Asseco Resovia Rzeszów ponownie z najlepszą frekwencją sezonu

WP SportoweFakty / Karol Słomka / Kibice Asseco Resovii Rzeszów w Hali Podpromie
WP SportoweFakty / Karol Słomka / Kibice Asseco Resovii Rzeszów w Hali Podpromie

Choć Asseco Resovia Rzeszów bez medalu zakończyła sezon 2016/2017 w PlusLidze, może poszczycić się najlepszą łączną i średnią frekwencją na swoich domowych meczach.

W tym artykule dowiesz się o:

Choć żadne ze spotkań rozgrywane w Hali Podpromie nie znalazło się nawet w ósemce najchętniej oglądanych meczów na trybunach, regularność rzeszowskich kibiców przyniosła skutek w postaci ponad 4 tysięcy widzów na jedno spotkanie. Ogółem na Podkarpaciu 17 meczów domowych z udziałem siatkarzy Asseco Resovii obejrzało ponad 69 tysięcy osób. Przed rokiem łączna liczba kibiców była o 11 tysięcy niższa, ale za to średnia wyniosła o 200 widzów na mecz więcej.

Na drugim miejscu w naszym zestawieniu frekwencji znalazła się PGE Skra Bełchatów. A stało się to dzięki przeniesieniu półfinału i finału do Atlas Areny, która może pomieścić nawet 12 tysięcy widzów. W oficjalnych raportach meczowych widnieje jednak liczba "tylko" 6587 kibiców na meczu o finał i 9592 osób na starciu o złoto. Pozwoliło to jednak wyprzedzić Gdańsk w klasyfikacji zarówno łącznej, jak i średniej frekwencji na trybunach. Ponadto mecze fazy play-off z udziałem bełchatowian znalazły się w najlepszej trójce spotkań z najwyższą frekwencją w tym sezonie.

Wymóg PLPS co do średniej liczby widzów na trybunach (1500) spełniło 11 klubów. Należy jednak przypomnieć, że obiekty w Radomiu i Sosnowcu, gdzie swoje mecze rozgrywa MKS Będzin, mają maksymalną pojemność na poziomie odpowiednio 1500 i 1400 osób, więc pod względem procentowego wypełnienia hal zarówno Cerrad Czarni, jak i MKS spisały się bardzo dobrze.

Świeżo zakończony sezon PlusLigi liczył 260 meczów. To o 60 więcej niż przed rokiem i 23 więcej niż dwa lata temu. Martwić może jednak spadająca z sezonu na sezon średnia frekwencja na jedno spotkanie. W sezonie 2014/2015 była ok. 300 osób na mecz wyższa. Rok temu - o niecałe 200 osób wyższa.

ZOBACZ WIDEO Milik w końcu się doczekał! Pierwszy gol Polaka po kontuzji. Zobacz skrót meczu Sassuolo - Napoli [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

Porównanie frekwencji w sezonach:

SezonLiczba meczówŁączna frekwencjaŚrednia na mecz
2014/2015 237 552 154 2 330
2015/2016 200 443 466 2 217
2016/2017 260 531 951 2 046

Frekwencja na meczach finałowych:

PGE Skra Bełchatów - ZAKSA Kędzierzyn-Koźle 9592 widzów*
ZAKSA Kędzierzyn-Koźle - PGE Skra Bełchatów 3375 widzów

Frekwencja na meczach o 3. miejsce:

Jastrzębski Węgiel - Asseco Resovia Rzeszów 3000 widzów
Asseco Resovia Rzeszów - Jastrzębski Węgiel 4300 widzów

Frekwencja na meczach półfinałowych:

PGE Skra Bełchatów - Asseco Resovia Rzeszów 6587 widzów*
Asseco Resovia Rzeszów - PGE Skra Bełchatów 4304 widzów

Jastrzębski Węgiel - ZAKSA Kędzierzyn-Koźle 3112 widzów
ZAKSA Kędzierzyn-Koźle - Jastrzębski Węgiel 3100 widzów

Frekwencja na meczach o 5. miejsce:

Cuprum Lubin - Indykpol AZS Olsztyn 1300 widzów
Indykpol AZS Olsztyn - Cuprum Lubin 1400 widzów

Frekwencja na meczach o 7. miejsce:

Cerrad Czarni Radom - Lotos Trefl Gdańsk 1100 widzów
Lotos Trefl Gdańsk - Cerrad Czarni Radom 3100 widzów

Frekwencja na meczach o 9. miejsce:

ONICO AZS Politechnika Warszawska - GKS Katowice 4850 widzów
GKS Katowice - ONICO AZS Politechnika Warszawska 2500 widzów***

Frekwencja na meczach o 11. miejsce:

Espadon Szczecin - MKS Będzin 280 widzów****
MKS Będzin - Espadon Szczecin 1000 widzów

Frekwencja na meczach o 13. miejsce:

