Frekwencja na stadionach piłkarskich: rekord na derbach Trójmiasta, kibice Górnika odwrócili się od zespołu

WP SportoweFakty / Agnieszka Skórowska / Na zdjęciu: kibice Lechii Gdańsk
WP SportoweFakty / Agnieszka Skórowska / Na zdjęciu: kibice Lechii Gdańsk

25 066 widzów zobaczyło mecz Lechia Gdańsk - Arka Gdynia. To nowy rekord frekwencji w tym sezonie. Po bardzo słabych wynikach Górnika Zabrze kibice tego klubu, którzy rok temu szczelnie zapełniali stadion, zaniżyli średnią w kolejce.

W tym artykule dowiesz się o:

Nikogo nie powinno dziwić, że derby Trójmiasta cieszyły się zdecydowanie największym zainteresowaniem kibiców. Spotkanie to zobaczyło 25 066 widzów, co jest zdecydowanie najlepszym wynikiem w sezonie. Na liczbę widzów nie mogą też narzekać w Białymstoku, gdzie magnesem okazała się Legia Warszawa. Starcie na Podlasiu obejrzały 16 862 osoby.

Dobry wynik jak na poniedziałek odnotowaliśmy w Krakowie na meczu Wisła - Zagłębie Sosnowiec, a także w Szczecinie. Spadek frekwencji widać w Zabrzu. Jeszcze niedawno standardem był komplet widzów na spotkaniach domowych Górnika. Gorsze wyniki spowodowały jednak odpływ fanów, a 7 241 osoby na spotkaniu z Zagłębiem Lubin, to antyrekord w tym mieście od czasów gry zabrzan w I lidze. Nikłym zainteresowaniem cieszą się natomiast spotkania w Płocku. 2 412 osoby oglądające na żywo starcie z Piastem Gliwice, to jeden z najgorszych wyników w ostatnim czasie.

13. kolejka Lotto Ekstraklasy:
Miedź Legnica - Śląsk Wrocław - 5 934
Jagiellonia Białystok - Legia Warszawa - 16 862
Wisła Płock - Piast Gliwice - 2 412
Lechia Gdańsk - Arka Gdynia - 25 066
Pogoń Szczecin - Lech Poznań - 8 680
Korona Kielce - Cracovia - 5 929
Górnik Zabrze - Zagłębie Lubin - 7 241
Wisła Kraków - Zagłębie Sosnowiec - 11 243

KlubŚrednio widzówMecze u siebieŁącznie widzów
Legia Warszawa 16 567 7 115 971
Lechia Gdańsk 14 242 6 85 453
Wisła Kraków 13 091 7 91 638
Lech Poznań 12 903 4 51 613
Górnik Zabrze 12 139 7 84 973
Śląsk Wrocław 11 891 7 83 235
Jagiellonia Białystok 11 289 8 90 316
Arka Gdynia 8 745 5 43 725
Korona Kielce 7 626 6 45 756
Pogoń Szczecin 6 161 7 43 128
KGHM Zagłębie Lubin 5 624 6 33 743
Miedź Legnica 5 598 7 39 183
Cracovia 5 137 6 30 825
Piast Gliwice 4 751 6 28 508
Wisła Płock 4 567 7 31 970
Zagłębie Sosnowiec 4 011 6 24 065

Łącznie na trybunach w 13. kolejce Lotto Ekstraklasy: 83 367 widzów.

Średnio jeden mecz 13. kolejki Lotto Ekstraklasy obejrzało: 10 420 widzów.

Łącznie na trybunach Lotto Ekstraklasy w sezonie 2018/19: 922 083 widzów (102 mecze).*

Średnio mecz na trybunach Lotto Ekstraklasy w sezonie 2019/19 obejrzało: 9 040 widzów.*

* mecze bez udziału publiczności nie liczą się do klasyfikacji

Mecze z najwyższą frekwencją Lotto Ekstraklasy w sezonie 2018/19:

KolejkaMeczFrekwencja
XIII Lechia Gdańsk - Arka Gdynia 25 066
VIII Wisła Kraków - Lechia Gdańsk 23 052
VIII Legia Warszawa - Lech Poznań 22 731
XII Legia Warszawa - Wisła Kraków 22 610
X Lech Poznań - Miedź Legnica 20 846
XI Śląsk Wrocław - Legia Warszawa 20 084
III Śląsk Wrocław - Lech Poznań 17 926
XIII Jagiellonia Białystok - Legia Warszawa 16 862
I Górnik Zabrze - Korona Kielce 16 683
VI Wisła Kraków - Górnik Zabrze 16 482

Frekwencja według kolejek:

KolejkaŁączna frekwencjaŚrednia frekwencjaNajwyższa frekwencjaMecz z najwyższą frekwencją
I 78 639 9 830 16 683 Górnik Zabrze - Korona Kielce
II 69 419 9 917** 14 068 Lechia Gdańsk - Śląsk Wrocław
III 69 953 8 744 17 926 Śląsk Wrocław - Lech Poznań
IV 57 242 8 177** 11 053 Lechia Gdańsk - Miedź Legnica
V 75 154 9 394 16 122 Legia Warszawa - Zagłębie Sosnowiec
VI 68 152 8 519 16 482 Wisła Kraków - Górnik Zabrze
VII 72 525 9 066 13 872 Lechia Gdańsk - Korona Kielce
VIII 80 480 10 060 23 052 Wisła Kraków - Lechia Gdańsk
IX 60 194 7 524 11 963 Górnik Zabrze - Jagiellonia Białystok
X 70 596 8 824 20 846 Lech Poznań - Miedź Legnica
XI 73 751 9 218 20 084 Śląsk Wrocław - Legia Warszawa
XII 62 611 7 826 22 610 Legia Warszawa - Wisła Kraków
XIII 83 367 10 420 25 066 Lechia Gdańsk - Arka Gdynia


ZOBACZ WIDEO Kuriozalna bramka i kolejne stracone punkty Fiorentiny [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

Komentarze (1)
avatar
zdzian
31.10.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Albo jest się kibicem danego klubu albo chodzi się na mecze dla szpanu. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.