Rajd Australii: Awans Kubicy na 8. miejsce

Zakończyła się druga pętla pierwszego dnia Rajdu Australii. Prowadzenie w klasyfikacji generalnej utrzymał Kris Meeke. Robert Kubica odnotował awans o jedną lokatę.

Podczas drugiej pętli zawodnicy wrócili na trasę porannych odcinków specjalnych 1-3. Niestety, przerwa w serwisie nie została dobrze wykorzystana przez mechaników Roberta Kubicy.

- Kierownica nie została ustawiona prosto i utrudnia to jazdę - donosił Polak na mecie czwartego, pierwszego po przerwie, oesu. [ad=rectangle]
- Kierownica sprawia problemy zwłaszcza w szybkich zakrętach, gdy wypadam z optymalnej linii jazdy, a trzeba być tutaj niezwykle precyzyjnym. Brakowało mi pewności siebie w drugiej połowie dnia. To może denerwować, ale może jestem zbyt wrażliwy - dodał na mecie drugiej pętli.

Na trzech kolejnych odcinkach specjalnych polska załoga Fiesty WRC zajęła 9., 7. i 8. miejsce. W awansie na ósmą lokatę  w klasyfikacji generalnej pomógł pech Thierrego Neuville’a. Belg stracił sporo sekund po uderzeniu w kamień i uszkodzeniu zawieszenia.

Robert Kubica radzi sobie dobrze na australijskich szutrach / fot. M-sport
Robert Kubica radzi sobie dobrze na australijskich szutrach / fot. M-sport

Ciekawie było w czołówce, gdzie prowadzenie utrzymał Kris Meeke. Brytyjczyk bronił zaciekle pozycji lidera, którą zachował mimo, iż nie wygrał żadnego z trzech oesów! Dwa padły łupem Jariego-Mattiego Latvali, a jeden Sebastiena Ogiera.

Do zakończenia pierwszego dnia rajdu pozostały dwa superoesy Coffs (2 x 1,56km). Około godziny 11 zawodnicy pojawią się po raz drugi w serwisie.

Klasyfikacja generalna po 6 OS:

P.KierowcaSamochódCzas/strata
1 Kris Meeke Citroen DS3 WRC 54:50,4
2 Jari-Matti Latvala VW Polo WRC +2,1
3 Sebastien Ogier VW Polo WRC +2,6
4 Andreas Mikkelsen VW Polo WRC +5,2
5 Mikko Hirvonen Ford Fiesta WRC +5,6
6 Hayden Paddon Hyundai i20 WRC +43,4
7 Mads Ostberg Citroen DS3 WRC +46,6
8 Robert Kubica Ford Fiesta WRC +53,4
9 Elfyn Evans Hyundai i20 WRC +1:23,7
10 Thierry Neuville Hyundai i20 WRC +2:05,2
Źródło artykułu: