US Open, prasa: Ekspres Nadal zbliża się do Federera

Według "The New York Times" zwycięstwo Rafaela Nadala w US Open nie jest ostatecznym celem kariery Hiszpana, a wręcz przeciwnie. "Dzień po dniu, klimat po klimacie, Nadal wciąż podnosi swój poziom" - czytamy.

W tym artykule dowiesz się o:

Nowojorski dziennik pisze, że Nadal przetrwał "skwar, potem deszcz, zignorował rozgardiasz Open, działających pod wpływem impulsu widzów, w końcu także Đokovicia". Choć jednak "stał się panem wszystkich nawierzchni", "Times" uznaje w tytule artykułu, że "marsz mistrza do wielkości wydaje się być daleki od zakończenia".

Nadal ma tylko 24 lata i dziewięć wygranych turniejów wielkoszlemowych, ale nie chce mówić o ewentualnym ataku na rekord Rogera Federera (16 tytułów). "Gdziekolwiek Federer był w poniedziałek - a obiecał finału nie oglądać - mógł słyszeć wycie zbliżającego się do niego ekspresowego pociągu Nadala" - pisze "The New York Times".

Największa fotografia na pierwszej stronie dziennika należy się wznoszącemu triumfalnie ręce, klęczącemu na niebieskim korcie Nadalowi.

W relacji z meczu: "Nadal oczywiście podzielił się erą z Federerem, co dało owej erze mnóstwo dobrego, ale ten sezon i tegoroczny US Open należą ekskluzywnie do niego" oraz "wygrał tytuł dzięki ścięciu z nóg Đokovicia ze swoim fenomenalnym zasięgiem, konsekwentnym returnem i ulepszonym serwisem, szczególnie slajsowanym serwisem w głębokie pole (ad court), co zmuszało Đokovicia do uwolnienia od bekhendu drugiej ręki i gwałtownego rzucenia się w desperacji przy wielu okazjach".

Mówi Toni Nadal, stryj i trener Rafy: - Oprócz samego zwycięstwa, wielką porcję satysfakcji daje mi to, że widzę, w jaki sposób poprawił się na szybkich kortach. To był nasz cel, o którego spełnieniu nie byliśmy przekonani. Ale teraz returnuje lepiej, serwuje nieco lepiej i gra bliżej linii końcowej. Slajsowany bekhend jest o wiele lepszy.

Wyjaśnienie dlaczego przeniesiony na poniedziałek finał nie zaczął się wcześniej, gdy prognozy były bardziej optymistyczne: "To sieci telewizyjne mówią sportom co robić". A w Stanach Zjednoczonych właśnie wystartował sezon NFL. "Po długiej przerwie deszczowej, transmisja została przeniesiona z kanału CBS na ESPN2, ponieważ CBS chciał pochwalić się swoim zaplanowanym programem w czasie największej oglądalności." Na głównym ESPN trwała pierwsza w regularnych rozgrywkach transmisja "Monday Night Football".

Przesunięcie finału na poniedziałek, tak jak w dwóch poprzednich edycjach turnieju, naraziło na dodatkowe koszty nie tylko organizatora, który musiał na dodatkowy dzień zatrudnić obsługę, służby bezpieczeństwa, policję. Jak wspomniano, ucierpiały także słupki oglądalności. "Już powodujący irytację turniej stał się logistycznym koszmarem" - pisze "Times". W 2008 roku finał Federer - Murray oglądało 6,7 mln widzów (najgorszy wynik w historii US Open); w ubiegłym roku mecz Federer - del Potro śledziło 14,6 mln ludzi (wskaźnik 2,3; drugi najgorszy wynik w dziejach turnieju w Erze Otwartej).

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.