Lotto Ekstraklasa: mamy nowy rekord! Bartosz Kapustka najdroższy w historii!

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Niespełna 20-letni Bartosz Kapustka został najdroższym zawodnikiem w historii polskiej ekstraklasy. Dzięki transferowi do Leicester City reprezentant Polski pobił pięcioletni rekord ligi. Oto największe transfery z udziałem naszych ligowców.

1
/ 13

10. Karol Linetty - 3,2 mln euro (2016)

Listę otwiera wychowanek Lecha Poznań, na którym ledwie kilka dni temu Kolejorz zarobił 3,2 mln euro. 21-letni reprezentant Polski długo był łączony z klubami z Anglii, Belgii czy Niemiec, ale ostatecznie sięgnęła po niego Sampdoria Genua, w której całkiem niedawno występowali Bartosz Salamon i Paweł Wszołek. Linetty jest jednym z najdroższych młodzieżowców w historii ekstraklasy.

2
/ 13

10. Aleksandar Tonev - 3,2 mln euro (2013)

Przed sezonem 2011/2012 Lech Poznań pozyskał Toneva za ok. 350 tys. euro z CSKA Sofia, a dwa lata później sprzedał go Aston Villi niemal z 10-krotnym przebiciem. Statystyki Bułgara w Kolejorzu nie rzucały na kolana - w 62 występach zdobył osiem bramek i zaliczył pięć asyst.

W Premier League się nie przebił. Po rozegraniu 17 spotkań w sezonie 2013/2014 został wypożyczony do Celtiku Glasgow, a w sierpniu minionego roku na zasadzie wolnego transferu przeniósł się do włoskiego Frosinone.

ZOBACZ WIDEO El. LM: Legia z Trenczynem chce postawić kropkę nad "i" (źródło TVP)

{"id":"","title":"","signature":""}

3
/ 13

10. Maciej Rybus - 3,2 mln euro (2012)

Półtora roku wcześniej identyczną sumę za Macieja Rybusa skasowała Legia Warszawa. Reprezentant Polski wyjeżdżał z Ekstraklasy jako 23-latek, ale miał na koncie już 102 występy w polskiej lidze.

Z miejsca stał się podstawowym zawodnikiem Tereka i cieszył się tym statusem do końca przygody z czeczeńskim klubem. Teraz na zasadzie wolnego transferu przeniósł się do Olympique Lyon.

4
/ 13

10. Rafał Murawski - 3,2 mln euro (2009)

Swego czasu rosyjskie kluby chętnie sięgały po czołowych zawodników Ekstraklasy. W 2009 roku Rubin Kazań wyłożył 3,2 mln euro na kapitana Lecha Poznań. Murawski był podstawowym zawodnikiem Rubina, zagrał nawet w jego barwach w Lidze Mistrzów, ale w przerwie zimowej sezonu 2010/2011 wrócił do Kolejorza. Poznański klub wykupił go za ok. milion euro, co oznacza, że i tak w ostatecznym rozrachunku był na dużym plusie.

5
/ 13

9. Artjoms Rudnevs - 3,5 mln euro (2012)

Na transferze Łotysza Lech nie zrobił aż tak dobrego interesu jak na transakcjach z Aleksandarem Tonevem, bo Rudnevsa sprzedał Hamburgerowi SV "tylko" z sześciokrotnym przebiciem, ale z drugiej napastnik dał Kolejorzowi więcej niż bułgarski skrzydłowy.

W 73 występach dla Lecha strzelił aż 45 goli, a sezon 2011/2012 zakończył jako król strzelców Ekstraklasy. Jest ostatnim zawodnikiem Kolejorza, który sięgnął po ten tytuł.

Przed kilkoma tygodniami na zasadzie wolnego transferu przeniósł się z Hamburgera SV do 1. FC Koeln.

6
/ 13

8. Marcelo - 3,8 mln euro (2010)

To najlepszy interes w historii Wisły. Wychowanek Santosu trafił na Reymonta 22 na zasadzie wolnego transferu, a po dwóch sezonach został sprzedany PSV Eindhoven za ok. 3,8 mln euro, stając się najdroższym zawodnikiem w dziejach krakowskiego klubu.

Był związany z Biała Gwiazdą w latach 2008-2010. Rozegrał dla niej 63 mecze, w których zdobył aż 10 bramek - jak na środkowego obrońcę to znakomity wynik. Z PSV trafił do Hannoveru 96, a w styczniu przeniósł się do Besiktasu Stambuł.

7
/ 13

7. Łukasz Teodorczyk - 4 mln euro (2014)

Biorąc pod uwagę, że Lech pozyskał Teodorczyka z Polonii Warszawa za 125 tys. euro, poznański klub ubił kolejny świetny interes, sprzedając go Dynamu Kijów z ponad 30-krotnym przebiciem. A trzeba pamiętać, że Teodorczyk zdobył jeszcze po drodze dla Kolejorza 28 bramek w 58 występach, które przyczyniły się wywalczenia przez klub dwóch wicemistrzostw Polski.

