Frekwencja w PlusLidze: Środowa mizeria na trybunach

Frekwencja na meczach 5. kolejki PlusLigi po raz kolejny potwierdziła, że kibice niezbyt chętnie wybierają się do hal w środku tygodnia. Siedem spotkań obejrzało niewiele ponad 12 tys. kibiców.

W tym artykule dowiesz się o:

O tym, że środowy termin rozgrywania siatkarskich spotkań jest niezbyt korzystny zarówno dla kibiców jak i samych klubów mówi się od dawna. Niestety napięty kalendarz sprawia, że meczów tych nie da się uniknąć. W efekcie średnia frekwencja na trybunach PlusLigi po rozegraniu meczów 5. kolejki spadła, a sporo miejsc na trybunach świeciło pustkami.

Najliczniejszą grupę tym razem stanowili fani zgromadzeni na meczu ZAKSY Kędzierzyn-Koźle z Asseco Resovią Rzeszów. Rewanż za półfinał rozgrywek PlusLigi z minionego sezonu obejrzało 2500 kibiców. To nieco mniej, niż wynosiła dotychczasowa średnia.
[ad=rectangle]
Powody do zadowolenia mieli również działacze klubów z Olsztyna i Jastrzębia Zdroju, gdzie w dużej mierze udało się wypełnić obiekty liczbą powyżej 2 tys. sympatyków siatkówki. O ile frekwencja w hali Urania nie mogła być zaskoczeniem, wszak z wizytą przyjechała drużyna PGE Skry Bełchatów, to w przypadku brązowych medalistów z minionego sezonu 2200 osób na trybunach stanowi wynik godny podziwu. Rywalem był bowiem beniaminek rozgrywek z zerowym wciąż dorobkiem punktowym.

Granicę 2 tys. udało się przekroczyć także w Bydgoszczy, choć w tym przypadku trudno mówić o sukcesie. Hala Łuczniczka, która pomieścić może na trybunach 5318 osób, podczas ciekawie zapowiadającego się meczu Transferu Bydgoszcz z Lotosem Treflem Gdańsk, w większości świeciła pustkami.

Pozostałe trzy spotkania obejrzało w sumie 3100 osób z czego najwięcej, bo 1200, zgromadziło się na trybunach w Radomiu. Niestety mimo znakomitej postawy, nadal na doping niewielkiej grupy fanów liczyć mogą podopieczni Jakuba Bednaruka. "Młode Wilki", które na swoim koncie po 5. kolejkach mają tylko jedną porażkę, w środę oglądało zaledwie 900 osób. To z pewnością wynik nieadekwatny do postawy zespołu w rozgrywkach ligowych.

Frekwencja na meczach 5. kolejki PlusLigi:

Jastrzębski Węgiel - MKS Banimex Będzin 2200 widzów

ZAKSA Kędzierzyn-Koźle - Asseco Resovia Rzeszów 2500 widzów

Indykpol AZS Olsztyn - PGE Skra Bełchatów 2390 widzów

AZS Politechnika Warszawska - Cuprum Lubin 900 widzów

Cerrad Czarni Radom - BBTS Bielsko-Biała 1200 widzów

Effector Kielce - AZS Częstochowa 1000 widzów

Transfer Bydgoszcz - Lotos Trefl Gdańsk 2050 widzów

Kibice zgromadzeni na trybunach Hali Azoty, stanowili najliczniejszą grupę popdczas meczów 5. kolejki
Kibice zgromadzeni na trybunach Hali Azoty, stanowili najliczniejszą grupę popdczas meczów 5. kolejki

Łącznie na trybunach w 5. kolejce PlusLigi: 12 240 widzów

Średnio jeden mecz 5. kolejki PlusLigi obejrzało: 1749 widzów

Łącznie na trybunach PlusLigi w sezonie 2014/15: 80 552 widzów

Średnio mecz na trybunach PlusLigi w sezonie 2014/15 obejrzało: 2 301 widzów

Zestawienie frekwencji w sezonie 2014/15 z podziałem na miasta:

MiastoLiczba meczówŁącznie w sezonieŚrednia na mecz
Gdańsk 3 12 585 4 195
Rzeszów 3 12 400 4 133
Lubin 3 9 050 3 017
Bełchatów 1 2 700 2 700
Częstochowa 2 5 200 2 600
Kędzierzyn-Koźle 2 5 057 2 528
Jastrzębie-Zdrój 4 8 900 2 225
Bydgoszcz 2 4 020 2 010
Bielsko-Biała 1 1 800 1 800
Olsztyn 3 5 090 1 697
Kielce* 3 4 900 1 633
Sosnowiec** 2 2 600 1 300
Radom 3 3 800 1 267
Warszawa 3 2 450 817
Komentarze (3)
Scorpion.
23.10.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Legia grała, ale żeby mecz TV miał tak dramatyczny wpływ na frekwencję? Szkoda w każdym, razie, bo chłopaki swoją postawą pokazali, że zasługują na pełną halę i super doping. 
Scorpion.
23.10.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Kompletnie nie rozumiem tak tragicznej frekwencji w Warszawie. Czy ktoś może mi to wytłumaczyć? 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.