Wideoprezentacja polskich miast-gospodarzy mistrzostw świata 2014

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Katowice, Łódź, Wrocław, Gdańsk, Bydgoszcz i Kraków to miasta, na które we wrześniu 2014 r. zwrócona będzie uwaga całego sportowego świata. W przyszłorocznych mistrzostwach globu zagrają 24 drużyny.

W tym artykule dowiesz się o:

1
/ 6

Gdańsk

- Fontanna Neptuna to symbol Gdańska jednoznacznie kojarzony zarówno przez polskich i zagranicznych turystów, jak i przez mieszkańców miasta. Cieszę się, że podobizna uzbrojonego w trójząb boga mórz widnieje w naszym logotypie przyszłorocznych Mistrzostw Świata Mężczyzn w Piłce Siatkowej. Jest to dla nas szczególnie cenne z uwagi na wizerunkową konsekwencję - Neptun był przecież także w logo Gdańska jako Miasta-Gospodarza UEFA Euro 2012 - podkreśla Prezydent Miasta Gdańska, Paweł Adamowicz.

Siatkówka na SportoweFakty.pl - nasz nowy profil na Facebooku. Dla wszystkich fanów volleya i nie tylko! Kliknij i polub nas. Wolisz ćwierkać? Na Twitterze też jesteśmy!

2
/ 6

Łódź

EC-1 - Elektrownia Łódzka (przekształconej w 1960 r. w Elektrociepłownię Nr 1 - EC-1)

W 2008 roku rozpoczęła się realizacja projektu pn. Rewitalizacja EC-1 i jej adaptacja na cele kulturalno-artystyczne. W wyniku rewitalizacji w dawnym kompleksie zabytkowej elektrowni EC-1 powstaną: Centrum Sztuki Filmowej (EC-1 Wschód) z salą galeryjno-koncertową, salami konferencyjnymi, pomieszczeniami warsztatów twórczych, studiem dźwięku, studiami postprodukcji dźwięku oraz obrazu filmowym, planetarium wraz z kinem 3D; interaktywne Centrum Nauki i Techniki (EC-1 Zachód) z eksperymentatoriami  oraz wystawami  stałymi i czasowymi – wszystko w otoczeniu historycznych maszyn i urządzeń, stanowiących oryginalne wyposażanie dawnej elektrowni.Będzie to otwarta, dostępna dla wszystkich przestrzeń publiczna, o unikalnych walorach architektonicznych. W obu kompleksach budynku znajdą swoje miejsce pomieszczenia i przestrzenie na usługi towarzyszące, a w szczególności: kawiarnie, restauracje, kluby rozrywkowe, pokoje gościnne. Zrewitalizowany kompleks EC-1 stanowić będzie unikalną ofertę, budującą markę Łodzi i jej tożsamość. Odtworzone budynki, o wyjątkowych walorach architektonicznych i estetycznych oraz oryginalne obiekty i urządzenia techniczne stanowić będą spektakularny przykład zachowania poprzemysłowego dziedzictwa Łodzi z przełomu XIX i XX wieku, wraz z jego adaptacją do współczesnych funkcji kulturalno-artystycznych, stanowiących podstawę dla rozwoju przemysłów kreatywnych.

Siatkówka na SportoweFakty.pl - nasz nowy profil na Facebooku. Dla wszystkich fanów volleya i nie tylko! Kliknij i polub nas. Wolisz ćwierkać? Na Twitterze też jesteśmy!

3
/ 6

Wrocław

Powstanie pierwszego Ratusza związane było z lokacją Wrocławia w 1261 r. na prawie magdeburskim. Powstały u schyłku XIII w. Ratusz był parterowym budynkiem, z piwnicami i dostawioną od zachodu wieżą. Odbywały się tu doroczne zgromadzenia mieszczan, na których wybierano jedenastu ławników i ośmiu radnych. Ograniczone kompetencje Ławy i Rady powodowały, że budynek na co dzień wykorzystywany był w celach handlowych. W 1327 i 1329 r. miasto wykupiło jednak uprawnienia wójta i zostało zwolnione z obowiązku składania księciu przysięgi. Zwiększone kompetencje doprowadziły do budowy w latach 1328-1333 przy jednym z narożników Ratusza osobnego budynku dla zebrań Ławy i Rady. Kolejne rozbudowy doprowadziły do znacznego powiększenia Ratusza, a o ostatecznym kształcie budynku zdecydowała przebudowa z lat ok. 1470-1510. Swymi termami budowla przypomina zarówno kościół jak i książęcy zamek, wyrażając w ten sposób przekonania swych użytkowników o rozległości ich władzy. Bogata dekoracja rzeźbiarska zewnętrznych elewacji jest pewną zapowiedzią reprezentacyjnych wnętrz. W przyziemiu są to: olbrzymia Hala Mieszczańska, Sala Sądowa, Kancelaria i Izba Rady oraz Kancelaria i Izba Wójta. Znaczną część piętra zajmuje trójnawowa Wielka Sala, której sklepienie ozdobione jest 161 rzeźbionymi zwornikami. Jej dekoracja miała zadanie obrazować polityczną potęgę miasta. Do Wielkiej Sali przylegają pomieszczenia wykuszy i kaplica, zaś częścią tego piętra są ponadto pomieszczenia Kancelarii i Izby Ławy, Skarbiec oraz Izba Seniora. Dawny Ratusz jest obecnie siedzibą Muzeum Historycznego Miasta Wrocławia i wszystkie wymienione pomieszczenia udostępnione są do zwiedzania. Wschodnia elewacja ratusza jest wpisana w logo miasta i stanowi powszechnie rozpoznawaną wizytówkę miasta.

