Podczas drugiej pętli zawodnicy wrócili na trasę porannych odcinków specjalnych 1-3. Niestety, przerwa w serwisie nie została dobrze wykorzystana przez mechaników Roberta Kubicy.
- Kierownica nie została ustawiona prosto i utrudnia to jazdę - donosił Polak na mecie czwartego, pierwszego po przerwie, oesu. [ad=rectangle]
- Kierownica sprawia problemy zwłaszcza w szybkich zakrętach, gdy wypadam z optymalnej linii jazdy, a trzeba być tutaj niezwykle precyzyjnym. Brakowało mi pewności siebie w drugiej połowie dnia. To może denerwować, ale może jestem zbyt wrażliwy - dodał na mecie drugiej pętli.
Na trzech kolejnych odcinkach specjalnych polska załoga Fiesty WRC zajęła 9., 7. i 8. miejsce. W awansie na ósmą lokatę w klasyfikacji generalnej pomógł pech Thierrego Neuville’a. Belg stracił sporo sekund po uderzeniu w kamień i uszkodzeniu zawieszenia.
Ciekawie było w czołówce, gdzie prowadzenie utrzymał Kris Meeke. Brytyjczyk bronił zaciekle pozycji lidera, którą zachował mimo, iż nie wygrał żadnego z trzech oesów! Dwa padły łupem Jariego-Mattiego Latvali, a jeden Sebastiena Ogiera.
Do zakończenia pierwszego dnia rajdu pozostały dwa superoesy Coffs (2 x 1,56km). Około godziny 11 zawodnicy pojawią się po raz drugi w serwisie.
Klasyfikacja generalna po 6 OS:
P. | Kierowca | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1 | Kris Meeke | Citroen DS3 WRC | 54:50,4 |
2 | Jari-Matti Latvala | VW Polo WRC | +2,1 |
3 | Sebastien Ogier | VW Polo WRC | +2,6 |
4 | Andreas Mikkelsen | VW Polo WRC | +5,2 |
5 | Mikko Hirvonen | Ford Fiesta WRC | +5,6 |
6 | Hayden Paddon | Hyundai i20 WRC | +43,4 |
7 | Mads Ostberg | Citroen DS3 WRC | +46,6 |
8 | Robert Kubica | Ford Fiesta WRC | +53,4 |
9 | Elfyn Evans | Hyundai i20 WRC | +1:23,7 |
10 | Thierry Neuville | Hyundai i20 WRC | +2:05,2 |