Badania pokazują, iż w 2009 roku internauci na całym świecie spędzili w mediach społecznościowych aż o 82 procent więcej czasu niż w roku wcześniejszym. W samym miesiącu grudniu minionego roku przeciętny użytkownik spędził na tego witrynach ponad 5 godzin.
Przywołane liczby to z jednej strony doskonałe potwierdzenie rosnącej popularności serwisów społecznościowych, z drugiej natomiast świadczą o dużej aktywności internautów. Portale posiadają bez wątpienia olbrzymi potencjał promocyjny, zapewniając w pierwszej kolejności pozytywny odbiór ze strony zagorzałych sympatyków, ale także tych, którzy z daną dyscypliną czy klubem nie utożsamiają się.
Do najpopularniejszych portali społecznościowych zaliczyć można serwisy - Nasza Klasa oraz Facebook, które każdego dnia odwiedzają miliony użytkowników. Wśród nich są i potencjalni kibice, gdyż poczucie grupowej wspólnoty może przyczynić się do pozyskania nowych zwolenników.
Takie działania podjął również Bialski Klub Sportowy, który zachęca do kibicowania i czynnym uczestnictwie w wydarzeniach związanych z siatkarkami BKS Aluprof. Aktualne mistrzynie Polski mają swoje stałe grono zwolenników, nowi chętnie dołączają do osób oznaczanych jako "znajomi". Dla wielu to prestiż, ale przede wszystkim możliwość bieżącego śledzenia tego, co dzieje się w drużynie. Klub organizuje szereg akcji promocyjnych, a portale społecznościowe są właściwym miejscem rozpowszechniania rozmaitych imprez. Dla kibiców natomiast to okazja, by wypowiedzieć swoją opinię, podzielić się uwagami czy też zwyczajnie zawierać nowe kontakty międzyludzkie.
Tych, którzy jeszcze nie skorzystali z takiej formy zachęcamy do sympatyzowania z zawodniczkami BKS Aluprof Bielsko-Biała.