Trasa Rajdu Polski została poważnie zmodyfikowana: w porównaniu z sezonem 2014 bez zmian pozostał tylko superoes w Mikołajkach. Pozostały jednak szybkie, płynne trasy, ze średnimi prędkościami zbliżonymi do tych, które osiągane są w Rajdzie Finlandii.
Wyzwanie jest spotęgowane przez wysokie, typowe dla lata temperatury, które tylko zwiększają wymagania wobec ogumienia podczas siódmej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata.
[ad=rectangle]
Podstawowymi oponami na Rajd Polski są miękkie 205/65-15 "Pirelli Scorpion KS Reinforced", a opcją na gorętsze i dłuższe odcinki są twarde 205/65-15 "Pirelli Scorpion KH Reinforced". Oba rodzaje ogumienia oparte są na zeszłorocznym produkcie serii "K", a poprawiona wytrzymałość i stabilność zostanie sprawdzona na 19 odcinkach specjalnych o łącznej długości 313 kilometrów.
Rzeźba bieżnika została specjalnie zaprojektowana z myślą o szybkim odprowadzaniu luźnych kamieni i szutru. Ogumienie "K Reinforced" zapewnia także szerokie pole styku z nawierzchnią w każdych warunkach, co gwarantuje kierowcom jak najlepszą przyczepność i trzymanie drogi: zwłaszcza na szybkich sekcjach, typowych dla Rajdu Polski.
- Robert Kubica jest lokalnym bohaterem w tym rajdzie i po niedawnych testach czuje, że jest dobrze przygotowany do startu. Jest niesamowicie utalentowanym kierowcą, a także fantastycznym ambasadorem sportu, więc czekamy już na kolejny pokaz jego możliwości przed własną publicznością - wybrał nasze produkty w tym roku, by zapewnić sobie jak największe szanse w walce z zespołami fabrycznymi - powiedział Terenzio Testoni, menedżer produktu Pirelli.
Najdłuższy odcinek rajdu liczy 39 kilometrów, a najkrótszy 2,5 kilometra. Po superoesie, rozgrywanym wieczorem w czwartek 2 lipca, rajd kończy się w porze obiadowej, w niedzielę 5 lipca w Mikołajkach. W tym sezonie cały rajd odbywa się na Mazurach.