US Open Series: Andy Murray i Belinda Bencić nowymi liderami, spadek Agnieszki Radwańskiej

Newspix / Guibbaud Christophe
Newspix / Guibbaud Christophe

Zwycięzcy Rogers Cup - Andy Murray i Belinda Bencić zostali nowymi liderami cyklu US Open Series 2015. Agnieszka Radwańska spadła o dwa miejsca w klasyfikacji generalnej

Sensacyjne zwycięstwo Belindy Bencić w Toronto przyniosło jej nie tylko największy sukces w karierze, ale też prowadzenie w klasyfikacji US Open Series. Za wygraną w kanadyjskiej imprezie WTA w Premier Szwajcarka otrzymała 100 punktów i o 15 wyprzedziła liderkę po pierwszym tygodniu - Andżelikę Kerber, która zmagania w Rogers Cup zakończyła na III rundzie. Trzecie miejsce zajmuje finalistka Toronto, Simona Halep. Agnieszka Radwańska z 40 "oczkami" w dorobku spadła z piątej lokaty, którą zajmowała w premierowym notowaniu, na siódmą.
[ad=rectangle]
Klasyfikacja generalna US Open Series 2015 - kobiety (stan na 17 sierpnia):

MZawodniczkaKrajSuma punktów
1 Belinda Bencić Szwajcaria 100
2 Andżelika Kerber Niemcy 85
3 Simona Halep Rumunia 70
4 Sara Errani Włochy 45
4 Karolína Plíšková Czechy 45
4 Serena Williams USA 45
7 Agnieszka Radwańska Polska 40
8 Ana Ivanović Serbia 25
8 Varvara Lepchenko USA 25
8 Roberta Vinci Włochy 25
8 Elina Switolina Ukraina 25
8 Łesia Curenko Ukraina 25

 
Klasyfikacja generalna US Open Series 2015 - mężczyźni (stan na 17 sierpnia):

Wśród panów nowym liderem także został mistrz Rogers Cup, Andy Murray. Brytyjczyk o pięć punktów wyprzedza Johna Isnera, który zwyciężył w Atlancie, a w Montrealu dotarł do 1/4 finału. Trzeci, z 70 punktami, jest finalista z Kanady, Novak Djoković.

MZawodnikKrajSuma punktów
1 Andy Murray Wielka Brytania 100
2 John Isner USA 95
3 Novak Djoković Serbia 70
4 Marcos Baghdatis Cypr 45
4 Jérémy Chardy Francja 45
4 Kei Nishikori Japonia 45
7 Gilles Muller Luksemburg 40
8 Ernests Gulbis Łotwa 25
8 Denis Kudla USA 25
8 Rafael Nadal Hiszpania 25
8 Jo-Wilfried Tsonga Francja 25

Na pomysł zwiększenia zainteresowania zawodami przygotowującymi do czwartej lewy Wielkiego Szlema Amerykański Związek Tenisowy (USTA) wpadł 11 lat temu. Efektem tego został cykl US Open Series. Obecnie dziesięć turniejów rozgrywanych w ciągu siedmiu tygodni na terenie dwóch państw, USA i Kanady, tworzy jedną wielką całość, która zachęca najlepszych zawodników do startu w imprezach na kortach twardych. W porównaniu z ubiegłymi sezonami doszło do jednej zmiany. Do cyklu US Open Series nie jest zaliczany męski turniej w Waszyngtonie. W latach 2004-11 sponsorem dodatkowych premii była japońska firma Olympus produkująca aparaty fotograficzne. W sezonie 2012 pieczę nad cyklem objęła linia lotnicza Emirates i będzie ona sponsorem tytularnym do 2018 roku.

Turnieje zaliczane do cyklu US Open Series 2015:
ATP World Tour Masters 1000: Rogers Cup (Montreal), Western & Southern Open (Cincinnati)
ATP World Tour 500 & 250: BB&T Atlanta Open (Atlanta), Winston-Salem Open (Winston Salem)
WTA Premier 5: Rogers Cup (Toronto), Western & Southern Open (Cincinnati)
WTA Premier: Bank of the West Classic (Stanford), Connecticut Open at Yale (New Haven)
Wielki Szlem: US Open

Zasady tego cyklu są dosyć przejrzyste. Dany zawodnik lub zawodniczka musi zagrać dwukrotnie w punktowanej fazie turnieju zaliczanego do US Open Series, żeby być notowanym w specjalnym rankingu. Oczywiście większą ilość punktów można zyskać w zawodach o wyższej randze (WTA Premier 5 / ATP World Tour Masters 1000) niż w tych o niższej (WTA Premier / ATP World Tour 250).

Liczba punktów za wyniki w poszczególnych turniejach cyklu US Open Series:

RundaATP 1000 / WTA Premier 5ATP 500 & 250 / WTA Premier
zwycięstwo 100 70
finał 70 45
półfinał 45 25
ćwierćfinał 25 15
1/8 finału 15 0

Trzej najlepsi tenisiści oraz trzy najlepsze tenisistki otrzymują specjalne premie. W zależności od wyniku w US Open, który wieńczy cały cykl, gratyfikacja finansowa może wynieść aż milion dolarów. Poniższa tabela ilustruje, jak wysoki może być ten dodatek do płacy przewidzianej przez organizatorów ostatniego Szlema w tym sezonie. Właśnie dzięki tej atrakcji dla fanów, jak często określa się US Open Series, padają rekordy zarobków w jednym turnieju.

U kobiet ten rekord ustanowiła w 2014 roku Serena Williams, która po wygraniu całego cyklu, triumfowała także w Nowym Jorku. Amerykanka zainkasowała wówczas czek na sumę 4 mln dolarów, z czego 3mln za zwycięstwo w US Open. Wśród panów rekordową wypłatę otrzymał w 2013 roku Rafael Nadal. Hiszpan zarobił 3,6 mln dolarów (2,6 mln za trumf w US Open oraz 1 mln za wygranie US Open Series).

Premie pieniężne zależne od fazy, jaką dany tenisista osiągnie w wielkoszlemowym US Open:

Wynik w US OpenPierwsze miejsce w US Open SeriesDrugie miejsce w US Open SeriesTrzecie miejsce w US Open Series
zwycięstwo 1 000 000 dolarów 500 000 dolarów 250 000 dolarów
finał 500 000 dolarów 250 000 dolarów 125 000 dolarów
półfinał 250 000 dolarów 125 000 dolarów 62 500 dolarów
ćwierćfinał 125 000 dolarów 62 500 dolarów 31 250 dolarów
IV runda 70 000 dolarów 35 000 dolarów 17 500 dolarów
III runda 40 000 dolarów 20 000 dolarów 10 000 dolarów
II runda 25 000 dolarów 12 500 dolarów 6 250 dolarów
I runda 15 000 dolarów 7 500 dolarów 3 750 dolarów
Komentarze (3)
avatar
Zartanxxx
17.08.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Powie mi ktoś kiedy zaczyna się US Open ? 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.