Afera nie dotknie Ronaldo? "Nie będzie to miało konsekwencji"

Getty Images / Marco Luzzani / Na zdjęciu: Cristiano Ronaldo
Getty Images / Marco Luzzani / Na zdjęciu: Cristiano Ronaldo

- Oskarżenia nie będą miały wpływu na pozycję marketingową Cristiano Ronaldo - mówi nam specjalista ds. wizerunku Jędrzej Hugo-Bader. Gwiazdorowi Juventusu zarzuca się gwałt na kobiecie, która teraz grozi mu wytoczeniem procesu.

Miliard dolarów straty. Według "Daily Mail" takie kwoty wchodzą w grę ws. afery związanej z rzekomym gwałtem, jakiego w 2009 roku miał się dopuścić w Las Vegas Cristiano Ronaldo. Piłkarz rzekomo wykorzystał seksualnie Kathryn Mayorgę.

Sprawa wyszła dopiero po latach, bo kobieta początkowo zgodziła się nie zgłaszać na policję w zamian za 375 tys. dolarów zadośćuczynienia. Teraz jednak grozi wytoczeniem procesu piłkarzowi Juventusu.

"Daily Mail" podaje kwotę, jaką Portugalczyk mógłby stracić z powodu utraty kontraktów z firmami Nike i EA Sports, które niemal synchronicznie miały wyrazić zaniepokojenie ostatnimi doniesieniami na temat kłopotów znakomitego piłkarza. Tylko z Nike łączy go umowa warta miliard dolarów.

Czy jednak sprawa będzie miała rzeczywisty wpływ na sytuację marketingową i wizerunkową jednego z najbardziej rozpoznawalnych sportowców na świecie? Jędrzej Hugo-Bader, ekspert od spraw wizerunku przekonuje, że dopóki nie znajdą się twarde dowody przeciwko piłkarzowi, Portugalczykowi nic nie grozi.

ZOBACZ WIDEO: Serie A: Juventus triumfuje w meczu na szczycie! Ronaldo dogrywał zamiast strzelać [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

- Moim zdaniem same oskarżenia nie będą miały żadnych konsekwencji, to znany i oklepany schemat. Kogoś znanego jest bardzo łatwo oskarżyć o zabroniony czyn - mówi nam Bader.

Według naszego rozmówcy sytuacji Ronaldo nie można na tym etapie w żadnym stopniu porównywać z Tigerem Woodsem. W 2009 roku media ujawniły, że najbardziej rozpoznawalny golfista świata przez wiele lat zdradzał swoją żonę, na jaw wyszły także zeznania jego kochanek. Amerykanin stracił setki milionów dolarów przez rozwód a zdecydowanie więcej przez zerwanie kontraktów ze sponsorami.

- Porównania choćby do Tigera Woodsa są nie na miejscu. W jego przypadku wszystko było udokumentowane i poparte niezbitymi dowodami. Jego historią żyły media, trwało to bardzo długo. W przypadku Ronaldo, uważam, że za jakiś czas nikt nie będzie o tym pamiętał - ocenia pracownik agencji Havas Sports & Entertainment (Havas Media Group).

Cristiano Ronaldo zabrał głos na temat oskarżeń wobec jego osoby. Piłkarz krótko zdementował słowa Kathryn Mayorgę. - Chce się wypromować na moim nazwisku, to normalne. Wszystkie zarzuty są jednak fałszywe - skomentował spokojnie 33-latek Według Badera to dobra taktyka.

- Na tym etapie sprawy, gdy nie ma podanej większej liczby szczegółów, wydaje mi się że to odpowiednia strategia. W tym momencie nie ma potrzeby, by Ronaldo mówił coś więcej, a jego prawnicy na pewno pracują i czuwają nad wszystkim - podsumował.

Dodajmy, że przedstawiciele portugalskiego piłkarza już zapewnili, że Ronaldo nie dopuścił się gwałtu, a seks między nim a Mayorge w 2009 roku odbył się za zgodą obu stron. Jeśli w najbliższym czasie nie zostaną przedstawione twarde dowody przeciwko piłkarzowi, sprawa szybko ucichnie.

Komentarze (4)
avatar
Pan Jot
5.10.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
...a ja cały czas myślałem że on ten tego. 
obIONE
5.10.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
gdyby oskarżył go jakiś koleś pewnie łatwiej byłoby w to uwierzyć... ale może kiedyś interesował się kobietami, choć tylko w sytuacjach niestandardowych np. gwałt. 
avatar
krups
5.10.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Jędrzej Hugo-Bader to jakaś rodzina tego czarnoskórego reportera Gazety Wyborczej? 
avatar
kokojamboo
5.10.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Jedrzej pierdoła he he goscia juz sony z fify okładki wyrzuca a ten farmazony smali...spec ... 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.