Zagłębie do kupienia za złotówkę

Spółka KGHM Polska Miedź szuka sponsora strategicznego dla Zagłębia Lubin. Konsorcjum jest w stanie oddać klub w ręce nowego inwestora za symboliczną złotówkę. Jednym z kandydatów jest szef marki obuwniczej CCC - informuje Przegląd Sportowy.

Marcin Foltyn
Marcin Foltyn

Dariusz Miłek, właściciel marki obuwniczej CCC jest zainteresowany pozyskaniem Zagłębia Lubin. Według najnowszego rankingu tygodnika "Wprost", Miłek zajmuje 11. miejsce wśród najbogatszych Polaków a jego majątek jest szacowany na ok. 1,5 miliarda złotych.

Określenie "za złotówkę", w tym wypadku oznacza sprzedaż klubu za jego nominalną wartość. Oznacza to, że KGHM jest gotowe sprzedać klub bez żadnej chęci zysku. Kontrahent nie może bowiem być osobą przypadkową. Nowy właściciel będzie musiał zagwarantować utrzymanie dotychczasowego poziomu sportowego.

To jednak nie wszystko. Nowy właściciel będzie musiał się zobowiązać do poszanowania nazwy, barw oraz herbu klubu a także zapewnić o niezmienianiu siedziby klubu. Po wyłączeniu stadionu Dialog Arena, wartość rynkowa Zagłębia to ok. 25 milionów złotych. Połowę tej ceny stanowią płace dla piłkarzy. Reszta to kontrakt z Canal Plus a także umowy sponsorskie z KGHM i firmą Dialog.

KGHM chce się pozbyć klubu, bowiem polityka obecnego rządu, nakazała weryfikację, czy sponsoring klubów sportowych, ma uzasadnienie marketingowe dla spółek Skarbu Państwa. Odpowiednie zarządzenie, wydało już Ministerstwo Skarbu.

Jak na razie, nowa strategia, wdrożona przez Ministerstwo Skarbu, ma odbicie w tym, że z KGHM trafia do klubu mniej pieniędzy niż poprzednio. W sezonie 2009/2010, klub otrzyma od KGHM 4 miliony złotych. Dla porównania, za czasów poprzedniego rządu, Zagłębie otrzymywało nawet 20 milionów złotych rocznie.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×