- Zmiana sponsora tytularnego to dla każdego klubu strata i perturbacje na kilku płaszczyznach. Przede wszystkim wizerunkowej oraz finansowej - przyznaje w rozmowie z WP SportoweFakty Przemysław Mańkowski. - Są to niezwykle trudne i wrażliwe decyzje dla obu stron - dodaje.
Brak kolejnej umowy to efekt sytuacji rynkowej, w jakiej znalazł się dotychczasowy sponsor Pogoni. - Spółka Pazim przez 6 lat zaufała nam i wierzyła w nasz projekt, który przyczynił się do wykreowania marki Baltica Wellness & Spa wśród mieszkańców Szczecina i regionu. To nasz wspólny sukces i w mojej ocenie dobrze zainwestowane środki finansowe w marketing. Jest smutek, że współpraca dobiegła końca. Rozumiem tą decyzję w kontekście obecnej sytuacji rynkowej, w jakiej jest Grupa PŻM.
Przed początkiem sezonu działacze będą zatem mieli pełne ręce roboty. - Prowadzimy rozmowy z kilkoma podmiotami w celu pozyskania nowego sponsora tytularnego dla drużyny - nie ukrywa Mańkowski. - Mamy pomysł oraz produkt, którym będziemy chcieli zainteresować inwestorów - ocenia.
- Oczywiście nasze działania mają na celu uzupełnienie budżetu, który po odejściu Baltica jest napięty. Do rozpoczęcia ligi pozostało dwa miesiące i w tym okresie zapadną decyzje, pod jaką nazwą drużyna rozpocznie nowy sezon. Zadaniem Zarządu Klubu jest zapewnienie płynności finansowej i takie też działania zostały podjęte. Jestem przekonany, że nasi pozostali partnerzy będą nas nadal aktywnie wspierać - kontynuuje prezes Pogoni.
ZOBACZ WIDEO Głośne śpiewy i świetna atmosfera - oto kulisy reprezentacji Polski U-21 (WIDEO)
Działacz na chwilę obecną nie chciał zdradzić więcej szczegółów. - Intensywnie działamy w tej sprawie. Każde negocjacje oraz rozmowy handlowe wymagają cierpliwości oraz ciszy. Zapewniam, że będziemy na bieżąco informować media o postępach w tym zakresie.
Pogoń powinna dysponować podobnym budżetem, jak w poprzednim sezonie. - Mam nadzieję, że utrzymamy go na dotychczasowym niezmienionym poziomie przekraczającym kwotę 2 mln. Proszę zauważyć, że mamy zdywersyfikowane wpływy finansowe od naszych sponsorów, co częściowo zapewnia nam gwarancje dalszego funkcjonowania w przypadku np. odejścia Spółki Pazim.
- Głównym strategicznym sponsorem jest Gmina Miasto Szczecin zapewniając klubowi wieloletnią stabilizację finansową i organizacyjną. Ponadto pozostali partnerzy gwarantują stały dopływ środków do naszego budżetu. Przed nami stoi duże wyzwanie i sporo pracy. To nie pierwsza taka sytuacja, której musimy podołać, by odnieść sukces - optymistycznie kończy sternik szczecińskiego zespołu.