KokpitKibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Efekt Lewandowskiego? Te liczby ucieszą właścicieli Viaplay

Platforma Viaplay z przytupem weszła na polski rynek i zyskała wielu nowych klientów. Z pewnością duży wpływ na to mają prawa na wyłączność do Bundesligi, w której gra Robert Lewandowski.

Robert Czykiel
Robert Czykiel
Robert Lewandowski Getty Images / Roland Krivec/DeFodi Images v / Na zdjęciu: Robert Lewandowski
Kilka miesięcy temu w Polsce zadebiutowała platforma streamingowa Viaplay, która należy do skandynawskiej grupy NENT. Klienci mają tam dostęp nie tylko do filmów i seriali, ale także do wydarzeń sportowych na żywo.

Już teraz w naszym kraju Viaplay ma wyłączność do meczów Bundesligi, Ligi Europy i Ligi Konferencji Europy. Do tego dochodzą na przykład rozgrywki NHL w hokeju na lodzie. A w przyszłym roku oferta zostanie poszerzona i Premier League i Formułę 1.

Jak wygląda zainteresowanie platformą w Polsce? Wygląda na to, że bardzo dobrze. Portal Wirtualnemedia.pl przedstawia następujące dane.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Oryginalna akcja zespołu Piotra Zielińskiego

"Na Litwie, Łotwie i w Estonii Viaplay wystartowała wiosną br. i na koniec czerwca miała 17 tys. subskrybentów. Natomiast po tym, jak na początku sierpnia platforma pojawiła się w Polsce, w trzecim kwartale poza Skandynawią pozyskała 286 tys. nowych subskrybentów. NENT Group, właściciel Viaplay, nie ujawnia, ilu dokładnie płacących użytkowników platforma ma w Polsce, natomiast jest to zdecydowana większość jej biznesu poza Skandynawią" - czytamy w portalu.

Viaplay ma dwa atuty, które przyciągają polskich kibiców. Przede wszystkim to Robert Lewandowski, którego mecze w barwach Bayernu Monachium w Bundeslidze można oglądać tylko w tej platformie. Drugim atutem jest Legia Warszawa w Lidze Europy. TVP wprawdzie odkupiło licencję, ale tylko na mecze mistrza Polski na własnym stadionie. Wyjazdowe spotkania są pokazywane w formie retransmisji.

Eksperci jednak na razie podchodzą z dużą rezerwą do tych danych. Trzeba bowiem mieć na uwadze, że na razie Viaplay przyciąga klientów promocjami na przykład w postaci darmowego miesiąca.

- Odpowiedź na pytanie, ilu użytkowników zostanie i będzie regularnie płacić, dopiero przed nami. Nie przywiązywałbym uwagi do pierwszych danych. W dłuższym terminie mogą nie być adekwatne do analizy - mówi Rafał Romaniuk z grupy Arskom-Sport Brokers.

Bayern i Lewandowski w Viaplay. Ile kosztuje dostęp, jak kupić >>

Wielki transfer w polskiej telewizji. Wiadomo, gdzie będzie pracować Mateusz Borek >>

Czy korzystasz z platformy Viaplay?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Piłkę Nożną na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty
Komentarze (3)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×