym w tej formule. Rezygnacja z niej nie będzie łatwa, bo wymaga to zgody Ekstraklasy SA. Wydaje się jednak, że taka zgoda nastąpi, bo zdecydowana większość albo nawet wszystkie kluby chcą ten projekt zakończyć - powiedział w trakcie audycji "Sportowa Arena" w Radiu Merkury prezes Kolejorza, Karol Klimczak.

Powrotu do starych regulacji najprawdopodobniej jednak nie będzie, bo Lotto Ekstraklasa miałaby zostać powiększona. - Ta kwestia wymaga już dyskusji, natomiast Lech będzie optował za tym, by w rozgrywkach brało udział osiemnaście zespołów - zaznaczył.

Gdyby to rozwiązanie weszło w życie, sezon liczyłby 34 kolejki (podobnie jak np. w Bundeslidze).

ZOBACZ WIDEO: Michał Kołodziejczyk: Legią nie można zarządzać jak fabryką gwoździ

Komentarze (25)
avatar
яzemiosło
4.10.2016
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Bardzo nie podobał mi się obecny system zanim go wprowadzono... ale z biegiem czasu okazuje się że ma wiele plusów. Nasze drużyny które męczą się w el. do pucharów mimo że zawsze mają falstart Czytaj całość
avatar
Grek Zorba
4.10.2016
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
pamiętam 18 zespołów w patach 90 i nikt nie narzekał. Bez durnego dzielenia punktów, bez podziałów na grupy które Boniek na początku XXI wieku wymyślił. Liga grała, tabela była UCZCIWA 
Waldi73
4.10.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
klimczak czy ty na łeb upadłeś? ! 18 zespołów? To lepiej powiedz ile z bundesligi drużyn gra w lidze mistrzów i lidze europy. Łącznie koło 9. A z naszej ligi? To 2/3 sezonu ma być gra o pietru Czytaj całość
Wronq
4.10.2016
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Zdecydowanie tak
18 zespołów jest najlepszym rozwiązaniem.
Małe ligi nie rozwijają się przykład Szkocja
Infrastruktura poszła do przodu. Więcej drużyn to wiecej lokalnej akstraklasy w tym młode
Czytaj całość
Venci
4.10.2016
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
Każde rozwiązanie znajdzie krytyków. Wg mnie obecny system sprawdza się lepiej niż poprzedni a i argument że „większość ma inny system” do mnie nie przemawia. Nie sądzę także żeby 18 zespołów c Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.