W tym artykule dowiesz się o:
Wejście do MotoGP
KTM o wejściu do MotoGP myślał od kilku lat. Zmiany, do jakich doszło w królewskiej kategorii w ostatnich sezonach, znacząco wyrównywały rywalizację w motocyklowych mistrzostwach świata i to ostatecznie przekonało Austriaków do spróbowania swoich sił w MotoGP.
W ostatnich miesiącach zawodnikami testowymi KTM-a byli m. in. Mika Kallio, Thomas Luthi, Randy de Puniet oraz Karel Abraham. Pomagali oni w spokoju rozwijać austriacką maszynę. Po raz pierwszy publicznie przedstawiono ją przy okazji Grand Prix Austrii na Red Bull Ringu, następnie w kończącym sezon Grand Prix Walencji Kallio wystartował z "dziką kartą". Fin nie ukończył jednak wyścigu ze względu na problemy z elektroniką.
Espargaro i Smith z zaufaniem KTM-a
W sezonie 2017 barw KTM-a bronić będą Pol Espargaro oraz Bradley Smith. Obaj mają już spore doświadczenie w MotoGP. Smith trafił do królewskiej serii w roku 2013, Espargaro w kolejnym sezonie. Przez cały ten okres Brytyjczyk i Hiszpan wspólnie startowali w Monster Yamaha Tech3.
Espargaro i Smith podpisali dwuletnie kontrakty z opcją przedłużenia o kolejny sezon. Oznacza to, że KTM ma zapewniony skład co najmniej do końca roku 2018.
ZOBACZ WIDEO To dlatego Maja Włoszczowska odniosła życiowy sukces na igrzyskach
Espargaro jako lider zespołu
Wyniki zimowych testów MotoGP w Malezji i Australii sugerują, że liderem zespołu w nadchodzącym sezonie będzie Espargaro. Wprawdzie Hiszpan ma mniejsze doświadczenie w królewskiej kategorii, ale szybciej dopasował swój styl jazdy do austriackiego motocykla.
W tym momencie KTM traci do czołowych zespołów ok. 1,5 sekundy na okrążeniu. - Piękny jest ten nasz byczek. Jest dziki, może w tym momencie nawet za bardzo. Jednak pierwsze odczucia są dobre. Zrobiliśmy spory krok do przodu. Poprawiamy się z każdym dniem i robimy kroki do przodu w kwestii motocykla - powiedział hiszpański motocyklista.
Smith z problemami
Mniej powodów do zadowolenia miał ostatnio Smith, który w Malezji miał spore problemy z odnalezieniem właściwego tempa na austriackim motocyklu. Mogło to być jednak spowodowane niedawną kontuzją Brytyjczyka, który miał zerwane więzadła w kolanie.
W trakcie testów w Australii Smith znacząco poprawił swoje czasy i zniwelował dystans do kolegi z zespołu. - Ja i Pol pracujemy bardzo ciężko wspólnie z KTM-em. Testy zimowe zajmują nas w pełni i jeszcze nie skończyliśmy naszej pracy. To dopiero początek - stwierdził w trakcie prezentacji Smith.
Spore doświadczenie KTM-a w Moto3
Wcześniej KTM wystawiał zespoły do rywalizacji tylko w najniższej kategorii - Moto3. Sukcesy na austriackich motocyklach w tej klasie osiągali m. in. Marc Marquez oraz Jack Miller, którzy obecnie z powodzeniem startują w MotoGP. W tym roku w Moto3 austriacką markę reprezentować będą Niccolo Antonelli oraz Bo Bendsneyder.
Nowa przygoda KTM-a z Moto2
Nowym doświadczeniem dla Austriaków będą za to starty w Moto2. Wprawdzie wszystkie zespoły rywalizujące w tej kategorii muszą korzystać z silnika drogowego pochodzącego z Hondy CBR600RR, ale KTM postanowił przygotować specjalną ramę do maszyny klasy Moto2. Austriacy popracowali też nad zawieszeniem razem z firmą WP.
Barw KTM-a w Moto2 bronić będą Miguel Oliveira oraz Brad Binder. Oliveira reprezentował austriacki team w Moto3, będąc bliskim zdobycia tytułu mistrzowskiego w sezonie 2015. Z kolei Binder zdominował zeszłoroczną rywalizację w najniższej kategorii. Teraz reprezentanci Portugalii i RPA otrzymają szansę podbicia wyższej klasy wyścigowej.