Frekwencja na stadionach piłkarskich: najliczniejsza publika w Gdańsku, Lech zaniża średnią

WP SportoweFakty / Agnieszka Skórowska / Na zdjęciu: kibice Lechii Gdańsk
WP SportoweFakty / Agnieszka Skórowska / Na zdjęciu: kibice Lechii Gdańsk

13 872 widzów zobaczyło mecz Lechia Gdańsk - Korona Kielce. To najwyższy wynik frekwencji 7. kolejki Lotto Ekstraklasy. Negatywną niespodzianką jest natomiast ledwo 8 tysięcy fanów na domowym spotkaniu Lecha Poznań.

W tym artykule dowiesz się o:

W ostatniej kolejce Lotto Ekstraklasy, niemal wszyscy działacze mogli czuć niedosyt ze względu na frekwencję. Dużo więcej osób niż zazwyczaj przyszło na stadion Cracovii, gdzie magnesem okazała się Legia Warszawa, a także na obiekt Miedzi Legnica, na derby z KGHM Zagłębiem. Mniej pusto było również w Płocku.

Najwięcej kibiców przyszło na mecz Lechia - Korona. Niespełna 14 tysięcy osób, to jednak nie jest szczyt marzeń lidera tabeli, mającego 40-tysięczny stadion. Dużo więcej wolnych krzesełek niż w ubiegłym sezonie jest natomiast na obiekcie Górnika Zabrze. To i tak nic w porównaniu do Lecha Poznań. Starcie drużyny ze stolicy Wielkopolski z Piastem Gliwice, odbyło się w obecności zaledwie 8 139 kibiców. To mniej niż średnia w 7. kolejce.

7. kolejka Lotto Ekstraklasy:
Górnik Zabrze - Pogoń Szczecin - 11 261
Lechia Gdańsk - Korona Kielce - 13 872
Arka Gdynia - Zagłębie Sosnowiec - 9 018
Śląsk Wrocław - Wisła Kraków - 10 033
Lech Poznań - Piast Gliwice - 8 139
Miedź Legnica - KGHM Zagłębie Lubin - 5 868
Wisła Płock - Jagiellonia Białystok - 6 211
Cracovia - Legia Warszawa - 8 123

KlubŚrednio widzówMecze u siebieŁącznie widzów
Legia Warszawa 13 945 4 55 781
Górnik Zabrze 13 501 4 54 005
Lechia Gdańsk 12 998 3 38 993
Jagiellonia Białystok 11 981 4 47 926
Śląsk Wrocław 11 586 4 46 343
Wisła Kraków 11 560 4 46 239
Lech Poznań 10 640 2 21 280
Arka Gdynia 8 816 3 26 448
Korona Kielce 8 528 3 25 583
KGHM Zagłębie Lubin 7 136 3 21 408
Pogoń Szczecin 6 274 3 18 823
Cracovia 5 834 3 17 503
Wisła Płock 5 636 4 22 543
Miedź Legnica 5 538 4 22 151
Piast Gliwice 5 113 3 15 339
Zagłębie Sosnowiec 4 246 3 12 738

Łącznie na trybunach w 7. kolejce Lotto Ekstraklasy: 72 525 widzów.

Średnio jeden mecz 7. kolejki Lotto Ekstraklasy obejrzało: 9 066 widzów.

Łącznie na trybunach Lotto Ekstraklasy w sezonie 2018/19: 491 084 widzów (54 mecze).*

Średnio mecz na trybunach Lotto Ekstraklasy w sezonie 2019/19 obejrzało: 9 094 widzów.*

* mecze bez udziału publiczności nie liczą się do klasyfikacji

Mecze z najwyższą frekwencją Lotto Ekstraklasy w sezonie 2018/19:

KolejkaMeczFrekwencja
III Śląsk Wrocław - Lech Poznań 17 926
I Górnik Zabrze - Korona Kielce 16 683
VI Wisła Kraków - Górnik Zabrze 16 482
III Legia Warszawa - Lechia Gdańsk 16 149
V Legia Warszawa - Zagłębie Sosnowiec 16 122
V Górnik Zabrze - Lechia Gdańsk 14 087
II Lechia Gdańsk - Śląsk Wrocław 14 068
VII Lechia Gdańsk - Korona Kielce 13 872
V Lech Poznań - Wisła Kraków 13 141
III Jagiellonia Białystok - Wisła Kraków 12 373

Frekwencja według kolejek:

KolejkaŁączna frekwencjaŚrednia frekwencjaNajwyższa frekwencjaMecz z najwyższą frekwencją
I 78 639 9 830 16 683 Górnik Zabrze - Korona Kielce
II 69 419 9 917** 14 068 Lechia Gdańsk - Śląsk Wrocław
III 69 953 8 744 17 926 Śląsk Wrocław - Lech Poznań
IV 57 242 8 177** 11 053 Lechia Gdańsk - Miedź Legnica
V 75 154 9 394 16 122 Legia Warszawa - Zagłębie Sosnowiec
VI 68 152 8 519 68 152 Wisła Kraków - Górnik Zabrze
VII 72 525 9 066 13 872 Lechia Gdańsk - Korona Kielce

ZOBACZ WIDEO Primera Division: Wielkie emocje w derbach Walencji. Cztery bramki i podział punktów [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.