Siatkówka na SportoweFakty.pl - nasz nowy profil na Facebooku. Dla wszystkich fanów volleya i nie tylko! Kliknij i polub nas. Wolisz ćwierkać? Na Twitterze też jesteśmy!

4
/ 6

Katowice

Spodek w Katowicach to obiekt stanowiący wizytówkę miasta. Od momentu powstania i otwarcia w 1971r. pełni rolę największej hali widowiskowo-sportowej w Polsce. Specyficzny kształt hali stanowi jego największy atut, a także powoduje, iż jest rozpoznawalny na całym świecie. W latach 2008-2012 hala przeszła gruntowną modernizację. W chwili obecnej spełnia wszelkie wymogi do organizacji różnorodnych dyscyplin sportowych, zarówno pod względem nowoczesnego oświetlenia, realizacji transmisji telewizyjnych w systemie HD, czy też systemu IT, monitoringu i klimatyzacji. Hala była gospodarzem wielu prestiżowych imprez sportowych, m.in. Mistrzostw Świata w Hokeju na lodzie gr. A (1974), Mistrzostw Świata w Hokeju na Lodzie gr. B (1997, 2000), Finału Ligi Światowej Mężczyzn w Siatkówce (2001, 2007), Mistrzostw Świata w Piłce Ręcznej Kobiet (1983), Mistrzostw Europy w Koszykówce Kobiet (1999,2011), meczów finałowych w ramach Mistrzostw Europy w Koszykówce Mężczyzn – EuroBasket 2009 oraz Mistrzostw Europy w Siatkówce Kobiet, gali KSW, gali boksu zawodowego, meczów Reprezentacji polski w siatkówce, piłce ręcznej, hokeja na lodzie. Poza wydarzeniami sportowymi odbywały się tutaj również liczne koncerty największych gwiazd polskiej i światowej estrady. Rokrocznie w SPODKU odbywają się mecze Ligi Światowej Mężczyzn w Siatkówce, które gromadzą kilkunastotysięczną publiczność. Siatkówka na SportoweFakty.pl - nasz nowy profil na Facebooku. Dla wszystkich fanów volleya i nie tylko! Kliknij i polub nas. Wolisz ćwierkać? Na Twitterze też jesteśmy![b]

5
/ 6

[/b] Kraków

- Bazylika Mariacka znalazła się w logotypie Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej, ponieważ jest jednym z najważniejszych i najbardziej charakterystycznych zabytków Krakowa, rozpoznawalnym i kojarzonym z naszym miastem przez krajowych oraz zagranicznych turystów. Co więcej, to właśnie z wieży Kościoła Mariackiego niezmiennie, od ponad sześciuset lat, o każdej pełnej godzinie, trębacz wygrywa hejnał na cztery strony świata, witając w ten sposób m.in. odwiedzających Kraków gości – a liczymy, że tak ważne sportowe święto jakim są Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej, zgromadzi ich tutaj wielu – mówi prof. Jacek Majchrowski, Prezydent Miasta Krakowa.

Siatkówka na SportoweFakty.pl - nasz nowy profil na Facebooku. Dla wszystkich fanów volleya i nie tylko! Kliknij i polub nas. Wolisz ćwierkać? Na Twitterze też jesteśmy!

6
/ 6

Bydgoszcz

-"Spichrza" to symbol Bydgoszczy … miasta gospodarnego i otwartego, kochającego wodę i żyjącego z nią w osobliwej symbiozie. Spichrza nad Brdą odzwierciedlają bogatą historię miasta, najlepsze tradycje, ale także prężny rozwój. Jednym z ważniejszych jego kierunków jest sport. Organizacja największych, międzynarodowych przedsięwzięć sportowych jest dziś naszą wielką pasją, ambicją i najszczerszą radością. Symbolika spichrzy, zawarta w oficjalnym logotypie Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn, Polska 2014, jest więc obietnicą wspaniałego sportowego święta na najwyższym poziomie… obietnicą przeżycia niezapomnianych wrażeń i emocji… obietnicą, którą składam osobiście wszystkim przyjmującym bydgoskie zaproszenie - podkreśla Prezydent Miasta Bydgoszcz, Rafał Bruski.

Siatkówka na SportoweFakty.pl - nasz nowy profil na Facebooku. Dla wszystkich fanów volleya i nie tylko! Kliknij i polub nas. Wolisz ćwierkać? Na Twitterze też jesteśmy!

Źródło artykułu: WP SportoweFakty
Komentarze (4)
avatar
GriszaCKM
10.08.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Szkoda że nie ma Częstochowy, hala super ale z dojazdem ciężko, Pyrzowice trochę daleko.  
avatar
rzeszowiak
29.04.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Głos tego narratora jest trochę drażniący , jakby mówił robot a nie człowiek.  
avatar
rzeszowiak
29.04.2013
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Najbardziej korzystnie i imponująco wg mnie przedstawia się Kraków bo starali się przedstwić natutralnie pozytyywne aspekty swojego miasta nic nie było naciągnięte. A jaja sobie z Bydgoszzy zro Czytaj całość
olbrot
24.04.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Filmiki fajne, loga też. Tylko głos tego ziomka trochę jak z syntetyzatora. Mam nadzieję, że wersja angielska dla gości z zagranicy będzie bardziej sympatyczna.  
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.