Na przyszłoroczny cykl WRC opracowano całkowicie nową gamę asfaltowych opon P Zero oraz szutrowych Scorpion. Ponadto do dyspozycji będą zmodyfikowane opony Sottozero na śnieg i lód (dostępne w wersji z kolcami lub bez).
W asfaltowej gamie pojawi się zupełnie nowe ogumienie P Zero RK5A oraz miększe P Zero RK7B. Na mokrym asfalcie zadebiutują opony Cinturato RWA. We wszystkich trzech przypadkach zastosowano nowe konstrukcje i mieszanki, które dzięki serii opatentowanych technologii zapewniają lepsze niż dotychczas poziomy przyczepności i osiągów.
Na szuter Pirelli wprowadzi nowe opony Scorpion K4 Reinforced oraz miększe Scorpion K6 Reinforced. Jest to bardzo szybkie ogumienie, a dodatkowe wzmocnienia zastosowane w oponach zabezpieczają przed przebiciami nawet w najtrudniejszych warunkach terenowych. Nowa rzeźba bieżnika poprawia prowadzenie i kierowalność samochodu.
Ponadto od przyszłego sezonu firma Pirelli zostaje wyłącznym dostawcą opon do cyklu Junior WRC: serii przeznaczonej dla kierowców urodzonych po 1 stycznia 1989 roku i startujących identycznymi Fordami Fiesta klasy R2.
- Biorąc pod uwagę naszą długą i pełną sukcesów historię w Rajdowych Mistrzostwach Świata, w czasie której współpracowaliśmy z najlepszymi zespołami i kierowcami w tym sporcie, decyzja o przyszłorocznym powrocie była zupełnie naturalna. Opracowaliśmy opony, które są konkretnie dostosowane do różnorakich wymagań Rajdowych Mistrzostw Świata, wykorzystując wiele lekcji wyciągniętych z Formuły 1. Powinno nam to zapewnić konkurencyjną przewagę, bez szkód dla niezawodności. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z powrotu do mistrzostw Junior WRC, które idealnie wpisują się w naszą filozofię wspierania młodych kierowców, w przeszłości pomogliśmy w kształtowaniu karier wielu czołowych gwiazd - powiedział Mario Isola, szef działu wyścigów samochodowych Pirelli.
ZOBACZ WIDEO: Anita Cienciała: Tymek najbardziej cieszy się, kiedy wygrywa ze starszymi kolegami