BBTS Bielsko-Biała - Effector Kielce 500 widzów
Effector Kielce - BBTS Bielsko-Biała 1100 widzów

Frekwencja na meczach o 15. miejsce:

AZS Częstochowa - Łuczniczka Bydgoszcz 480 widzów
Łuczniczka Bydgoszcz - AZS Częstochowa 1100 widzów

Łącznie na trybunach w pierwszych meczach fazy play-off: 18 209 widzów
Średnio pierwszy mecz fazy play-off obejrzało: 2 276 widzów

Łącznie na trybunach w rewanżach fazy play-off: 17 504 widzów
Średnio rewanż fazy play-off obejrzało: 2 188 widzów

Łącznie na trybunach w fazie play-off: 55 980 widzów
Średnio jeden mecz fazy play-off obejrzało: 2 799 widzów

Łącznie na trybunach podczas meczów o medale: 20 267 widzów
Średnio jeden mecz o złoto lub brąz obejrzało: 5 067 widzów

Łącznie na trybunach we wszystkich meczach sezonu 2016/2017: 531 951 widzów
Średnio jeden mecz w sezonie obejrzało: 2 046 widzów

Zestawienie frekwencji w sezonie 2016/2017 z podziałem na miasta (wg średniej):

MiastoLiczba meczówŁącznie w sezonieŚrednia na mecz
Rzeszów 17 69 203 4 071
Bełchatów* 17 53 929 3 172
Gdańsk 16 50 324 3 145
Warszawa 16 40 865 2 554
Kędzierzyn-Koźle 17 41 515 2 442
Jastrzębie-Zdrój 17 40 034 2 355
Lubin 16 31 170 1 948
Kielce** 16 29 920 1 870
Bydgoszcz 16 29 540 1 846
Olsztyn 16 28 000 1 750
Katowice*** 16 24 710 1 544
Radom 16 21 760 1 360
Sosnowiec (Będzin) 16 19 750 1 234
Szczecin**** 16 19 480 1 217
Częstochowa 16 18 250 1 141
Bielsko-Biała 16 13 501 844

* - mecze PGE Skry Bełchatów w półfinale z Asseco Resovią Rzeszów oraz w finale z ZAKSĄ Kędzierzyn-Koźle odbyły się w łódzkiej Atlas Arenie

** - spotkanie 24. kolejki z BBTS-em Bielsko-Biała, podobnie jak mecz 8. kolejki z AZS-em Częstochowa i mecz 11. kolejki z MKS-em Będzin Effector Kielce rozegrał w Hali Pod Basztami w Chęcinach.

*** - GKS Katowice spotkanie 5. kolejki z Effectorem Kielce, 19. kolejki z BBTS-em Bielsko-Biała, 26. kolejki z Lotosem Treflem Gdańsk i 29. kolejki z Jastrzębskim Węglem rozegrał w Spodku. Tam też odbył się ostatni mecz sezonu, o 9. miejsce z ONICO AZS Politechniką Warszawską. Areną pozostałych spotkań była Hala MOSiR w Szopienicach.

**** - dwa ostatnie domowe mecze fazy zasadniczej siatkarzy Espadonu Szczecin (z BBTS-em Bielsko-Biała i MKS-em Będzin) odbyły się w hali Zespołu Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Policach. Tam również szczecinianie zmierzyli się w meczu o 11. miejsce z drużyną z Będzina.

TOP 10 meczów PlusLigi z najwyższą frekwencją w sezonie 2016/2017:

Lp.MeczKolejkaLiczba widzów
1. PGE Skra Bełchatów - ZAKSA Kędzierzyn-Koźle FINAŁ 9 592
2. Lotos Trefl Gdańsk - PGE Skra Bełchatów 21. 6 850
3. PGE Skra Bełchatów - Asseco Resovia Rzeszów 1/2 F 6 587
4. ONICO AZS PW - PGE Skra Bełchatów 20. 5 800
5. ONICO AZS PW - GKS Katowice o 9. m 4 850
6. Łuczniczka Bydgoszcz - PGE Skra Bełchatów 11. 4 800
7. Lotos Trefl Gdańsk - ZAKSA Kędzierzyn-Koźle 3. 4 600
7. GKS Katowice - Jastrzębski Węgiel 29. 4 600
9. Asseco Resovia Rzeszów - Jastrzębski Węgiel 22. 4 512
10 Asseco Resovia Rzeszów - Lotos Trefl Gdańsk 4. 4 380

Wszystkie dane pochodzą z oficjalnych raportów meczowych.

Komentarze (6)
Ganimedes
25.04.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
oby dobrze grali. oby nowy trener to nie był idiota jak poprzedni... 
Ganimedes
24.04.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
w tym sezonie w Rzeszowie już nieco mniej niż w poprzednim.
a po takiej grze jak pokazali to od września będzie po 2 - 3 tys. na meczu :( 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.