Amerykańska firma Mastercard postanowiła wstrzymać kampanię reklamową z udziałem Neymara, przygotowaną na zbliżający się turniej Copa America 2019 (w dniach 14 czerwca - 7 lipca). Decyzja ma związek z oskarżeniem reprezentanta Brazylii o gwałt.
"Podczas Copa America planowaliśmy połączyć kilka kampanii marketingowych, ale teraz podjęliśmy decyzję o zawieszeniu ich wszystkich, w tym Neymara jako ambasadora naszej marki, do czasu wyjaśnienia sprawy" - napisano w specjalnym oświadczeniu do mediów.
Jak dowiedział się hiszpański dziennik "AS", sytuacją zaniepokojeni są też inni sponsorzy zawodnika Paris Saint-Germain. Nike i Redbull oficjalnie wyraziły niezadowolenie z powodu problemów sportowca.
ZOBACZ: Matka Neymara zabrała głos ws. rzekomego gwałtu. "Przebacz tej dziewczynie" >>
ZOBACZ WIDEO El. Euro 2020. Drugi ślub Macieja Rybusa, a potem kadrowe obowiązki. "Stres był trochę większy"
31 maja brazylijska modelka Najila Trindade Mendes de Souza oskarżyła Neymara o gwałt. Para, która poznała się w mediach społecznościowych, spotkała się w jednym z hoteli w Paryżu. Według relacji 26-letniej kobiety, gwiazdor futbolu miał być agresywny i zmusić ją do odbycia stosunku. Neymar twierdzi jednak, że jest niewinny.
W meczu sparingowym z Katarem (Brazylia wygrała 2:0) lider Canarinhos doznał poważnej kontuzji (urazu stawu skokowego), która prawdopodobnie wyklucza go z udziału w Copa America 2019 - więcej TUTAJ.