W niedzielnym wyścigu na torze w Brnie Marc Marquez zajął dopiero czwartą pozycję, ale kolejnego dnia aktualny mistrz świata udowodnił, iż był to jedynie wypadek przy pracy. Podczas przejazdów testowych "MM93" był najszybszy na torze. Jego najlepszy czas to 1:55.411. Nieco gorzej wypadli Jorge Lorenzo oraz Dani Pedrosa. Zawodnik Movistar Yamaha MotoGP stracił do Marqueza 0,155 s., zaś triumfator niedzielnego wyścigu był gorszy od zwycięzcy o 0,603 s.
[ad=rectangle]
Zespół Yamahy zdradził, że Lorenzo oraz Valentino Rossi podczas testów skupiali się na sprawdzeniu ich obecnych motocykli, które były jednak wyposażone w prototypowe silniki. Obaj motocykliści mieli do wykorzystania także jedno nowe podwozie, którym musieli zamieniać się w trakcie trwania jazd.
Podobną taktykę obrała ekipa Repsol Honda Team, która pracowała nad tegorocznym motocyklem, ale motocyklistom udostępniono również maszyny szykowane powoli z myślą o sezonie 2015. Marquez i Pedrosa mieli już okazję testować je podczas testów w Brnie, które japoński zespół zorganizował w Czechach przez kilkoma tygodniami.
[b]Wyniki testów MotoGP na torze w Brnie:
P. | Zawodnik | Zespół | Czas/strata |
---|---|---|---|
1 | Marc Marquez | Repsol Honda Team | 1:55.411 |
2 | Jorge Lorenzo | Movistar Yamaha MotoGP | +0,155 |
3 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | +0,603 |
4 | Akeix Espargaro | NGM Forward Racing | +0,762 |
5 | Valentino Rossi | Movistar Yamaha MotoGP | +1,035 |
6 | Bradley Smith | Monster Yamaha Tech3 | +1,040 |
7 | Pol Espargaro | Monster Yamaha Tech3 | +1,091 |
8 | Stefan Bradl | LCR Honda MotoGP | +1,108 |
9 | Alvaro Bautista | GO&FUN Honda Gresini | +1,395 |
10 | Yonny Hernandez | Pramac Racing | +1,577 |
11 | Michele Pirro | Ducati Team | +1,964 |
12 | Karel Abraham | Cardion AB Motoracing | +2,248 |
13 | Scott Redding | GO&FUN Honda Gresini | +2,361 |
[/b]