Białystok poszedł jednak krok dalej i nawiązał współpracę z Polską Superligą Tenisa Stołowego, która należy do ścisłej, europejskiej czołówki. W ten sposób powstała projekt Wschodzący Białystok Superliga.
Superliga jest doskonałym kanałem komunikacji, którego wykorzystanie zapewnia miastu Białystok dotarcie do potencjalnych turystów, mieszkańców lub inwestorów, w skali całego kraju lub dzięki pucharom europejskim nawet Europy. Liczne transmisje, media społecznościowe, wydarzenia specjalne, takie jak Grubba Polish Champions, pozwalają dotrzeć do wszystkich zainteresowanych dyscypliną fanów w kraju oraz za granicą. Trwałość współpracy buduje wiarygodność biznesową Białegostoku i zapewnia spójność komunikatów w długim okresie. W ten sposób miasto i region utrwalają się w świadomości odbiorców w sposób pożądany przez władze stolicy Podlasia. Marketing miejsc pozwala nie tylko tworzyć pozytywny odbiór, ale także zatrzeć negatywne stereotypy i wyprzeć je z powszechnego funkcjonowania w codziennych relacjach międzyludzkich. Każda osoba, która przekonała się o zaletach Białegostoku staje się bardzo ważnym ambasadorem marki, który jest wtedy pomocny w zwalczaniu krzywdzących stereotypów. W ten sposób Wschodzący Białystok uzyskuje tak istotny efekt marketingu szeptanego, dzięki któremu pozytywne treści o Białymstoku są dobrowaolnie szerzone przez osoby postronne.
Innowacyjność podjętych przez Wschodzący Białystok działań oraz bardzo odważna decyzja o tak nowoczesnej formie promocji regionu przerosły najśmielsze oczekiwania. Efekty wizerunkowe i społeczne są katalizatorem rozwoju regionu i mają niebagatelny wpływ na jego postęp, jaki jest udziałem Białegostoku. Unikalne w skali kraju działania są dowodem na chęć budowania wizerunku miasta otwartego na nowe rozwiązania, nie bojącego się podejmowania wyzwań, jeżeli dają realne perspektywy rozwoju i szanse dotarcia z komunikatem do najdalszych krańców Polski. Wybranie niestandardowego sposobu promocji wpisuje się w trend coraz większego znaczenia reklamy natywnej, czyli nienachalnego przekazywania treści, które nie irytują odbiorcy. Taki sposób promocji pozwala budować pozytywny odbiór i tworzyć dobre skojarzenia z promowanym podmiotem, którym w tym wypadku jest Wschodzący Białystok.
Fakt sponsorowania najwyższej klasy rozgrywek tenisa stołowego w Polsce pozwala wyróżnić się miastu Białystok na tle pozostałych samorządów w kraju i podnieść atrakcyjność turystyczną miasta. Cykliczne transmisje oraz niestandardowa forma promocji o ogólnopolskim zasięgu zbudowały bardzo mocną pozycje konkurencyjną Białegostoku i pozwoliły zaprezentować walory Podlasia wszystkim fanom tenisa stołowego.
W czasach powszechnej migracji ludności sport jest świetnym obszarem do zatarcia granic pomiędzy lokalnymi społecznościami, a przyjezdnymi. Wielonarodowość Wschodzący Białystok Superligi jest doskonałym przykładem dialogu międzykulturowego, gdzie nie istnieją podziały ze względu na miejsce pochodzenia lub poglądy teologiczne. Między zawodnikami różnych wyznań i narodowości tworzą się przyjaźnie, mecze ligowe są okazjami do spotkań, a dla wszystkich jest to szansa poznania odmiennych kultur i języków obcych. Sport zbliża ludzi i pozwala na integrację społeczną, bez względu na codzienne bariery. Jest też doskonałym sposobem na kształtowanie bardzo istotnej cechy, jaką jest tolerancja.
Oficjalna strona Polskiej Ligi Tenisa Stołowego: http://www.superliga.com.pl/