"Czasem trzeba się rzucić Niemcom do gardła". Ci ludzie stoją za Lewandowskim, Krychowiakiem i Milikiem

Paweł Kapusta
Paweł Kapusta

"Lewy" w zaufanym gronie

Wszelkie aktywności związane z projektem "Lewandowski" - zarówno kwestie rozmów kontraktowych, potencjalnych negocjacji transferowych, jak również obszar reklamowo-marketingowy oraz inwestycyjny - przechodzą przez biuro CK Sport Management Cezarego Kucharskiego. Kapitan reprezentacji Polski ma bezgraniczne zaufanie do człowieka, który podał mu rękę w trudnym momencie. Lewandowski do dziś współpracuje z wąską grupą przyjaciół, nie korzysta z pomocy agencji marketingowych. To w gronie kilku osób dyskutowane są kwestie między innymi sensowności przyjęcia oferty reklamowej bądź zasadności zainwestowania w konkretny biznes (Lewandowski buduje na przykład osiedle w Warszawie, pracuje nad otwarciem specjalistycznej kliniki sportowej w stolicy czy inwestuje w dobrze rokujące start-up'y).

Za kwestie sportowe, czyli negocjacje nowych umów z aktualnym pracodawcą, ale również negocjacje transferowe, odpowiedzialny jest duet Cezary Kucharski - Maik Barthel. O tej dwójce, a szczególnie o Kucharskim, pisało się w przeszłości za naszą zachodnią granicą bardzo różnie, przeważnie źle. To dlatego że w negocjacjach - najpierw z Borussią Dortmund, a później z Bayernem - prezentował roszczeniową i nieustępliwą postawę.

O Kucharskim można przeczytać w sieci różne rzeczy, ale trudno mu odmówić skuteczności. "Kucharz" przed kilkoma tygodniami zakończył trudne negocjacje z Bayernem w sprawie nowego kontraktu dla Lewandowskiego. Polski napastnik podpisał umowę gwarantującą mu zarobki na poziomie ponad 20 milionów euro rocznie, co wywindowało go na szczyt listy najlepiej zarabiających zawodników w Bundeslidze.

ZOBACZ WIDEO Sevilla - Real. Ronaldo rzucił piłką w rywala [ZDJĘCIA ELEVEN]


Milik stawia także pierwsze kroki w biznesie. Niedługo otworzy w powstającej Galerii Libero w Katowicach lokal "Food & Ball". Na prawie 500 metrach kwadratowych powstanie sportowy pub utrzymany w londyńskim klimacie.


Według Kucharskiego mózgiem jego agencji nie jest jednak on, a Monika Rebizant. To była rzeczniczka prasowa Legii Warszawa. Jest odpowiedzialna za ustalanie wraz z najlepszym polskim napastnikiem kalendarza aktywności, zarówno medialnych, jak i reklamowych. To Rebizant przede wszystkim decyduje, z którą redakcją Robert porozmawia, a z którą nie. Rebizant zajmuje się również kwestią wizerunku Lewandowskiego i jego żony Anny.

Kluczową postacią w kwestiach reklamowych Lewandowskiego od ponad ośmiu lat pozostaje Mariusz Siewierski. - Zajmuję się rozmowami, negocjacjami handlowymi dotyczącymi kwestii wizerunkowych i sponsoringowych Roberta, współpracy z markami globalnymi, ich doborem do współpracy, spójnością marki z tym, co Robert robi i jakie wartości wyznaje - tłumaczył swego czasu na łamach "Piłki Nożnej" Siewierski.

To przez jego ręce przechodzi każda oferta reklamowa. Siewierski jest pierwszym sitem: odrzuca propozycje, które z różnych względów są nie do przyjęcia (na przykład od producentów wyrobów tytoniowych i alkoholowych, kiełbas czy trumien, bo i takie propozycje się zdarzały), zostawia najciekawsze. Z nimi idzie do Lewandowskiego, a do kapitana polskiej kadry należy decydujący głos w sprawie przyjęcia bądź odrzucenia propozycji. Lewandowski jest w tym momencie jednym z nielicznych sportowców w Polsce, do którego wielkie koncerny z reklamowymi propozycjami zgłaszają się same. Pozostali piłkarze z Polski, a raczej ludzie ich obsługujący, muszą w większym bądź mniejszym stopniu o to zabiegać.

Bardzo podobnie, przynajmniej w niektórych kwestiach, wygląda obsługa Arkadiusza Milika.

Czy Grzegorz Krychowiak wróci jeszcze do gry na poziomie, jaki prezentował w klubie z Sewilli?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×