Sport to nie tylko walka. Superliga i ZPRP mówią: "Szacunek przede wszystkim"

Materiały prasowe / Orlen Superliga / Orlen Superliga i ZPRP ruszyły z wyjątkową kampanią
Materiały prasowe / Orlen Superliga / Orlen Superliga i ZPRP ruszyły z wyjątkową kampanią

Superliga sp. z o.o. we współpracy ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce rozpoczęła wyjątkową kampanię społeczną. Celem inicjatywy jest aktywne promowanie i wzmacnianie szacunku, równości oraz zasad fair play w środowisku piłki ręcznej.

Oficjalna inauguracja akcji miała miejsce w minioną środę, podczas pierwszego ćwierćfinałowego meczu w Orlen Superlidze pomiędzy Rebud KPR Ostrovią Ostrów Wielkopolski a PGE Wybrzeżem Gdańsk.

Kampania "Szacunek do Samego Końca" angażuje całą społeczność piłki ręcznej - od zawodniczek i zawodników, przez trenerów, sędziów i delegatów, po kluby i kibiców. Jej założeniem jest budowanie atmosfery partnerstwa oraz wspieranie pozytywnych zachowań zarówno na boisku, jak i poza nim.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Serena Williams zachwyciła kibiców nowymi zdjęciami

- Kampania, którą realizujemy, ma szczególne znaczenie. To przede wszystkim szansa na realne kształtowanie postaw w środowisku piłki ręcznej. Wierzymy, że sport może i powinien być przestrzenią, w której szacunek idzie w parze z rywalizacją, a zasady są równie ważne jak wynik. Tylko w takim duchu możemy wspólnie rozwijać naszą dyscyplinę i inspirować kolejne pokolenia - mówi Piotr Należyty, Prezes Superligi sp. z o.o.

W ramach akcji wprowadzone zostaną konkretne działania. Przed każdym meczem Orlen Superligi i Orlen Superligi Kobiet prezentowany będzie specjalny apel fair play, odczytywany przez trenerkę lub trenera drużyny gospodarza. Kluby wskażą symbolicznych Ambasadorów Szacunku - zawodników oraz zawodniczki, którzy podzielą się swoją perspektywą na temat szacunku w sporcie w materiałach wideo. Mecze zyskają również specjalną oprawę wizualną - pojawi się nowa flaga ligowa, proporczyki z motywem akcji oraz treści na bandach LED.

Całości towarzyszyć będzie dedykowany spot wideo promujący kampanię, w którym wzięli udział reprezentanci Polski, zawodnicy i zawodniczki Orlen Superligi oraz Orlen Superligi Kobiet, sędziowie oraz kibice. Uruchomiony został także specjalny landing page akcji: szacunekdokonca.pl, na którym będą dostępne wszystkie materiały związane z kampanią.

- To niezwykle ważna inicjatywa, która przypomina, że sport to nie tylko rywalizacja, ale przede wszystkim wartości jak uczciwość i fair play. Jako Związek Piłki Ręcznej w Polsce w pełni utożsamiamy się z ideą kampanii i chcemy, by była obecna w każdej hali, na każdym poziomie rozgrywek - od dziecięcych drużyn po reprezentację narodową - mówi Sławomir Szmal, Prezes Związku Piłki Ręcznej w Polsce. W piłce ręcznej od zawsze podkreślamy, jak istotne jest, aby walczyć do końca, ale zawsze z poszanowaniem przeciwnika. Mam nadzieję, że to przesłanie jeszcze bardziej zjednoczy całe środowisko polskiej piłki ręcznej - dodaje prezes ZPRP, Sławomir Szmal.

Kampania "Szacunek do Samego Końca" promuje uniwersalne, ponadczasowe wartości, które znajdują zastosowanie nie tylko w świecie sportu, lecz także w codziennym życiu. Poprzez tę inicjatywę środowisko piłki ręcznej chce dać wyraźny sygnał, że szacunek, równość i zasady fair play są nieodzownym elementem każdej rywalizacji - od parkietów ligowych po codzienne wybory poza halą sportową.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści