Tomasz Skrzypczyński: Stypa po występie Kamila Stocha. Niepotrzebnie (komentarz)

Newspix / EXPA/ JFK / Na zdjęciu: Kamil Stoch
Newspix / EXPA/ JFK / Na zdjęciu: Kamil Stoch

Nieudany skok Kamila Stocha z niedzielnego konkursu w Zakopanem był tylko wypadkiem przy pracy. Jeśli rywale liczą, że wpadka przed własną publicznością może go rozbić psychicznie, muszą się rozczarować.

Po niedzielnym konkursie Pucharu Świata w Zakopanem, wśród polskich kibiców zapanowała ciężka atmosfera. I nie chodziło bynajmniej o Stefana Hulę, który po drugiej serii spadł z pierwszego na czwarte miejsce. Dla niego to i tak najlepszy wynik w karierze.

Po skoku Kamila Stocha na 108,5 metra pod Wielką Krokwią zapanowała niemal tak przerażająca cisza, jak siedem lat temu po upadku Adama Małysza, a w przerwie niemało było tych, którzy opuścili trybuny. Brak awansu do drugiej serii po prawie dwóch latach był dla nich zbyt trudny do przełknięcia.

Bo 20 tysięcy kibiców liczyło nie tylko na jego daleki skok. Oni liczyli na zwycięstwo i trudno się dziwić, skoro dzień wcześniej lider polskiej kadry pobił rekord obiektu. W takich okolicznościach jego 38. lokatę odebrano jako porażkę, a w internecie pojawiły się wątpliwości, czy to nie wpłynie na jego psychiczną dyspozycję w Willingen a później na igrzyskach olimpijskich w Pjongczangu.

Niemożliwe.

Przede wszystkim niedzielne zawody w stolicy polskich Tatr były w głównej mierze loterią, a zwłaszcza końcówka pierwszej serii. Wiatr kręcił niemiłosiernie i w pewnym sensie wypaczył wynik rywalizacji. Nikt przecież nie może powiedzieć, że w najwyższej formie z "50" klasyfikacji generalnej PŚ znajduje się obecnie zwycięzca konkursu, Anże Semenić.

ZOBACZ WIDEO Adam Małysz ocenia skok Kamila Stocha. "Miał strasznego pecha"

Nie ma co się oszukiwać - zawsze lepiej jest wygrać niż przegrać. Jednak niedzielna wpadka może Polakowi tylko pomóc. Bo on nie stracił formy w przeciągu kilkunastu godzin. Ta jest nadal bardzo wysoka, o czym na pewno przekonamy się już w najbliższy weekend.

Niepowodzenie z Zakopanego może go tylko zmobilizować i pozytywnie wpłynąć na jego koncentrację. Bo na to, że jeden zły skok może rozbić Stocha psychicznie, jego rywale nie mają co liczyć. Jest zbyt doświadczony i ma za sobą wiele trudnych momentów, z których udało mu się wychodzić obronną ręką.

Gdy w 2013 roku Kamil Stoch zajął na MŚ w Predazzo ósme miejsce w konkursie na normalnej skoczni, przed kamerami nie potrafił ukryć łez. Po pierwszej serii był bowiem drugi i wymarzony medal miał w zasięgu ręki. - Zawaliłem - mówił łamiącym się głosem w pamiętnym wywiadzie.

Mimo wyraźnego podłamania i rezygnacji podniósł się z kolan w wielkim stylu i już kilka dni później sięgnął po złoto na dużej skoczni, co było jednym z najważniejszych momentów w jego życiu. Od tego dnia już nigdy nie przegrał na skoczni sam ze sobą, najwyżej z rywalami.

Po niedawnej porażce Joanny Jędrzejczyk i utracie pasa mistrza świata w sieci powstał pomysł, by dodać Polce otuchy, publikując tzw. hasztag "#wróciszsilniejsza". Ani ona, ani Kamil Stoch tego nie potrzebują.

Komentarze (12)
avatar
Andrzej Urbański
1.02.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Naszym sportowcom brak jest tego błysku..tego co niestety inni mają-solidności i tego ze skacze się dla wielkiej rzeszy kibiców.Jeżeli tego się nie pojmie to trybuny będą świeciły pustkami. 
avatar
Sxa
1.02.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
nie chce mi się o tym gadać... 
ORH-
31.01.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Martwi mnie chwiejność formy Stocha i jego psyche przed południowo koreańskim Pjongczang. Facet najpierw bije rekord skoczni, a za chwilę pali za sobą mosty (jest... trzydziesty ósmy)... ???!!! 
avatar
Rylszczak
31.01.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ten naród tak ma 
Juve Juve
31.01.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Tomasz Skrzypczyński - wpajanie Polakom słabości idzie niemieckiej WP nad wyraz dobrze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.