MŚ 2018: Włosi ratują frekwencję na trybunach. Liczby są bezlitosne

Materiały prasowe / FIVB / Na zdjęciu: radość siatkarzy reprezentacji Włoch
Materiały prasowe / FIVB / Na zdjęciu: radość siatkarzy reprezentacji Włoch

Dane dotyczące kibiców podczas drugiej rundy siatkarskich mistrzostw świata pokazują, że Bułgarzy nie byli zainteresowani oglądaniem najlepszych drużyn. Tegorocznemu siatkarskiemu mundialowi daleko jest do turnieju sprzed czterech lat.

W tym artykule dowiesz się o:

O podsumowanie frekwencji na meczach drugiej rundy siatkarskich mistrzostw świata we Włoszech i Bułgarii pokusił się portal VolleyMob.com. Wyniki są druzgocące dla bułgarskich miast-organizatorów imprezy. Hala w Sofii, mieszcząca ponad 12 tysięcy kibiców, przegrała w łącznej widowni spotkań MŚ z ponad dwukrotnie mniejszym obiektem w Bolonii, choć w PalaDozza nie występowała reprezentacja Włoch.

Widać jak na dłoni, że fani siatkówki we Włoszech licznie stawiają się na spotkaniach MŚ. Najmniejsza widownia meczu II rundy MŚ w Italii to 3800 osób, które w Bolonii oglądały starcie Brazylia - Australia (3:0), największa to 12875 widzów hitowego meczu Rosja - Włochy (3:2) w Assago. W Bułgarii najwięcej biletów (8400) sprzedano na spotkanie Bułgaria - USA (0:3) w Sofii, ale więcej ludzi (8953) oglądało na żywo mecz Holandii z Finlandią (3:1), który trudno zaliczyć do hitów tej fazy mistrzostw.

Kolejne wyliczenia tylko pogrążają Bułgarów: średnia widownia meczów grupy H, w  której grała reprezentacja Polski, nie przekroczyła 650 osób, a w Sofii oglądano właściwie tylko kadrę Plamena Konstantinowa, bo zainteresowanie resztą spotkań było znikome.

Grupa E (Assago)Grupa F (Bolonia)Grupa G (Sofia)Grupa H (Warna)
Pojemność hali 12 667 5721 12 500 6000
Średnie wypełnienie hali 10 371 4650 3817 643
Procent wypełnienia hali 81 proc. 81 proc. 31 proc. 11 proc.
Wypełnienie hali w meczach bez współgospodarza MŚ 7985 4650 583 643
Łączna widownia 62 224 27 900 22 900 3860

Łączna frekwencja na wszystkich meczach tegorocznych MŚ w siatkówce mężczyzn wynosi 280 337 osób i z pewnością znacząco wzrośnie, jako że do końca turnieju zostało 10 spotkań, których areną będzie Pala Alpitour w Turynie (15807 miejsc na trybunach). Turyński obiekt wypełni się licznie podczas meczów reprezentacji Włoch, ale to nie pomoże w przebiciu frekwencji mistrzostw świata sprzed czterech lat. Mecze siatkarskiego mundialu w Polsce oglądało łącznie 563 263 kibiców i nawet po odjęciu widowni meczu otwarcia turnieju, rozgrywanego na Stadionie Narodowym w Warszawie (61 500) nie wydaje się, by rozgrywki we Włoszech i Bułgarii pobiły ten rekord.

ZOBACZ WIDEO MŚ 2018. Michał Kubiak dostał karę w wysokości 700 euro. O wszystkim dowiedział się z mediów

Komentarze (7)
Artur Podolski
26.09.2018
Zgłoś do moderacji
1
4
Odpowiedz
kogo interesuje jakaś siatkówka?? przecież to niepoważny sport,chyba tylko w Polsce się to ogląda. 
grolo
26.09.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Przedpełski przyznał uczciwie: "Siatkówka ma ten problem, że zawsze podczas rozgrywania mistrzostw świata czy Europy jest zagrożenie, iż przedwczesne odpadnięcie gospodarzy z turnieju spo Czytaj całość
grolo
26.09.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Zapewnienie frekwencja, zadośćuczynienie gospodarzom za koszty. Dlatego FIVB od początku robiło wszystko, by Włosi doszli jak najdalej. I nie mówcie, że grupy losowała sierotka Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.