Najpierw Robert Kubica odpadł z rywalizacji jeszcze przed startem do 15. odcinka specjalnego. W aucie Polaka doszło do awarii skrzyni biegów. Jak się okazało, było to wprowadzenie do dramatu niedzielnego ścigania w Rajdzie Niemiec.
[ad=rectangle]
Jari-Matti Latvala, lider rajdu po dwóch dniach stracił panowanie na trasie 15. oesu i wyleciał z drogi. Dalsza jazda okazała się niemożliwa, ponieważ samochodu nie dało się wyciągnąć z winnic. Na pierwszą pozycję w klasyfikacji generalnej wskoczył więc Kris Meeke i wydawało się, że Citroen Total World Rally Team będzie kontynuował swoją passę wygranych w Niemczech. Szybko to się jednak zmieniło...
Meeke zatrzymał się kilka kilometrów po starcie 16. OS i podobnie jak Kubica oraz Latvala, został zmuszony do wycofania się z rywalizacji. Odcinek wygrał Thierry Neuville i tym samym został nowym liderem Rajdu Niemiec.
Na pierwszych dwóch pozycjach znajdują się kierowcy załogi Hyundai, która stanęła przed wielką szansą wygrania pierwszego rajdu i może być to podwójne zwycięstwo.
Kierowcy do pokonania będą mieli jeszcze dwa odcinki specjalne. Początek decydującej walki o wygraną zaplanowano na godzinę 11:00, wtedy rozpocznie się 17. odcinek specjalny.
Klasyfikacja generalna po 16 OS:
P. | Kierowca | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1 | Thierry Neuville | Hyundai i20 WRC | 2:43:52,4 |
2 | Dani Sordo | Hyundai i20 WRC | +35,7 |
3 | Andreas Mikkelsen | VW Polo WRC | +56,1 |
4 | Elfyn Evans | Ford Fiesta WRC | +1:04,6 |
5 | Mikko Hirvonen | Ford Fiesta WRC | +1:12,2 |
6 | Mads Ostberg | Citroen DS3 WRC | +1:18,0 |
7 | Martin Prokop | Ford Fiesta WRC | +4:16,3 |
8 | Dennis Kuipers | Ford Fiesta WRC | +8:01,5 |
9 | Julien Maurin | Ford Fiesta R5 | +10:16,4 |
10 | Ott Tanak | Ford Fiesta R5 | +10:40,7 |