Frekwencja na stadionach piłkarskich: 16 tysięcy kibiców na Legii, otwarto stadion w Poznaniu

WP SportoweFakty / Mateusz Czarnecki / Na zdjęciu: kibice Legii Warszawa
WP SportoweFakty / Mateusz Czarnecki / Na zdjęciu: kibice Legii Warszawa

16 122 widzów zobaczyło mecz Legia Warszawa - Zagłębie Sosnowiec. To najlepszy wynik 5. kolejki Lotto Ekstraklasy. W końcu rozegrano też mecz w Poznaniu przy otwartych trybunach. Frekwencja na Lech - Wisła jednak nieco rozczarowała.

W tym artykule dowiesz się o:

Po raz pierwszy od dawna zagrały ze sobą Legia Warszawa i Zagłębie Sosnowiec - kluby, których kibice się ze sobą przyjaźnią. Starcie w stolicy zobaczyły 16 122 osoby. Nieco mniej fanów obejrzało potyczkę Górnika Zabrze z Lechią Gdańsk - dwóch dotąd niepokonanych w lidze zespołów.

Po burdach w końcówce ubiegłego sezonu, pierwszy raz w tych rozgrywkach rozegrano mecz w Poznaniu przy udziale publiczności. Atrakcyjny rywal w postaci Wisły Kraków i głód piłki nożnej nie okazały się jednak wielkie, gdyż w ubiegłym sezonie średnia na stadionie przy ulicy Bułgarskiej wyniosła 20 712 osób na mecz.

Na większości stadionów trybuny były jednak puste. Niespełna 8 tysięcy fanów obejrzało starcie we Wrocławiu, a dwa razy mniejszym zainteresowaniem cieszyły się domowe mecze Cracovii i Wisły Płock.

5. kolejka Lotto Ekstraklasy:
Cracovia - KGHM Zagłębie Lubin - 4 097
Miedź Legnica - Korona Kielce - 5 082
Wisła Płock - Arka Gdynia - 4 082
Górnik Zabrze - Lechia Gdańsk - 14 087
Legia Warszawa - Zagłębie Sosnowiec - 16 122
Lech Poznań - Wisła Kraków - 13 141
Jagiellonia Białystok - Piast Gliwice - 10 664
Śląsk Wrocław - Pogoń Szczecin - 7 888

KlubŚrednio widzówMecze u siebieŁącznie widzów
Górnik Zabrze 14 248 3 42 744
Legia Warszawa 14 850 3 44 549
Lech Poznań 13 141 1 13 141
Lechia Gdańsk 12 560 2 25 121
Śląsk Wrocław 12 103 3 36 310
Jagiellonia Białystok 11 601 3 34 803
Wisła Kraków 9 919 3 29 757
Korona Kielce 9 024 2 18 049
Arka Gdynia 8 715 2 17 430
Pogoń Szczecin 7 062 2 14 124
KGHM Zagłębie Lubin 6 150 2 12 301
Piast Gliwice 5 632 2 11 264
Wisła Płock 5 441 3 16 332
Miedź Legnica 5 428 3 16 283
Cracovia 4 690 2 9 380
Zagłębie Sosnowiec 4 419 2 8 838

Łącznie na trybunach w 5. kolejce Lotto Ekstraklasy: 75 154 widzów.

Średnio jeden mecz 5. kolejki Lotto Ekstraklasy obejrzało: 9 394 widzów.

Łącznie na trybunach Lotto Ekstraklasy w sezonie 2018/19: 350 407 widzów (38 meczów).*

Średnio mecz na trybunach Lotto Ekstraklasy w sezonie 2019/19 obejrzało: 9 221 widzów.*

* mecze bez udziału publiczności nie liczą się do klasyfikacji

Mecze z najwyższą frekwencją Lotto Ekstraklasy w sezonie 2018/19:

KolejkaMeczFrekwencja
III Śląsk Wrocław - Lech Poznań 17 926
I Górnik Zabrze - Korona Kielce 16 683
III Legia Warszawa - Lechia Gdańsk 16 149
V Legia Warszawa - Zagłębie Sosnowiec 16 122
V Górnik Zabrze - Lechia Gdańsk 14 087
II Lechia Gdańsk - Śląsk Wrocław 14 068
V Lech Poznań - Wisła Kraków 13 141
III Jagiellonia Białystok - Wisła Kraków 12 373
I Legia Warszawa - Zagłębie Lubin 12 278
II Górnik Zabrze - Wisła Płock 11 974

Frekwencja według kolejek:

KolejkaŁączna frekwencjaŚrednia frekwencjaNajwyższa frekwencjaMecz z najwyższą frekwencją
I 78 639 9 830 16 683 Górnik Zabrze - Korona Kielce
II 69 419 9 917** 14 068 Lechia Gdańsk - Śląsk Wrocław
III 69 953 8 744 17 926 Śląsk Wrocław - Lech Poznań
IV 57 242 8 177** 11 053 Lechia Gdańsk - Miedź Legnica
V 75 154 9 394 16 122 Legia Warszawa - Zagłębie Sosnowiec

ZOBACZ WIDEO Seria A: zły start sezonu dla Interu. Nie wykorzystał szans i przegrał z Sassuolo [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

Komentarze (18)
avatar
KB Falubaz
21.08.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Odrobina przyzwoitości nakazuje dodać jedno zdanie o liczbie kibiców sobotniego meczu II ligi Widzew Łódź - Gryf Wejherowo - 16 321. A więc największej frekwencji na meczu piłki nożnej w Polsce Czytaj całość
avatar
Mariusz Szymczak
21.08.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
75 tys. na kolejke... W Bundeslidze tyle przychodzi na jeden mecz. No może na dwa. Ale nie na osiem. 
avatar
mafRK
21.08.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
ZA DUŻO.
Kibice powinni się odwrócić od wszystkich tych kompromitujących siebie i ich klubów. Zrozumcie, tylko jak zakręcony zostanie kurek czyli - nie będzie sprzedanych karnetów, biletów, lud
Czytaj całość
avatar
Patryk Jarczyński
21.08.2018
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Chce mi się śmiać na myśl, że Widzew miał w minionej kolejce wyższą frekwencję niż ktokolwiek w Ekstraklasie 
Ozzy Ozbourne
21.08.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
zenada jak mozna na takie badziewie chodzić 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.