Peter Prevc królem mediów. Tina Maze pobita

PAP/EPA
PAP/EPA

Słoweński serwis Press Clipping stworzył zestawienie popularności w mediach Tiny Maze i Petera Prevca. Skoczek okazał się niekwestionowanym królem przestrzeni medialnej.

Zestawienie dotyczy występów Maze w sezonie 2014/15 (w rywalizacji 2015/16 nie brała udziału) oraz Prevca z niedawno zakończonej rywalizacji.

Dwukrotna mistrzyni olimpijska z Soczi w ubiegłym roku zdobyła dwa złote medale mistrzostw świata w Beaver Creek (w zjeździe i superkombinacji) i zasłużenie sięgnęła po miano sportsmenki roku w swoim kraju.

Słoweńscy fani sportów zimowych w niedawno zakończonym sezonie mieli ponownie powody do radości. Wprawdzie Maze zdecydowała się na roczną przerwę w występach, ale znakomicie zastąpił ją na sportowych arenach Peter Prevc. 23-letni zawodnik sięgnął po Kryształową Kulę za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej PŚ, małą Kryształową Kulę dla najlepszego lotnika, został mistrzem świata w lotach, wygrał Turniej Czterech Skoczni, a ponadto pobił rekordy liczby zwycięstw w jednym sezonie i zdobytych punktów.

Serwis Press Clipping wziął pod uwagę obecność obojga zawodników w mediach. Pierwsze trzy miesiące sezonu 2014/15 w wykonaniu Maze i Prevca z sezonu 2015/16 były bardzo podobne. Różnice pojawiły się w styczniu - 1656 publikacji o Prevcu i 739 o Maze. W lutym role się odwróciły, choć przewaga Maze nie była tak wyraźna (1666 do 1149). Marzec to zdecydowana przewaga Petera Prevca. Skoczek zdołał w tym czasie pobić rekordy Gregora Schlierenzauera, ponadto wystąpił w kończących sezon konkursach w ojczystej Planicy, po których odebrał Kryształową Kulę. Na temat fenomenalnego skoczka pojawiło się aż 4346 publikacji w słoweńskich mediach. Dla porównania rok wcześniej o Maze było "zaledwie" 1068 materiałów.

Serwis dodał, że Maze z kolei miała wyższy współczynnik obecności logotypów sponsorów w relacjach na żywo. Wynika to ze specyfiki narciarstwa alpejskiego. Startująca z niższym numerem startowym Maze przez długi czas mogła prowadzić w zawodach, dzięki czemu realizator eksponował radosną reprezentantkę Słowenii po przejazdach jej kolejnych rywalek. Tym samym częściej eksponowano również logotypy sponsorów. Z kolei w konkursach skoków narciarskich na występ Prevca częstokroć trzeba było czekać do samego końca zawodów.

Skoczek zdecydowanie pokonał rodaczkę w liczbie publikacji prasowych (łącznie 8274 do 5025). Jak podkreśla Press Clipping, obecność w mediach jest niezwykle ważnym wymiarem współpracy ze sponsorami i znajduje odzwierciedlenie w cenie reklam na stroju zawodnika. W sezonie 2015/15 tylko na skoczniach Peter Prevc zarobił 248800 franków szwajcarskich (ok. 970 tys. zł).

Zobacz wideo: Trykot z San Diego i puchar od Bodo. Wystawa na stulecie Legii

{"id":"","title":""}

Źródło artykułu: