WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Jak trenować podczas upałów? Porady i zagrożenia na które trzeba zwrócić uwagę

Trwające lato nie jest zbyt łaskawe dla sportowców. Temperatura dochodząca do 40 stopni celsjusza może stanowić poważne zagrożenie dla trenujących. Jak zatem zmierzyć się z afrykańskim upałem podczas wysiłku?
Sebastian Gryziecki
Sebastian Gryziecki
Materiały prasowe / Na zdjęciu: Zawodnicy podczas biegu

Trening w upale. Jak trenować żeby nie przegrzać organizmu?

Najlepszym sposobem na odbycie treningu podczas panujących upałów jest wykorzystanie chłodnych poranków i wieczorów. Temperatury w tym czasie są często nawet o kilkanaście stopni niższe niż w ciągu dnia. Wieczorem również zachodzące słońce znacząco poprawia komfort podczas treningu. 

Niezależnie od pory treningu pamiętać trzeba o odpowiednim nawadnianiu organizmu. Każdy sportowiec trenujący podczas wysokich temperatur traci wiele płynów (nawet kilka litrów podczas wysiłku!) i naraża się na bardzo niebezpieczne skutki upałów. 

Kolejnym rozwiązaniem podczas panujących upałów jest przeniesienie swojego treningu do klimatyzowanego obiektu (sala gimnastyczna, siłownia, klub fitness). Obecne wyposażenie tych miejsc zazwyczaj pozwala na odbycie każdego typu treningu i pozostanie w formie.

ZOBACZ WIDEO Tyson krytycznie o sędzim walki Briedis - Głowacki. "Nie wybrałbym arbitra w takim wieku"

Prozaiczną, ale cenną radą jest odpowiedni dobór garderoby. Podczas biegania w upale kolor stroju może mieć spore znaczenie. Zaopatrzenie się w ubrania, które są w jasnych barwach i nałożenie lekkiej oraz przewiewnej czapki na pewno ułatwi trening w wysokich temperaturach.

Upał zagrożeniem dla trenujących. Czego obawiać się podczas treningu w upale?

Treningi w upale to czynność, która niesamowicie mocno obciąża cały organizm. Odwodnienie organizmu może powodować bolesne skurcze, które w najgorszym przypadku są w stanie doprowadzić nawet do uszkodzenia mięśni. Aby ich uniknąć należy dobrze się nawadniać, a po zakończonym treningu zastosować masaż.

Początkujący sportowcy, którzy swoją przygodę ze sportem zaczynają w upalne dni są narażeni na wysiłkowy udar cieplny. Długotrwały i intensywny wysiłek fizyczny w czasie afrykańskich temperatur, przy słabej kondycji, sprawia że organizm doznaje szoku. Objawami tego stanu są zawroty głowy, wymioty, dezorientacja a nawet hiperwentylacja (nieprawidłowy, przyśpieszony i pogłębiony oddech). Ulgę w takiej sytuacji może przynieść zanurzenie całego ciała w zimnej wodzie (temperatura w granicach od 2 do 15 stopni C).

Podczas wysiłku w upalne dni nie należy lekceważyć sygnałów naszego organizmu. Wszelkie omdlenia, zawroty głowy czy inne niepokojące sytuacje należy traktować bardzo poważnie.

Czy trenujesz w upalne dni?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub SportowyBar na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (0):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×