8
/ 13

6. Dawid Janczyk - 4,2 mln euro (2007)

W 2007 roku 20-letni "Murzyn" został drugim najdroższym piłkarzem w historii polskiego futbolu. Po bardzo dobrym występie na MŚ U-20 w Kanadzie Legia Warszawa sprzedała go CSKA Moskwa za 4,2 mln euro.

Jego kariera nie potoczyła się tak, jak się spodziewano. Uzależnienie od alkoholu nie pozwoliło mu na rozwinięcie skrzydeł. Po CSKA występował w KSC Lokeren, Germinal Beerschot, Koronie Kielce, PFK Ołeksandrija i Piaście Gliwice. Od pół roku jest związany z macierzystą Sandecją i stara się o powrót do normalnego życia.

9
/ 13

5. Ondrej Duda - 4,25 mln euro (2016)

22-letni reprezentant Słowacji nie był bohaterem rekordowego transferu, ale Legia i tak zarobiła na nim bardzo dobrze - w lutym 2014 roku sprowadziła go z MFK Koszyce za ok. 300 tys. euro. 4,25 mln euro może się zamienić nawet w 5 mln euro, jeśli spełnione zostaną warunki wypłacenia przez Herthę Berlin bonusów.

Przez 2,5 roku Duda rozegrał dla stołecznego klubu 101 oficjalnych spotkań, w których zdobył 16 bramek i zaliczył 19 asyst. Sięgnął z Legią po dwa mistrzostwa i dwa Puchary Polski. W listopadzie 2014 roku jako legionista zadebiutował w reprezentacji Słowacji.

10
/ 13

4. Łukasz Fabiański - 4,35 mln euro (2007)

Latem 2007 roku Legia zarobiła krocie na sprzedaży swoich zawodników. Kilka tygodni przed wytransferowaniem Dawida Janczyka zainkasowała ponad 4 mln euro za Łukasza Fabiańskiego.

Polski bramkarz długo był tylko rezerwowym w Arsenalu, a kiedy w sezonie 2010/2011 został w końcu numerem jeden, doznał kontuzji, dzięki której szansę między słupkami otrzymał Wojciech Szczęsny i nie wpuścił już Fabiańskiego do bramki Kanonierów. Od sezonu 2014/2015 reprezentant Polski występuje w Swansea City.

11
/ 13

3. Robert Lewandowski - 4,75 mln euro (2010)

Łukasz Fabiański był rekordzistą Ekstraklasy przez trzy lata, dopóki Borussia Dortmund nie wykupiła Roberta Lewandowskiego z Lecha Poznań. 22-letni, świeżo upieczony król strzelców Ekstraklasy kosztował BVB blisko 5 mln euro, ale na Signal Iduna Parka nie żałowano ani eurocenta wydanego na Polaka, który przez cztery sezony zdobył dla Borussii aż 103 bramki.

12
/ 13

2. Adrian Mierzejewski - 5,25 mln euro (2011)

To jednak nie kapitan reprezentacji Polski, a Adrian Mierzejewski był do teraz najdroższym zawodnikiem w historii polskiej ligi. Przed sezonem 2011/2012 olsztynianin przeniósł się z Polonii Warszawa do Trabzonsporu za ponad 5 mln euro.

Po trzech sezonach opuścił Turcję i związał się z saudyjskim Al-Nassr Rijad, którego jest największą gwiazdą.

13
/ 13

1. Bartosz Kapustka - 5,5 mln euro (2016)

Nowy rekordzista polskiej ekstraklasy. W sierpniu 2012 roku Cracovia pozyskała niespełna 16-letniego Kapustkę z Tarnovii za "czapkę gruszek", a teraz sprzedała do Leicester City za 5,5 mln euro. To kwota podstawowa, która może wzrosnąć nawet do 7 mln euro, jeśli spełnione zostaną warunki takie jak m.in. liczba rozegranych przez Kapustkę spotkań w pierwszym sezonie.

Warto wspomnieć, że niespełna 20-letni dziś pomocnik trafił na Kałuży 1 dzięki staraniom Piotra Góreckiego, a wyścig po niego Pasy wygrały m.in. z Legią Warszawa i Wisłą Kraków.

Źródło artykułu: WP SportoweFakty
Komentarze (4)
Grajux
4.08.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
A na BBC pisze, że go kupili za 7,5 mln funtów. Ciekawe ile naprawdę było??  
avatar
Arte7
4.08.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
6 zawodników Lecha. Złoty interes Kolejorz robił na zawodnikach, jednak teraz to chyba pokazuje, jak w piłkę grać nie należy...  
kamsta
3.08.2016
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Transfermarkt.de podaje sprzedaż Kapustki za 9 mln euro. Jakoś im bardziej wierzę...  
avatar
Greg Kowal
3.08.2016
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Wczoraj sprzedany za 5.5 a Leicester za 2 lata sprzeda go za 30 mil.  
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.